Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 Januari 2012

BUKIT TAK SUKA WARNA KULIT - TAPI TAK SUKA PERANGAI MEREKA





YANG KURANG GELAP PUN KITA TAK SUKA

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah






PENCERAHAN DARI PEMBACA

Betapa hebat dan istimewanya awang hitam nigeria dimata orang-orang UMNO Baru yang berselindung disebalik immigersen, kastam, polis. Sekarang Malaysia dilihat sebagai transit dadah dunia. Berbanggakah kita Malaysia dikenali rakyat dunia kerana penyebaran dadah dan pengamal rasuah yang tegar...?

Kroni buat duit rakyat merana. Inilah yang dikatakan kera dihutan disusukan anak dirumah mati kehausan. Rakyat buat perhimpunan aman, wah bukan main garangnya polis Malaysia membelasah rakyat yang tidak melawan. Kena dengan awang hitam nigeria baru tahu nafas pendek itu amat melemaskan. Itu baru seorang saja yang tunjuk kuat. Dah tercungap-cungap rasan nak mati.

Dalam Malaysia ada berapa ramai ? Kalau mereka bersatu lakukan keganasan seperti itu boleh ke polis mengawalnya ? Masih nak tunjuk lagak dengan rakyat sendiri ? Ketua Polis Negara dan timbalannya perlu ingat, kerajaan yang memerintah tidak ada yang kekal berkuasa. Oleh kerana itu walau pun anda sudah tertelan budi yang tersembunyi, jangan terlampau ikutkan sangat kehendak orang tertentu demi menjaga kuasa parti mereka sedangkan keselamatan dan kemahuan rakyat perlu diambil kira. Mana tahu dalam pilihanraya ke 13 UMNO Baru jadi pembangkang, apakah ketua polis negara dan timbalannya akan ikut sama jadi pembangkang ?

Atau ketika itu baru nak tunjuk baik seperti perangai polis pencen ? Kes awang hitam nigeria ini perlu dirujuk pada Rosmah Mohd. Najib dan Hishimuddin, kita juga ingin tahu berapa ramai orang hitam ini sudah diberikan kerakyatan...... pada lazimnya orang-orang UMNO Baru sanggup gadai apa saja walaupun bukan hak mereka, janji dapat duit. Celaka UMNO Baru !
By Anonymous on TAK KAN MASIH TAK SEDAR SEDAR on 1/14/12

LAGI RAKYAT TAK SUKA



3 ulasan:

kampong lad berkata...

kita ni boleh dikatakan 'masih' bernasib baik, sebab? 1. orang putih tak bawak depa mai kesemenanjung dulu utk berkerja diladang getah & bijih timah. bolehjadi 'diet' depa tak sama dgn kita. kalau tidak tentu ada satu lagi parti politik mungkin namanya lagu ni MNA - malaysian niger association @ MNC - malaysian niger congress @ UNNO - united niger national organisation. 2. allah taala masih sayang negara ni.

Tanpa Nama berkata...

muka macam babi..nak tunjuk terer plakk..padahal gaji sebulan rm1400 miskinnnnnnnnnn padan muka kau sengsaaraaaa..bangang

Tanpa Nama berkata...

Maka hancurlah, punahlah, kecohlah, porak peranda-lah masyarakat kita dalam negara ini...

Demi kuasa dan kepentingan, kestabilan dan integrasi natural digoncangkan, diabaikan...
maka sedekad dari sekarang, timbullah masalah2 lain hasil daripada ini, tiadanya orang dalam negara mempunyai ketimuran dalam nilainya, hanyalah kegilaan harta dan kemabukan dari terasingnya kemanusiaan dan nilai moral rata2nya dari tanah zirafah dan singa ...

yang tidak layak, tiada berguna, malaon2 dari luar yang haram adanya setitik pun mengiktiraf dan menghayati budaya timur kita mendapat kerakyatan dijulang untuk sokongan disuap kerakyatan? yang rakyat bertahun bekerja keras memburuh untuk sesuap nasi dalam suasana kos semakin meningkat pula ditindas. Semakin2 ditindas.

Sungguh hebat pemimpin kita, demi diri beliau sahaja.