Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Oktober 2011

LAGI TANGKAPAN JAIS




MINAH ALJERIA YG CUN DARI PARIS





BOB LOKMAN DITAHAN JAIS
- mkini

Pelawak, pengacara dan penulis lirik terkenal Bob Lokman ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) malam tadi, dipercayai atas alasan menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah.

Bob dikatakan ditahan ketika menyampaikan tazkirah di sebuah surau di Hulu Langat dan dibawa ke balai polis berdekatan.

Beliau ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan penahanannya semalam bagaimanapun enggan mengulas lanjut pada masa ini.

SMS YANG SAMPAI:

dari ustaz riduan mohd nor:

Bob Lokman mlm ini diseret
ke Balai Polis di Hulu Langat
oleh JAIS.berlakuperang mulut yg dasyat....
ditahankrn menyampaikan tazkirah di surau..
aduh..bro..bukan ajak org buat maksiat,
ajak anak muda balik beragama

nampaknya ini akan jadi isu panas... zakat kita

hancur sehinggafakir miskin cari gereja, surau kita lengang krn
tiada mijlis ilmu
sakit tanahiarku


NOTA:
dalam quran ada ayat
tentang jais ke?
saje nak tanya
kah kah kah


BERSEDIA JANGAN KENA TIPU


12 ulasan:

notmyfuckingself berkata...

mana dia kebebasan bersuara?

mana dia hak asasi ang tertulis di dalam perlembagaan?

semua taik anjing! taik kucing........

go and fuck offf laaaaaaaaaaaaa JAIS

noname berkata...

Tangkap.. jangan tak tangkap.
Selagi berkuasa buat la apa ko suka.
Semakin nazak makhluk tuhan makin kuat dia meronta.
Awas, firaun mati hanya kerana seekor lalat.

Yob berkata...

dalam kitab ada sebut tentang NAJIS. kalau JAIS takde sebut. yang pastinya AHMAD JAIS dah meninggal dunia. alfatehah.

Tanpa Nama berkata...

eloklah JAIS ni adakan majlis tahlil untuk SENIMAN BULUH PERINDU DATUK AHMAD JAIS yang telah pun kembali ke rahmatullah pagi ini, lebih baik dan berfaedah daripada asyik nak menangkap orang yang tak sehaluan dengan ideologi politik UMNO....SEMOGA ROH ALLAHYARHAM DICUCURI RAHMAT, AMIN, ALFATIHAH.

al sultan al ngang berkata...

dalam alQuran takdak sebut pasai JAIS... err.. pasai kavita kaur pun tak sebut jugak.

Tanpa Nama berkata...

Maaf bicara dengan izin....

Pukimak lancaulah punya Jais...

Menyampaikan sesuatu yg baik utk ke arah kebaikan umat pun salah....apa nak jadi ni??

Inilah akibatnya menjadi bangsat kepada gerombolan...takut bertentang dgn kebenaran, bertindak lebih drpd kafir korbi & zionis!

Duit zakat n baitulmal berjuta2 ringgit tu nak buat apa? Buek boli pantek ke??

aku pun peliklah perangai manusia2 yg kawal Jais ni...bangsatlah...jgn berlindung dgn payung rajagopal lah...ni dah langgar sumpah Demang Lebar Daun & sang Sapurba....wajib diterbalikkan...

ftg(fight the gerombolans!)

DX berkata...

suro JAIS tengok ni

http://cforum6.cari.com.my/viewthread.php?tid=2536839&extra=page%3D1&page=1

kakakah!
ini halaman bahasa cina. tapi tengok gambar pun boleh paham. nak paham sangat boleh pakai google alih bahasakan.

mr. mfwic berkata...

duit zakat gunanya utk buat bangunan lembaga zakat.

tiap tahun diumum zakat berjuta & berbilion tp ummah dok menagih simpati gereja.

ntah2 ada konspirasi ant jais, pusat zakat dan gereja.

pastu pi marah org islam makan kat gereja. duit berjuta ada xditolongnye ummat tu.

awat jais xtangkap je pembesar2 yg pi batu cave tu. terang2 siap ada bukti bervideo dan bergambar lagi.

piiiiiraaaahhhhhh

mr. mfwic

Tanpa Nama berkata...

pasai jais tak ade ...
tapi, pasai yang ada kaitan dengan "STARBUCK" tu ade ....
tapi jais tak berani nak serbu ...

dia (jais), hanya berani serbu rumah 'tempat menyampai ilmu' serta nak ajak buat baik ...

tempat 'yang sealiran STARBUCK' di pupuk supaya subur ....

dah tablik kot ...
yang tuhan suruh benteras ...jais pupuk dan bela..
yang tuhan suruh 'imarah' serta suburkan ... dibenteras dan dihancurkan ...

jais jais jais ....heran heran ...
nak jaga 'perut dan bawah perut' punya hal ... arahan tuhan di langgar dan di khianati ...

tu sebab tuhan larang 'ulama' menjadi 'penjilat' umarak ...

buruk sangat 'kelakunye' kalu diketahui orang awam .....

jaismaisrais berkata...

ni la namanya bangang. tunjuk kuasa x bertempat.

haq berkata...

patut le hari ni ada artikel pasal TOK KENALI dalam utusan meloya,rupa2nya cicit tok kenali kena tangkap jais......kerena sampaikan tazkirah....apasal org jual pantat jais tak tangkap??????
orang berjudi ada lasen pulak....jais kata halal...??? MAKA KU DOAKAN MAKHLUK2 YG BERKHIDMAT SEBAGAI KAKITANGAN(NO OTAK)JAIS....
semoga mereka bawa balik rezeki beri anak bini makan dari darah dan nanah....

KAUM MUDA VS FEUDAL berkata...

SEMUA BOLEH KAJI TENTANG PERLAWANAN ANTARA KAUM MUDA/GERAKAN ISLAH DENGAN KAUM TUA/NEGERI2 MELAYU BERSEKUTU & NEGERI2 MELAYU TIDAK BERSEKUTU...