Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Oktober 2011

BILA YB PONTENG NAK MINTA MAAF?




ANGKA INI JADIKAN PEDOMAN PRU 13




SURAT TERBUKA KEPADA PEMBACA TUKAR TIUB

masanya telah tiba untuk kita memastikan
siapa yang perlu kita sokong dalam piliharaya ini
kes kampong baru telah membogelkan
ramai ahli parlimen pakatan rakyat tidak hadir
bukan pula mereka minta maaf kerana tidak hadir
mereka memutar belitkan fakta kenapa tidak hadir

kita nak tahu KENAPA TAK HADIR?
kita nak tahu KENAPA HANYA 28 SAHAJA YANG HADIR?

selama ini kita tidak sedar bahawa ramai yb kita ponteng
selama ini kita anggap semua berjalan lancar
nasib baik ada kes kampong baru
tanah orang melayu ini tergadai
kita tak boleh buat apa apa
tetapi ada pengajaran dari trajedi ini
kita diberi maklumat saheh
bahawa hanya 28 orang sahaja yb pakatan yang hadir ketika mengundi
inilah hikmah trajedi kampung baru


untuk pemngetahuan pembaca
sila beri tahu orang kampong bahawa:

yb ini dibayar
mereka ada elaun tetap
mereka dapat pencen
mereka boleh klim duit perjalanan
mereka dapat AP untuk beli kereta
ketika parlimen bersidang mereka dapat lagi elaun


bagaimana mereka dapat kerja ini?

orang ramai yang menaikkan mereka
orang ramai yang mengundi mereka

mereka berkempen minta diundi
mereka membuat janji
mereka bermulut manis
tetapi lepas diundi mereka tak pergi buat kerja
lepas menjadi yb mereka ponteng bila parlimen bersidang
buktinya hanya 28 orang saja yang datang
ketika rang undang undang kampong baru diluluskan
yang lain mana pergi?
yang lain buat apa?

cuba fikirkan
kalau kita bekerja di pejabat
kalau hendak cuti kita minta pada majikan
kalau di sekolah
kita minta cuti dari guru besar
tetapi
nampaknya YB ini ikut suka hati mereka sahaja
datang tak datang mereka tak peduli
yang penting mereka dah jadi YB

pilihanraya akan sampai
kita jadikan kes kampong bari ini
sebagai batu tanda untuk siapa yang patut kita sokong
semua pembaca tukar tiub wajib meneliti
sama ada yb diwilayah mereka patut disokong atau ditendang
ini tugas suci kita sebagai warga yang bertanggung jawab

sila hantar senarai siapa yang patut kita sokong
dan siapa yang patut kita tendang
tak guna cakap berjuang untuk rakyat
tak guna berbuih buih mulut cakap hal islam
tak guna bertempek: lawan tetap lawan

tapi:

ketika mengundi di kampong baru tak hadir!

SEBAGAI KAJIAN SEJARAH:

NAMA NAMA YB YANG HADIR KETIKA MENGUNDI PADA 4HB OKTOBER 2011


PAS :

Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria

PKR :

Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
Azmin Ali
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan


DAP :

Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Patut dikekalkan dan dijadikan Perdana Menteri ialah Dr Nasir.

Tanpa Nama berkata...

tahniah TT kerana x bias dengan laporan

FileHippo berkata...

SEMENTARA YANG TIDAK HADIR IALAH:

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Penang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

FileHippo berkata...

Ini bukan hanya ditujukan kepada ahli parlimen sahaja...

Ahli dewan undangan negeri (ADUN) pon sama juga kalau kaki ponteng persidangan dewan undangan negeri.

Revolusi_Malaysia berkata...

1. ANWAR IBRAHIM
2. ABDUL HADI AWANG
3. LIM KIT SIANG
4. KHALID IBRAHIM
5. LIM GUAN ENG
6. JOHARI JAMIL
7. NURUL IZZAH (Cuti bersalin ke? Kalau bukan, kene mintak maaf)
8. DR. NASIR (SOSIALIS JUBOR APE KALO MEMONTENG)
9. KARPAL SINGH
10. GOVINDA SINGH

My Top 10 List yang WAJIB mintak maaf...

buat keje lain sambil dapat elaun MP???

POKEEEEMAKKKKKKKKK!!!

Tanpa Nama berkata...

kita buang anwar, hadi awang, lim kit siang sebab dia orang kepala tak datang

Rajah Gopal Yang Maha Mulia berkata...

Tak hadir sebab sangat mengantuk. Takut nanti gambar-gambar YB yang tidur di Parlimen akan disiarkan didalam blog & Facebook macam siKatak Braheng Ali.

Semua YB Pakatan Rakyat patut teladani Braheng Ali.... selalu hadir kat Parlimen tetapi selalu tidur nyenyak macam kacukan Katak Pisang & katak puru.

Kahkahkahkahkah

COW@jaybee berkata...

Jangan lupa tugas rasmi kita...
HUMBANKAN GEROMBOLAN.
Bila berdepan dgn 2 org jahat.. pilih yg kurang jahat atau belum pasti jahat. UMNO ( united malay new orde) dah terbukti jahat dari dulu, kini & selamanya..
So, kita wajib sokong sesapa saja asal bukan umPORN.
We can't just wait & see.. we must take apart.

Tanpa Nama berkata...

Dr. Lolo, i miss u.

kita berkata...

wa sangat setuju...ini yb kena ajar. kalau tak, lidah dia asyik belit2 saja. x sempat masok putrajaya sudah belit, ini macam banyak susah wo. orang lain promote mau buat perubahan. ini macam perubahan macam taik.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun AP PR tempat aku telah tidak hadir pada malam pengundian itu.. aku tetap akan undi dia lagi sebab aku tahu dia memang buat kerja.

Dan aku rasa cyber trooper UMNGOK cukup suka tinggalkan komen untuk entri macam ni.

FileHippo berkata...

YANG TIDAK HADIR IALAH:

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Penang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

Tanpa Nama berkata...

ada hujah kalau semua YB PR ada pun akan kalah, kalau dah macam tu memanglah semua usul/perkara PR akan kalah dah bukan majoriti tapi itu jawapan bodoh, bukan itu persoalannya mana yang majoriti dan minoriti dalam parlimen semua rakyat tahu tapi SOALNYA IALAH LAWAN TETAP LAWAN,pengundi yang mengundi YB semua tahulah amanah telah dilaksanakan. period.

Tanpa Nama berkata...

Aku stuju Dr.Nasir jd PM...selalu gak jumpa dia kat Masjid Subang Perdana...he3, my idol...

Jebat_Musibat berkata...

bkan puak2 UBN tuh tunggu peluang bila ramai tak hadir baru nak wat undi.

dulu masa nak wat undi tak percaya dulu, dan dan speaker hold. suh panggil najib semua datang dulu. kalau tak dah kena undi tak percaya lama dah.

tapi ape2 pun x patut la x datang tanpa sebab. jgn jadi macam UMNO!

Tanpa Nama berkata...

Patutla dr. nasir tak datang RUU. rupanya dia pegi masjid daa..

Tanpa Nama berkata...

78 MP BN yang hadir kira bagus la tak ponteng..kan?kan?patut sokong ke tak?

Tanpa Nama berkata...

yang bersalah tetap bersalah, jadikan kesalahan untuk membaiki diri ....
rakyat terlalu mengharap UMNO rebah, namun sebelum UMNO rebah janganlah pula PR tumbang .

Tanpa Nama berkata...

bodoh dr nasir adun bukan ahli parlimen bangang...

Tanpa Nama berkata...

Kadang2 ada juga antara yg makan gaji suka memonteng ... FB tgh kerja, minum kopi kat kedai lama2, masuk kerja lambat, balik nak cepat, etcs .... selagi BN tu majority, selagi tu lah tak leh buat apa2 ...... tugas utama ialah jatuhkan mereka dan undang2 yg tak adil boleh di ubah kembali .... gerak kan usaha sekarang, jangan asyik berinternet sahaja ...

Tanpa Nama berkata...

Kalau mereka semua yang X datang tu nanti lawan satu sama satu dengan Dacing Senget siapa korang nak pangkah???????

Adakah jawaban anda kami akan pangkah Dacing senget sebab Geng X datang ni pengkhianat??????

Jangan masok lobang pungkok Dacing senget la wei....

Laki bini pun ada masa bergadoh sama sendiri......

X kan lepas gaduh langsung tak boleh berancuk????

Akai ada ka????

Jangan Jadi United Myanmar & Nepal Organization la wei.......

apenzz tensai berkata...

Agak mushkil skit, kenapa sebelum pengundian bermula ahli2 PR yg hadir tak menghubungi ahli2 yg tiada supaya datang segera? Kat dalam Dewan x boleh bawak hand phone ka?

Tanpa Nama berkata...

Ha...ha...ha....bodoh punya TT....ni nanti jadi modal BN untuk memperlecehkan YB Pakatan...nanti PRU 13 sah...PR tak kan menang sebab ada makhluk macam TT ..macam Haris Ibrahim...macam seorang lagi mat saleh celup...yang akhirnya bukan menjatuhkan BN tapi menjahanamkan PR....bodoh punya strategi atau sengaja punya taktik...bila dekat pilihanraya semua pusing 180 darjah...kejap lagi Karpal Singh (dah pun) berbunyi menghentam PAS macam biasa (tak caya bukak balik sejarah PRU ...tengok perangai singh ni akan keluar statement berlaga dengan PAS - akhirnya menjahanamkan PR sendiri...

Tanpa Nama berkata...

siapa yang minta baca rang undang2 kampung baru?

BN ke PR?

kalau PR, sah2 bodoh...dah 28 pun minta dibacakan rang undang-undang.

Atok Hang berkata...

pemikiran bonsai mula menguasai pemikiran pembaca tegar tukar tiub, apabila apa yang disebut beliau semua dianggap betul!!

Tanpa Nama berkata...

ALA TT sudah2lah tu...pnting klu PR mnang blh uturn blik....

Tanpa Nama berkata...

ALA TT sudah2lah tu...pnting klu PR mnang blh uturn blik....

am berkata...

kalau TT jd YB bebas kita tengok camner dia kt parlimen sok.. boleh ke TT jb YB..

Tanpa Nama berkata...

tt and geng dirt cheap! ada gerombolan angkat kain tunjuk telor? human negligence is always there. look at the hikmah of the issue. no error no correction, no correction no solution but your geng pose none of these. all cheap thrill!!!! this is amok stuff belong to mlys politikus. u all better get anwar to clarify or an apology.
memang melayu nak kena bungkus another century!!all at loggerheads buat den nak muntah...just give pr an ultimatun: nak main tolo or gentel bincat?
ITS PEOPLE POWER NOW!YOU ARE THE GOVERNMENT! BUILT YOURSELF. DONT DEPEND ON THOSE BASTARDS, PR OR BN. BUT YOU. ANDA YG MENENTUKAN MASADEPAN ANDA! isu kpg baru isu budak kampong hilang punting.. serah je kat makcik felda kah kah.

BIGGER ISSUE NOW IS WHAT KIND OF FUTURE YOU'D LIKE TO BE!!!
dah masa buang perkataan biol-bebal-tonggong dlm kamus dewan tu kah kah kah.

anakmuda poyo je nampak bn, pr....ask tt why he didnt has any party? no,he wants nothing but to c u all NOT poyo kah kah kah

ps. anakmuda di mesir bertindak atas nama parti ke???? jika pr zalim dia org peduli apa? jika parlimen dah macam kedai todi lu masih mau ambil pot ke? go to hell la! jika nuar pun macam kangkong sapu je!
before that be wise, bukan emosional nak bakar kelambu!!so bagi kataputus: to be or merambossssss!!! but how? tanya tt kah kah...i suggest hantuk je kepala kat jamban kah kah

Arie_73 berkata...

Tahniah...lepas ni kita sokong BN bg mengganti kan MP pakatan rakyat yg tak hadir...UMNO ..dulu kini dan selamanya...kahkahkah..!!!klu setuju lepas ni semua pangkah BN..klu pangkah PR..BANGANG..!!!!!

Tanpa Nama berkata...

wei MP pakatan, korang dok kutuk pak berahim kan? kurang2 si katak tu walau xsehat dan makan ubat batuk sampai tertido dlm dewan pun lebih mulia la...xkan korang nak org ramai pandang korang lbh rendah dari pak berahim kot....

Tanpa Nama berkata...

revolusi malaysia bangang...dr. nasir Adun bodoh..dan Adun yg x pernah ponteng

Nostalgia abkk berkata...

Bro.yang tak hadir tu tiap kali keluar dalam blog ini sila beri gelaran YB PON.....
Setidak2 nya kita ingat dia telah ponteng dan khianat kepada rakyat yang telah memilih mereka.

tiada istilah umno atau pas dalam diri berkata...

kenapa MP yang hadir tidak menalifon MP lain...aishh...politik malaysia ni konspirasi ke ape ni...

Revolusi_Malaysia berkata...

Tanpa Nama berkata...

revolusi malaysia bangang...dr. nasir Adun bodoh..dan Adun yg x pernah ponteng

12 Oktober 2011 11:46 PM

saya mohon maaf di atas kesilapan yang saya lakukan dan saya akui ianya dari kelemahan saya mencari maklumat. Di harap kesalahan saya dapat dimaafkan dan juga saya berharap, agar kesilapan ini tidak lagi saya ulangi.

Cheers!

Mohd Aizat Bin Mohd Saleh berkata...

Salam TT.

Sedih sangat. Menang sorak, kampong tergadai. Sblum sidang Dewan PR menang sorak dpt kutuk BN krana nak gadai tanah Kg Baru, alih2 mereka yg bersepakat gadai sama2 dgn BN. Lps tu tak minta maaf dgn rakyat.

AP kerja bahas dan lulus dasar, tu keja utama. Kalau xpi bahas, xpayahla masuk bertanding.

PRU-13 dpn tak akan undi AP yang macam tu.. Kena tengok calon dulu lpas tu baru parti..

Tanpa Nama berkata...

lepas ni bg banyak kerusi kay pas..pas yg banyak datang ke sidang parlimen