Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Disember 2011

LIHAT KEMBALI SEJARAH PERJUNGAN RAKYAT



JADIKAN JALAN RAYA PARLIMEN KITA


anak anak muda
aku tuliskan ini
untuk kamu

anak anak muda
aku lakarkan ini
untuk kamu

anak anak muda
aku rakamkan ini
untuk kamu

kau lihatlah
kau dengarlah
gegak gempita laungan perjuangan
dengar bisikan dan ombak
sejarah perjuangan bangsa

anak anak muda
jika kau belum lahir ketika itu
jika kau ketika itu masih dalam mimpi berahi sang ibu
jika kau ketika itu masih dalm mimpi berahi sang ayah
kau lihatlah
kau bukakan mata hati mu
untuk melihat lakaran sejarah

anak anak muda
jika ketika itu kau masih bersekolah
hari ini kau telah dewasa
hari ini kau telah punya kekasih
tarik tangan kekasih mu
dan lihat sejarah perjuangan bangsa

anak anak muda
tarik tangan kekasih mu
genggam erat
dan acungkan ke langit
laungan suaran perjuangan

abang ibu ayah dan kakak
ketika itu
kita semua masih muda
kita bersepatu dan bercelana
kita berlari dan bergema
kita tersenyum dalam perjuangan
kita sebaris penuh harapan

ingatkan kembali
kenangkan kembali
niat dan cita cita
harapan dan mimpi kita
ketika kita bertemu di jalan raya

detik detik itu
datang kembali
detik detik itu
tidak pernah pergi

anak anak muda
mari bersama membuat sejarah
anak anak muda ingatlah
akhirnya dunia ini milik kamu

anak semua bangsa
marilah kita jadikan jalan raya
parlimen kita

anak semua bangsa
jangan hidup dalam harapan
mati menunggu janji
genggamkan tangan
satu saf kita bergerak

mari kita bersama melakar
sejarah negara bangsa


SEJARAH PEERJUANGAN BANGSA



10 ulasan:

ABU berkata...

temberang kooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

Apabila melihat video sejarah perjuangan bangsa, aku amat terharu dan teruja kerana bangsa melayu tidak semua yang terkeliru dengan fitnah malah sanggup bangun dan bertindak mempertahankan pemimpin yang bermaruah.

Memilih kerajaan yang adil dan mempertahankan pemimpin yang bermaruah adalah satu jihat bukan jahat.

Keganasan dan kekejaman polis terhadap rakyat yang menuntut keadilan adalah gambaran betapa jahatnya pemimpin UMNO Baru.

Apakah rakyat takut pada keganasan, kezaliman dan kekejaman polis Malaysia ? Memang takut.

Tapi apabila kerajaan UMNO BN menekan rakyat dengan pelbagai cukai, kenaikan harga barang keperluan dan ditambah lagi dengan peraturan dan undang-undang yang ketat sehingga menyebabkan hidup dalam ketakutan dan miskin, apakah rakyat akan takut berhadapan dengan polis ?

Kita tidak tahu samada Ketua polis dan anggotanya makan besi atau makan nasi seperti rakyat Malaysia ?

Kita memang perlu mempertahankan maruah dan kepimpinan Anuar Ibrahim kerana beliau dengan jelas telah menunjukkan kepada kita bahawa dia adalah pemimpin masakini yang berjaya menyatupadukan bangsa melayu dengan bangsa Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

TT, Cuba tengok klip minit yang ke 18:06/57:09. Orang kat sebelah Anwar.

Tanpa Nama berkata...

To abu

Lu ni papagomo ker? Pi brambus

Tanpa Nama berkata...

Masa telah TIBA...............ABU!

Tanpa Nama berkata...

dorg pijak dsai, skrang anak dia jd mp, wife dia dulu ketua pembangkang@presiden parti huahahha... umno pijak dorg lg, pijak lg, pijak lg huahaha.... ingat dorg nk diam ptuuiiii.... lagi pijak, lagi kuat dorg jd... BE END pas ni jd THE END

Tanpa Nama berkata...

mampukah mahathir memiliki penyokong seramai itu.....

x heran lah knp Madey nangis teresak2 ha22

Tanpa Nama berkata...

Roslan kasim pun ada...ha2

Tanpa Nama berkata...

pulis n FRU pukimak....
sikit ari lagi...
rakyat jgn kecot telo..

Md Indera Jr. Muar. berkata...

Pulis dgn FRU pun dah kecut telor rasa bsalah. Nak tengok muka FRU tu pergi Muar belakang High School ada kem dia yg terbesar di selatan. Anak dia orang sekolah Sri Muar. FRU Barua ni akan dihantar le KL setiap kali ada demo utk bantai org. Oiii FRU Bangang pi cari kerja lain la yg halal macam tangkap ikan ke atau jadi foreman ke atau sapu sampah ke....tak usah lah nak makan gaji haram guna duit cukai aku....aku org Muar meluat tengok muka taik korang.