Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 23 Oktober 2011

PTPTN IA LAH ALONG GEROMBOLAN




ALONG GEROMBOLAN









BAJET 2012 BUKAN SEKADAR HULUR BANTUAN : NAJIB
- mstar

KUALA LUMPUR: Belanjawan 2012 bukan hanya sekadar untuk menghulur bantuan seperti apa yang telah diperkatakan oleh sesetengah pihak, tetapi ia bertujuan untuk mengurangkan tahap pinjaman kerajaan, kata Najib Razak.

Dia berkata sasaran belanjawan itu adalah untuk membantu kumpulan-kumpulan yang paling memerlukan, termasuk keluarga yang berpendapatan rendah, pelajar sekolah dan pelajar tingkatan enam serta mahasiswa universiti, selain kawasan luar bandar yang berhak menerima hasil dari kekukuhan ekonomi negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


....tipuuuuuuuuu.... kah kah kah




HUTANG ALONG LAGI


40 ,000 PEMIMJAM TEGAR PTPTN DISENARAI HITAM BERMULA HARI INI

KUALA TERENGGANU 31 Jan. – Bermula esok, nama peminjam yang tidak mahu membayar hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan disenaraikan di sebuah agensi rujukan kredit bagi membantu institusi kewangan menyemak status kredit peminjam PTPTN.

Sebagai permulaan, seramai 1,100 peminjam tegar PTPTN akan disenaraikan nama mereka di Credit Tip Off Service Sdn. Bhd. (CTOS) dan ia bakal diikuti dengan 37,484 lagi peminjam lain jika mereka terus mengabaikan surat amaran supaya melunaskan hutang pinjaman masing-masing.

Pengerusi PTPTN, Razali Ismail yang sudah hilang sabar dengan sikap degil golongan itu berkata, tindakan tersebut adalah proses menyenarai hitam peminjam tegar yang akan memberi kesan kepada kredibiliti kewangan mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MAT MONGOL BOHONG.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA ADA UNTUK ANAK MUDA ...kah kah kah..

kah kah jkah...MANA ADA UNTUK PELAJAR MAHASISWA... kah kah kah..

woit.... YANG BANYAK BUJET UNTUK BELI SENJATA.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK BELI KAPAL SELAM..... BELAJAR UNIVERSITI PERCUMA...kah kah kah..

woit...KENAPA BODOH SANGAT.... BELI SENJATA... TAK BAGI PELAJARAN PERCUMA?..... kah kah jkah..

kah kah kah...KERANA BELI SENJATA BOLEH REMBAT DUIT RAKYAT..... kah kah kah..

kah kah kah...KEMUDIAN BUAT PTPTN.... kah kah kah

kah kah kah..PTPTN INI ADALAH ALONG YANG DI KENDALIKAN OLEH GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK BELI SENJATA..... SEMUA BOLEH BELAJAR PERCUMA...kah kah kah..

NOTA:
kenapa ini tak di bincang di parlimen?
kenapa tak lupuskan saja hutang anak muda?

gerombolan mahu hutang diteruskan
dengan ada hutang gerombolan dapat kontrol
dengan ada hutang anak muda boleh di jadikan hamba
ptptn adalah strateji untuk memerangkap anak muda

jawabnya : lawan
bila kerajaan baru ditubuhkan
hutang ptptn lupus
pembelajaran percuma


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tembak Mati Remaja : Ibu Bapa Mangsa Kesal Tindakan Terburu-buru Polis

PETALING JAYA 9 JUN : Hancur luluh hati seorang ibu apabila membayangkan saat terakhir anaknya sedang melutut dan merayu meminta nyawa sebelum ditembak dari jarak dekat di kepala dan dada begitu sahaja.

Apatah lagi si penembak merupakan mereka yang sepatutnya menjaga keamanan, keselamatan dan keadilan rakyat dan orang awam.

Dengan esak tangis, Norhafizah Mohd Ghazali menyatakan kekesalan dan hilang keyakinan terhadap Polis Di Raja Malaysia(PDRM) yang seolah cuba menyembunyikan hal sebenar berkaitan kematian anak beliau, Muhammad Syamil Hafiz bin Shafiei yang ditembak mati oleh anggota polis seminggu hari jadi ke 16 nya November tahun lalu.

"Selama hampir 7 bulan saya menunggu apa yang saya fikirkan selama ini menjadi kenyataan. Anak saya memang dibunuh. Kenapa dia dibunuh? Anak saya bukannya pembunuh. Dia cuba berumur 15 tahun. Di mana keadilan untuk anak saya? Saya hilang kenyakinan pada pihak polis. Saya nak tegakkan keadilan untuk anak saya. Saya nak orang yang bunuh anak saya dihadapkan ke mahkamah dan terima balasan setimpal,"

Malah katanya, beliau tidak faham mengapa Polis yang lengkap bersenjata tidak menangkap dan menghadapkan anaknya ke mahkamah jika ia benar-benar melakukan kesalahan tanpa perlu bertindak sedemikian rupa.
-------------------------------

polis kene ganas... baru cool... kalau dengan orang melayu, mereka suka sangat buli orang melayu..

aku cadangkan, bubar saja PDRM dan buat saja yang baru.. takat 100,000 polis2 ni menganggur, takder hal punyer untuk 2-3 bulan.. sukar aku nyatakan ndisini, polis yang baik hanyalah 10%... itupun dah kira tinggi sangat dah tu.. rasanya 5% pun susah nak cari.. semuanya kerjanya menipu saja setiap hari..

jebat2 berkata...

Cayalah bro... bermula 2011, peminjam PTPTN mesti ada akaun SSPN, takde simpanan SSPN tak layak mohon PTPTN. Walaupun simpanan minimum 20hengget sebulan, kalau ada sejuta penyimpan, buta2 bank dpt simpanan 20juta hengget sebulan. Maknanya... pelajar belum tentu layak pergi Universiti, duit dia dah simpan dulu.
Ini bukan along, ini jerung jalur.. bukan setakat orang, sampan pon dia telan.

Tanpa Nama berkata...

Inilah masanya PR umumkan:-"..hari ini kita menang, besoknya hutang PTPTN jd biasiswa@lupus!..".