Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 Oktober 2011

SEPATUTNYA YB PAKATAN RAKYAT MINTA MAAF - BUKAN BERSILAT LIDAH




SOSOK SUCI DAN JUJUR




PAKATAN TAK UPAYA TOLAK RANG UNDANG-UNDANG - mkini

Selain berkaitan perbekalan atau bajet, Pakatan Rakyat sebagai minoriti dalam parlimen tidak berupaya menolak undang-undang yang dibentangkan, termasuk Rang Undang-Undang Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu 2011.

"Selain daripada undang-undang perbekalan atau bajet, tidak wujud (keadaan) kita sebagai minoriti boleh tolak. (Kita) tidak ada jalan untuk menolak rang undang-undang itu.

"Sebab dalam peraturan parlimen, kalau malam itu dia (BN) tidak cukup bilangan (undi), (mereka) boleh masuk keesokkan hari. Kalau ditolak malam itu, keesokkan hari boleh dibentang semula dan diundi," katanya.

Ahli parlimen Pakatan gagal menyekat rang undang-undang itu apabila undian yang diminta mereka menyaksikan 72 anggota dewan menyokong manakala hanya 28 tidak bersetuju ia dibacakan kali kedua.

Kegagalan itu menimbulkan kekecewaan pelbagai pihak, antaranya NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) yang menyifatkan kehadiran kecil anggota parlimen Pakatan menjukkan "seolah-olah mereka tidak serius".

Tian berkata, isu sama ada minoriti boleh menolak rang undang-undang yang dibentangkan tidak wujud dalam mana-mana parlimen demokrasi kecuali berlaku perpecahan undi parti pemerintah.

"(Contohnya) Gerakan atau MIC berpecah dan mereka kata, kami akan undi berbeza," katanya dalam sidang media selepas menyampaikan ucapan dalam majlis penerangan "Selamatkan Kampung Baru" malam tadi.

"Jadi tidak wujud, (sama ada) kita hadir 28 orang, 70 orang, atau 80 orang, kita tidak ada keupayaan tolak undang-undang itu."

Sebaliknya, Tian yang juga ahli parlimen Batu berkata, isu sebenar mengapa Umno tergesa-gesa pada hari pertama persidangan mengusulkan draf pindaaan tersebut.

"Itu isunya. Oleh itu jangan kita tersilap isu dan keluar daripada sasaran perbincangan kita," tegas Tian Chua.


KOMENTAR SIDANG PENGARANG TUKAR TIUB


sepatutnya YB PAKATAN RAKYAT
minta maaf kerana tak mengundi
bukan bersilat lidah
beri macam macam alasan


persoalan nya ialah dimana para yb ini?
kenapa mereka tak ada di parlimen?
bukankah kerja mereka untuk:
membaca
meneliti
membahas dan mengundi perundangan

mereka pembuat undang-undang
mereka di sana dipilih untuk KE PARLIMEN bukan untuk KE KELAB MALAM
jangan cuba lari larau
jangan cuba elakan persoalan induk
PERSOALAN INDUK IALAH KENAPA MEREKA PONTENG

jangan cuba kelintau mintau
jangan cuba guna teknik kongkang mongkang
tipu belit ialah kerja united malay national organisation

terima hakikat ramai YB PAKATAN RAKYAT PONTENG
kes KAMPONG BARU membuka mata rakyat
kini pilihanraya akan sampai
sebelum mengundi mereka
sebelum memilih mereka
tanya mereka berapa kali hadir ke parlimen?

rakyat seluruh negara wajib disedarkan bahawa:
yb bukan DIMINTA DATANG PERCUMA KE PARLIMEN
yb dibayar – mereka dapat fulus
yb dapat AP PERCUMA UNTUK BELI KERETA IMPOT
yb ada elaun
yb ada klim perjalanan
yb ada duit sewa bilik hotel bila bersidang
mereka ada pelbagai keseronokan yang KITA PENGUNDI TAK ADA

tak ada gunanya kalau kita pilih mereka tetapi mereka BERCANDA CANDA
tak ada gunanya kalau kita pilih mereka tapi mereka bijak
BERSILAT LIDAH BILA PONTENG
bila ponteng berikan banyak masaalah

kalau kita buruh hendak cuti kita wajib minta pada majikan
kalau kita murid sekolah kita nak cuti - wajib minta pada guru besar
kalau kita pekerja pejabat kita kena minta dari ketua jabatan
nampaknya dalam parlimen ini tak ada badan yang mengawal
maka rakyat semua SELALU KENA TIPU

kita tak tahu apakah YB yang kita PILIH pergi parlimen atau tidak
atau mereka hanya main teloo
telah sampai masanya kita tunjukkan kemarahan
kita tak mahu ditipu hidup hidup
macam mana kita bnak tahu YB kitav datang atau tidak
kita perlukan satu NGO untuk ambil kedatangan YB PAKATAN RAKYAT
jika mereka TAK DATANG kita hebohkan
kita kempen jangan pilih mereka lagi

TENTANG YB GEROMBOLAN
datang atau tak datang
nak tidoo atau nak menguap
nak korek tahi hidung atau lubang telinga
bukan hal kita

mereka ambush cara mengundi
mereka kemukakan rang undang undang tengah malam
kemudian mereka luluskan secara gelap
kita tak usah ambil pot
itu memang perangai mereka
ini memang tabiat gerombolan
semua orang tahu mereka:
menipu
mengelat
kelentong
menipu ialah akigdah perjuangan mereka
yang kita ambil hitung ialah YB PAKATAN RAKYAT
kerana mereka siang malam berkokok berjuang untuk rakyat
tetapi dalam kes rang undang undang kampong baru jelas mereka kantoi

kita jangan dibodohkan
kita sedar mereka akan kalah undi
tapi dimana mereka KETIKA MENGUNDI
kalau berhujah bahawa semua undang undang akan lulus
pukimak apa ada YB untuk bincang
pukimak apa ada bacaan cadangan rang undang undanga pertama
pukimak apa ada bacaan cadangan kedua
kemudian baru lulus untuk dijadikan hukam hakam,

kalau hujah kita akan terus kalah
apa guna ada perwakilan YB?
dengan ini jelas parlimen
dilihat sebagai lembaga menipu
lembaga kelentong yang molok lagi molek
lembaga mengolah persetujuan orang ramai
untuk membuat kejahatan merompak harta rakyat
seperti kes rembat tanah kampong baru
dan:

YB PAKATAN RAKYAT HANYA ASESORI YANG DIPERLUKAN
YAB PAKATAN RAKYAT DI PERLUKAN SEBAGI PROP
UNTUK TURUT BERBINCANG
WALHAL SUDAH TAHU UNDANG UNDANG INI AKAN DILULUSKAN


NOTA:
kalau perangai sama macam YB gerombolan
lebih baik mereka kalah
kalau tak ada perwakilan pakatan rakyat
ada pun mereka main sandiwara
ada pun mereka hanya asesori
dalam parlimen lagi baik
kalah bisul kemarahan rakyat lagi besar
ombak meletusnya lagi hebat!


NOTA:

lu pikir laaa sendiri!

36 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau mcm tu MP Pakatan lepak kat luar dewan je la. Sbb dah tau MP BN menang. Kalah ka Menang Ka itu amanah rakyat. MP Pakatan nie suara rakyat. Tak guna kalau dalam ceramah melaungkan LAWAN TETAP LAWAN tapi TAK LAWAN bila dah tau kalah. Betul TT kita kena lantik NGO BEBAS ambil kedatangan MP PAKATAN hadir ke PARLIMEN.

Tanpa Nama berkata...

nenek moyang lu yg pangkah bn lpas tu nak salahkan mp pakatan.mangkuk darwinism ni mmg kuat melatah

Tanpa Nama berkata...

tengok politik ni macam tengok WWE, ada skrip - siapa lawan siapa, gaduh macam mana, dan akhirnya dah siap prepare siapa yang menang. kat TV gaduh kaw2, abis show lepak sama-sama sambil yamseng.

salman faris hamat berkata...

nate beruk!!!

malaysia lebih aman dari kaki ponteng!!!

kpd kaki ponteng , sila sedar diri ,
jgn cubo nak jadi calon PRU-13!!!

ramai lagi yg lagi komited utk ke parlimen!!

kaki ceramah , kaki open house
kaki rasmi mesyuarat,kaki seminar ...
tanpa anwar anak-beranak, tanpa hadi ,
rakyat tetap , rakyat !

FileHippo berkata...

keputusan pilihan raya umum ke-13 mac 2012

BN memenangi kerusi parlimen majoriti lebih 2/3...

Keputusan pilihanraya antara negeri2:

Perlis: BN
Kedah: BN
Pulau Pinang: Pakatan Rakyat (DAP)
Perak: BN
Selangor: BN
Kelantan: Pakatan Rakyat (PAS)
Terengganu: BN
Pahang: BN
Negeri Sembilan: BN
Melaka: BN
Johor: BN

Sabah:BN


www.filehippo.com

Yong berkata...

Kisah benar. Seorang nenek menyimpan dua sebatang tebu dari kebunnya di dapur. Dia simpan untuk cucunya yang akan balik hujung minggu. Keesokkannya ketika nenek itu balik dari kebun dia dapati sebatang tebu itu telah hilang. Si nenek bertanya kepada seorang cucu sedara yang kebetulan tengah lepak di beranda rumahnya. "Mana pergi tebu yang nenek simpan kat dapur ni?" Jawab si cucu sedara dengan selamba,"Kucing dah makan tebu tu nenek."

Moralnya: Lebih baik minta maaf daripada buat cerita mengarut. Ingat orang bodoh ke?

Tanpa Nama berkata...

lantik ngo bebas buat ape ...
mereka (PR) bukan nak lawan pun ...
NGAKU KALAH SEBELUM BERJUANG ...
kalu sekadar hadir panaskan bontot...pastu claim itu claim ini ...

pastu datang pulak ikut suka depa ajeee..

baik bagi semua 'WAKIL' kat GEROMBOLAN ajeee... bio depa ni lahap, nyelanak, songlap, rogal, zina, liwat, rompak, samun, curi, cekau, dan sat nika jenih lagi perkataan yang sealiran dengannye ... ape ape juge yang depa suka ... bio depa buat malaysia ni, macam gheta depa .... sementara masih hidup dan bernyawa ....

TAK PAYAH PEGI NGUNDI .. PEGI BUAT APE !!! .... GEROMBOLAN TETAP TIPU DAN MENANG BESO ... PR menang ciput ... sekadar nak tunjuk MALAYSIA NEGARA DEMOKRASI .....

posting TT, yang benar benar luahan dari hati golongan 'marhaen' ...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 11 Oktober 2011 8:05 PM,

camni la bro,
kalau lu jd salah sorg YB - yg dipilih oleh rakyat - yg ponteng sidang parlimen - tanpa alasan yg munasabah - apa lu rasa persepsi rakyat terhadap lu? jgnkan "mangkuk darwinism", syaitan sendiri pun kutuk!

Tanpa Nama berkata...

Banyak sgt alasan mmg pukimak tul diorg buat apa jadi YB at first place??? memang buka minda tul aku ngan pembangkang nih..

Tanpa Nama berkata...

org yg xpenah mengundi pun xpyh ckp byk le, hang duk diam2 sudah.. biaq pi kt depa la nk mai ke tak.. jgn risau, org lain aka rakyat xbodo. kita jgn anggap org lain bodo. cermin dulu muka hang tu sahabat..
YB Mohamad Sabu

haq berkata...

bro isham kami sokong entry anda, kenyataan maaf dari ketua pembangkang akan memberi impak positif dari pengundi....akui kesilapan bukan ikut perangai gerombolan buat alasan.....cakap lawan tetap lawan, namun bila ada perlawanan....lari main telo...geng perpaduag dok soh kire....pung kurang2..ade 60 org lagi mp pakatang....

Tanpa Nama berkata...

jangan bagi undi lagi pada YB pakatan yg kelentong dan ponteng tu..... YB kangkong kongkang yg cakap belit2 tu jgn sesekali bagi can kt dia utk PRU akan dtg.....

bijakbistari berkata...

betul, setuju sangat bro. kita undi suruh buat kerja. apa dia? -KERJA

Tanpa Nama berkata...

Mentang2 lah ramai penyokong A.B.U.(Asalkan Bukan UMNO), takkan MP Pakatan Rakyat over confident, sampai lupA tanggung jawab hakiki nya, datang, hadir, amati rang undang2 yg dibawa ke Dewan...kalau dah pegang kuasa nanti amacam nanti...Itu lah kita mesti ada perundangan, PM boleh pegang utk satu term je kerana kalo lama sangat jadi besar kepala, pastu pilihanraya mesti BERSIH, media mesti independent, suruhanjaya pencegah rasuah juga independent (takde kena mengena dgn parti pemerintah): RAKYAT JADI HAKIM NYA...

Tanpa Nama berkata...

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=619307

Penghargaan kepada pemimpin negara.

Universiti Bangladesh Namakan 10 Zamalah Bersempena Nama Rosmah

PUTRAJAYA, 11 Okt (Bernama) -- Asian University of Women (AUW) di Chittagong, Bangladesh Selasa mengumumkan pewujudan 10 zamalah mengambil sempena nama Datin Seri Rosmah Mansor.

Pengasas, presiden dan ketua pegawai eksekutif universiti berkenaan, Kamal Ahmad, turut mengumumkan bahawa isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilantik sebagai penaung AUW.

Tanpa Nama berkata...

hahahah... patutnya player Malaysia pun tak yah main lawan Australia ari tu dah gerenti kalah 5-0....alasan...
bila nak datang bp mcm 1998 dulu?
coma

Tanpa Nama berkata...

Seronoknya BN .Isu ini digembar gembur oleh bloggers BN dan disambut mesra oleh blog pakatan. Minta maaf atau tidak MP pakatan dah dicemar bersama oleh blog BN dan Pakatan.Kenapa tak tuntut MP BN minta maaf..gendang berentak sumbang kita pun menari ikut rentak sumbang,tak nak berhenti?Kepada MP pakatan,yang hadir mlm tu syabas, teruskan usaha anda, menang PRU13 batal balik enakmen itu.. kepada blogger pro pakatan sudahlah menepuk air didulang..

gengjahat berkata...

betul la tt..aku sokong ko...ape guna jadi AP kalo dah tau semua mende undi akan kalah... lancau la... semua kencing kuat...

Tanpa Nama berkata...

bro hisam..yang lu berbulu tak tentu pasal pasal MP pakatan ni apasal...tak de cerita lain ke? tulis panjang berjela2...malas aku nak baca lagi blog ko ni.

checkmate berkata...

kepala hotak punya MP Paktan dan BN..
lu tunggu anak muda akan naik..

poitex berkata...

Cari alasan mcm gerombolan, ngaku jela salah

mr. mfwic berkata...

YAB Pakatan : Kami busy menguruskan rakyat. tuntutan rakyat lagi utama. kami berjuang utk rakyat. kami akan memudahkan hidup rakyat. jika rakyat susah, kami akan panggil harakah, rocket dan keadilan daily utk ambil gambar semasa kami bantu rakyat. kami anti utusan dan BH sbb gambar kami xmasuk frame.

YAB Barisan : Kami sentiasa mengutamakan rakyat sbb tu lahirnya gagasan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan. apa sahaja kami buat adalah utk rakyat, kepada rakyat darpd rakyat. kami anti harakah, rocket dan keadilan daily krn susah masuk frame la. nasib baik kami ada utusan dan BH.

PM : kita akan menaikkan gaji dan elaun ahli parlimen yg sekarang ini semakin byk kerja.

MP : yahoooooooooo

same je bro, baik pakatan mahupun gerembolan. yg penting dpt pencen, kereta import xyahn bayau cukai, anak beranak hidup senang lenang, kalo ada rezki lebih banyak la projek masyuuuuuukkkkkkkk

dukun melayu berkata...

kita tau kau orang akan kalah.tp kita mau kau orang kalah berjuang.

Tanpa Nama berkata...

saudara isham,

aku pun sedih. kalau macam ni bila mengundi esok siapa lagi kita nak undi kalau geng PR pun bungkus juga...

mampuih la masa depan malaysia macam ni.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong TT.

Tanpa Nama berkata...

oooooo marah nampak, bro tian sudah cakap minority tak dapat bersuara, kalau bn nak gubak guballah atlease ada isu, kah kah kah kah

mampos la berkata...

typical. typical perangai mcm tu punya pemalas.

tak reti nak mintak maaf ke. tak de accountaibility langsung, asian tetap asian, dasar berak di tepi longkang, dpt gaji skit, sronok nak menunjuk kereta kat org kampung........

melayu bole pegi mamposssssssss, mampos kena tipu, mampos sebab terlalu bodoh

jab sp berkata...

tt sekarang apa lu mau.minta semua yb pakat ramai ramai sembah saya lu macam dia orang sembah tok pekong.
dia orang sudah kena,betul betul kena tibai.itu sudah cukuplah.lain kali dia orang tak akan bikin lagi.
lu mau minta dia bagi sebab.lu gila ka.berapa ribu oarng mau hantam sama pr kalau dia orang cerita mana dia orang pergi.
banyak yang turun kawasan pergi CERAMAH hoooi.itu ceramah dipanggil olih p**i m*k orang yang hantam mp pr sekarang.kalau tak turun dia orang bising,kalau tak turun dia orang hantam
lain kali jangan bikin ceramah musim parlimen bersidang.
tt-lu nak bahlol,lu bangang lah satu orang.jangan orang lain diajak bangang sama...sudah tutup kes,apa lu mau lagi..mau kasi pr hampuiiii

Kurik berkata...

Betul kata TT. Aku sendiri pon tekejut baca auta Anwar Ibrahim, dia sendiri pon x jelaskan dan x mintak maaf kenapa dia xhadir pada hari tu. Salah satu dari perjuangan kita adalah buat cara yang lain dari musuh kita, yakni gerombolan. Kita mesti berani tegur pemimpin dan diorang pon kene terima kritikan dan minta maaf jika salah, jangan duk auta bersilat lidah..itu kerja gerombolan.

C++ berkata...

Bhai TT...

Gua stuju benar ngan point "Tanpa Nama 11 Oktober 2011 8:05 PM" tue.... sebijik sebuntat macam WWE.... hahaha...

Yang kaya masih lagi Vince McMahon ... hahaha... yang rugi aderla penonton... kena tipu hidup-hidup... duit abis kena sebat... hahaha

Monster Globalisasi berkata...

kalau macam ni lah gayanya perangai MP pakatan, kawan takkan keluar mengundi.. memang kawan mahu perubahan, kalau perangai MP pakatan sama macam UMNO/BN lebaih baik kawan mengkaji parti KITA kah kah kah..

abang kawasan pasir mas lagi ok.. walaupon demam tapi masih ada dalam dewan.. kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

TAK CUKUP2 LAGI ...TAK PUAS2 LAGI...BELUM HABIS LAGI...IBLIS DARI GEROMBOLAN PUN MAKIN MENYIBUK KAT SINI MEMANASKAN NAFSU AMARAH GENG PR.....RASUK LAH LAGI PASTU SERONOKLAH SAMA2 TERLINGKUP....
NI YANG MARAH SANGAT NI TAK ADA KENA-MENGENAPUN DENGAN KG BARU.....ORANG KG BARUPUN SEKO DUA JE YANG MARAH...YANG LAIN TU DAH BERMIMPI DUDUK ATAS DUIT.

Tanpa Nama berkata...

Selain tibai MP PR, apa kata keluarkan nama MP BN yang sokong dan takda, at least kita leh tahu mereka yang sokong n boleh buat modal PRU. Biar baru adil, sekarang ni orang kg.baru yang tentukan, sebelum ni pun sama gak. ada undang2 ka tarak ka, kalo org kg.baru nak jual, nak duit nak apa2 pun diaorg yang pilih lebih2 lg bg org mmg terdesak duit skrg.

Tanpa Nama berkata...

ini memang tabiat gerombolan
semua orang tahu mereka:
menipu
mengelat
kelentong
"menipu ialah akidah perjuangan mereka"

ini yang tak tahan ni..rukun iman gerombolan sudah terbarai..

tt, lu bikin gua tak mau berak la pagi ni..asyik ketawa jer memanjang teringatkan kata2 lu ni..

muslimin berkata...

tuan... saya amat tersentuh dengan penulisan tuan kali ini. saya dapat merasakan kekecewaan tuan yang amat sangat kepada MP Pakatan. dulu sebelum PRU 12, mereka meminta diberi peluang. kita sudah beri, kenapa mereka buat begini? saya rasa kita masih belum ada wakil rakyat yang betul-betul memihak kepada rakyat dan berjuang demi rakyat. masing-masing sibuk memenuhkan kantung sendiri yang sudah sedia tebal. sampai masanya kita mengejutkan mereka dari khayalan mereka.....

Arie_73 berkata...

Jom kita kluar dpd PR beramai2...kita menang kn BN 100% dalam PRU13 nanti..ok Bro TT..setuju..???...MP BN mmg bagus dulu kini dan selama2 nya.....kepala otak diorg 1st class..menipu dan melancaukan rakyat...hidup MP BN..!!!!..padan muka orang KG Baru...!!padan muka orang melayu..!!bodoh cam anjing..!!kahkahkah.!!