Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Januari 2012

AMBIL JANGAN TAK AMBIL





SAMPUL PUTEH DARI BRAHENG






GERAKAN TUNTUT IBRAHIM ALI MOHON MAAF - mkini

Gerakan hari ini menyelar tindakan PERKASA menggunakan 'angpow' sampul merah - yang dianggap menghina masyarakat Cina - dalam sambutan tahun baru kaum itu, walaupun hasrat penganjuran majlis itu dianggap baik.

Timbalan presidennya Mah Siew Keong (kanan) berkata, pemberian angpow dalam sampul putih pada tahun baru - sebagai festival kegembiraan - menujunjukkan Presiden PERKASA Ibrahim Ali tidak sensitif.

"Setelah menjadi anggota parlimen dan berada dalam politik sudah beberapa tahun, Ibrahim Ali masih tidak tahu adam resam kaum lain, yang menjelaskan kenapa dia terus melakukan banyak kenyataan tanpa berfikir," katanya.

Dalam majlis Tahun Baru Cina NGO itu di Kelab Sultan Sulaiman yang pertama kali diadakan semalam, PERKASA mengedarkan kira-kira RM10,000 angpow menggunakan sampul putih - tindakan yang menimbulkan rasa tidak puas hati, terutama di laman maya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KESIAN.... SEDIH...kah kah kah..

kah kah kah... PERCUBAAN NAK BODEK CHINA.... kah kah kah..

kah kah kah..NAK UCAP PANJANG UMUR MURAH REZEKI...kah kah kah..

ksh ksh kls...APAKAN DAYA DAH KANTOI.... kah kah kah

NOTA:
ada beberapa pekara timbul disini
kita tak tahu sama ada ibrahim ali
sengaja atau tak sengaja
di rancang atau tidak dirancang
beri angpau dalam sampul putih
sampul surat puteh tanda mati

mungkin tak sedar
mungkin bebal tak tahu budaya

persoalannya ialah orang china
pasti nampak sampul puteh
kenapa berebut datang ambil
kenapa tak bantah?


apa maknanya?

maknanya duit dolar riyal
adalah penjana budaya
duit riyal dan dolar
tidak ada agama
tidak ada budaya
tidak ada bangsa






10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Weh MCA benggong lapar pitis,ang pow sampul putih Berahim Katak pun lahap bawa rakyar sembah KATAK nak angpow.TAK ADE MARUAH DAHLAH BOSS MCA KAKI KONGKEK> Tak jaga maruah langsung malu, malu, jadi Rakyat Malaysia.Balik Chinalah.... Malaysia ni rakyat Keturunan KATAK emerintah .....Datang jilat punggung punggung aku bagi lebih lagi

kampong lad berkata...

'Gerakan hari ini menyelar tindakan PERKASA menggunakan 'angpow' sampul merah '-

merah ka putih? typo error kot. ang pow ertinya sampul (pow) merah (ang) bukan hanya sampul. bila hari raya, kita pun sebut angpow tapi warna hijau.cina kata cheh pow. kalau kita nak ambik istilah orang lain, kena faham betui2, tidak nanti celaru.

Tanpa Nama berkata...

betul betul hina masyarakat cina. sial. "sewa" warga tua cina dari rumah orang tua dan menghina mereka sebelum mereka di kuburkan.

Riversidegrass berkata...

Nak minta maaf ?!
Tak payah lah !

"Liar forever liar"


A Letter to Braheng Biadap a/l Katak KurangAjar

http://188hughlowstreet.wordpress.com/2012/01/30/red-forever/


An open letter to Ibrahim Ali: “Choy, choy, choy, pak kam!" or Red Forever!
Written by The Scissors Sharpener's Daughter

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=27237%3Aan-open-letter-to-ibrahim-ali-%E2%80%9Cchoy-choy-choy-pak-kam-or-red-forever&Itemid=2

Tanpa Nama berkata...

memang penangan dolar & riyal cukup kerasss...
mcm sebahagian masyarakat,
mulut pungpang pungpang mengiyakan rasuah tu haram, makansuap tu tak betul... tapi bila kena huloq, masuk kocek, pusing jalan diam2, senyum tersimpul lebar gakkkkk......

siapa ntah yg dok hingaq bagitau "money cannot buy everything"???
naive.

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

kampong lad berkata...
merah ka putih? typo error kot.

ang pow ertinya sampul (pow) merah (ang) bukan hanya sampul.

bila hari raya, kita pun sebut angpow tapi warna hijau.cina kata cheh pow. kalau kita nak ambik istilah orang lain, kena faham betui2, tidak nanti celaru.

31 Januari 2012 6:51 PTG


rumusan pembelajaran/pencerahan:

1.ang pow - duit bersampul merah
2.duit bersampul hijau - cheh pow
3.duit bersampul putih - cheh, katak pow 10ribu siapa la tu nak kempen tagih undi pru tapi pow-punya-pow, sudah bikin silapbodoh, alamat bukan dapat undi, tapi bunuhdiri, alahai mati katak lagi!

-average joe-
www.klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah...temberang punya cina...dah nampak sampul putih...kebas gak...konon nak sampul merah...ptuih....dasar kiasu...penipu besar...talam dua muka...

Tanpa Nama berkata...

katak kene penaya parti blue (mca)

ibrahim ali uitm berkata...

aku tak paham apa yg ko notakan.. terlampau metafora n terlampau puitis..

apa yg aku paham..

ibrahim ali sedang memundekkan orang melayu..

pejuang melayu pejuang Islam bagi zakat dekat cina..

kah kah kah..

HALIMI MN berkata...

Tahniah Beraheng, merah ka, putih ka, cokelat ka.... kita orang Malaysia kan....