Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Februari 2012

BARU SAHEH SEBAGAI PEJUANG ISLAM




NOTA:

jadikan baling kasut ini
budaya kita
jadikan ini simbol penentangan
terhadap kezaliman

salut untuk yang berani!



SALUT DARI ANAK MUDA




IMAM BERSIG BALING KASUT KE ARAH HAKIM
- mkini

Seorang imam yang diusir dari kuarters kediamannya atas dakwaan masalah disiplin bertindak membaling kasutnya ke arah panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan hari ini.

Kejadian sekitar jam 10 pagi itu berlaku apabila Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkifli Ahmad Makinuddin menolak permohonannya supaya diberi kebenaran membuat rayuan.

Ini berikutan bantahan yang dibangkitkan oleh peguam Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Zulkifli Che Yong bahawa afidavit imam itu difailkan di luar dari masa yang ditetapkan.

Imam berkenaan, Hoslan Hussain , yang tidak diwakili berdiri di barisan meja berhampiran pegawai pendakwa raya dan peguam semasa permohonan itu.

Difahamkan Hoslan merayu kepada Hakim Zulkefli supaya berlembut dan membenarkan permohonannya itu tetapi tetapi hakim dilaporkan mahkamah terpaksa membenarkan bantahan kerana ia mengikut undang-undang.

Hakim Zulkefli cuba menenangkan Hoslan tetapi beliau dikatakan tidak mahu mendengar alasan berkenaan tetapi sebaliknya mencampakkan kasutnya ke arah panel hakim yang hampir mengenai seorang daripda mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...SALUT IMAM YANG BERANI.... kah kah kah...

kah kah kah..INI LAH IMAM CONTOH... kah kah kah..

kah kah kah...MEMANG HAKIM PUTUT KENA TAPAK KAKI.... kah kah kah..

kah kah kah..BUKAN TAPAK KASUT.... kah kah kah..

woit... SYABAS! .... kah kah kah..

kah kah kah...SALUT KAMARADE.... kah kah kah..

kah kah kah..TERUSKAN TRADISI MELAWAN... kah kah kah..

kah kah kah...TERUSKAN TRADISI MAT INDERA..... kah kah kah


BALING KASUT PADA BUSH




NOTA:
pada bush lagi tak takut
inikan pula pada cicik kering
kah kah kah







AHAD BALING KASUT DIKUANTAN




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Dalam ini negara, kita ada undeng-undeng...orang biasa kena ikut undeng-undeng negara....Untuk orang besar...undeng-undeng negara kena ikut sama itu orang besar."...itulah undang-undang dunia...kahkahkah

Pro Pembaharuan berkata...

Hah!

Sekarang harap2 yg lebih islam dari orang lain faham akan erti perjuangan...

perjuangan tak memerlukan mengagung-agungkan individu...

jadi intipati perjuangan adalah mengenai prinsip...

Prinsip benar atau salah...

Tak kisah lah yahudi, amerika, zul nordin, azizan ataupun hasan ali ataupun najib, LU LANGSI, LU MATI!

- Salute to Mat Indera -

Tanpa Nama berkata...

Sebelum aku masuk mahkamah, aku cari taik lembu dulu. Pastu aku pijak dgn penuh perasaan. Kalo hakim tu byk songeh aku baling kasut bertaik lembu td!

Kah kah kah

Pundek mak kau!

Tanpa Nama berkata...

apa punya imam daaa
nasib baik bukan bom

kalbunUmno berkata...

berita yang mesti diperbesarkan,
cerita yang mesti bertutur dimulut para imam,
inilah seorang imam yang menjadi mujadid kepada seluruh imam-imam.
Imam ini menjadi seorang yang penting dalam sejarah imam-imam,
Imam yang berani daripada puluhan ribu imam-imam yang penakut,
kasut adalah senjata yang tajam berbanding dengan tongkat jumaat,
amalan imam ini lebih besar sepuluh ribu kali fadilatnya dengan imam yang membaca khutbah dimasjid negara.

Tanpa Nama berkata...

dah tiada kata-kata yg sesuai bagi si dajal, mmg baling kasut is the way to go!!!!

hidupkan budaya ini bagi org bukak mata sikit!!

Tanpa Nama berkata...

memang patut kena lucut. tak ada adab. tak reti sabar. nak jadi imam tapi takda standard.

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha
salam bro2 yg suka apa2 saja yang menongkah arus dan menentang apa saja sistem kerajaan yg ada.

Cuba crita dulu, apa salah yg imam serban ni dah buat?

salah tetap salah, kalau taak salah takkan masuk mahkamah?

kalau esok ada orang tak suka cara hadi dan nik cakap dan baling selipar boleh ke?

kita ni bukan di irak atau afghanistan yang di jajah kuasa barat, kita sentiasa ada sistem undang2 dan perlembagaan.

jangan ingat kalau dah imam dgn serban sampai bumbung, dah boleh buat suka hati, imam pun manusia mcm kita yg tk maksum, tak caya tanya imam TT.

Esok bila korang dah gila menang, bolehlah tukar apa saja sistem yg korang suka ikut sedap kepala lutut korang, undang2 rimba pun ok janji korang sokong bulat2.

malu nengok imam perangai burok mcm ni....mana dapat tauliah ni?

Tanpa Nama berkata...

buat malu islam je melayu nih...
islam hanya di mulut dan pakaian je, hati tak masyukkk... masih di peringkat nafsu abg haji nih, baru diuji sket dah kantoi...

-tok aji-