Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Februari 2012

MAT SERBAN DI KENA TIBAI OLEH ANAK MUDA KELANTAN



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
kita semua weajib sedar
bahawa kemengan pas di kelantan
bukan kerana orang kelantan

yang membawa kemenangan pas
ialah warga kelantan dari luar kelantan

anak anak muda di kelantan
telah bosan dengan pimpian pas
ini samalah seperti anak muda
dalm negara ini telah bosan
dengan gerombolan

TAK CAYA?
lihat klip ini





NOTA:
siapa dia mat serban?
kah kah kah

13 ulasan:

Pro_Pembaharuan berkata...

agaknya orang PAS tak tahu yg Ustaz Nasharuddin bukanlah orang muda... jurang dan corak pemikiran terlalu banyak...

pemimpin kaum muda patutnya berumur 35 tahun ke bawah... dan lagi elok kalau 30 tahun ke bawah...


-salute to mat indera-

Tanpa Nama berkata...

leceh nak nengok. video nie tak synchronize ngan tepat.

mountdweller berkata...

Padan muka. Amat setuju dengan apa yang dihamburkan

Asal Bukan Mat Serban Berjanggut Kambing berkata...

Kawe sangat setuju nga Tukar Tiub.

Kerajaan PAS Kelate dok sibuk bina papan tanda tunjuk arah madrasah (di dalam bahasa Malaysia dan huruf Jawi, contoh "Madrasah 10 meter di hadapan") sedangkan jalan tar berlubang tidak diperbaiki. Ini amat membazirkan wang rakyat kerana kita tidak memerlukan semua ini.

WiFi percuma lebih penting daripada papan tanda Jawi kerana ramai rakyat Kelate yang tidak mampu membayar RM110 sebulan kepada Telekom Malaysia untuk perkhidmatan broadband Streamyx.

PAS Kelate memerlukan orang yang boleh buat kerja macam Khalid Samad. Kalau ada ramai ore macam Husam Musa pun tak apa. Tetapi malang sekali bagi rakyat Kelate, PAS dikuasai oleh ramai Mat Serban macam Nasharudin Mat Isa manakala Pemuda PAS diketuai oleh Mat Serban Berjanggut Kambing macam Nasrudin bin Hassan at Tantawi yang hanya tahu berdemo di konsert rock sahaja. Kerja yang lain Nasrudin bin Hassan at Tantawi tidak tahu buat.

Jadi anak muda di dalam video itu sangat teramat betul sekali! PAS perlu dipimpin oleh orang yang terpelajar macam Khairy (ini hanya satu contoh, bukannya saya setuju apa yang si mamak Khairy ini buat) atau Anthony Loke dari DAP yang boleh membawa isu-isu yang penting ke Parlimen.

PAS ketandusan modal sebab pemudanya dipimpin oleh Mat Serban - Mat Serban yang tidak relevan kepada anak muda- anak mudi di Malaysia.

Mat Serban Nasrudin Hassan at Tantawi boleh diibaratkan sebagai rekod yang rosak. Dia hanya tahu berdemo menentang konsert Rock. Mungkin kerana dia tidak tahu buat kerja lain dan mahu orang lain tahu yang dia sedang buat kerja. Sebab itu dia memilih untuk berdemo di konsert rock sebab semua orang kenal artis-artis rock yang popular macam Avril Lavigne. Jadi dia pun boleh tumpang sekaki jadi popular macam Avril Lavigne masuk dalam akhbar kerana berdemo menentang Avril Lavigne. Ya, artis macam Avril Lavigne pun boleh menjadi mangsa ketua pemuda PAS.

Kalau tak berdemo menentang konsert punk rock, maka Mat Serban ini akan sibuk nak berjihad di Palestin dan Afghanistan. Isu-isu tempatan yang jauh lebih penting macam penindasan rejim Barisan Nasional terhadap orang Penan, Mat Serban ini tidak hirau sebab orang Penan tak berpakaian macam Tok Arab.

Mengapa rakyat Penang dapat WiFi percuma manakala rakyat Kelate hanya dapat berdemo di konsert Rock? Sebab Penang tidak dipimpini oleh Mat Serban.

Antisyiahrafidhoh berkata...

Anak muda yang dah bosan kaa? atau puok2 syiah yang dah mengidam sangat?? muahahahaha.. hati2 laa wei..

Tanpa Nama berkata...

yess...........
takbir.........
ini baru betul t.t
setakat serban boleh blah...
serban uncle sing lagi besar ler bro.


-mr.Karam Singh Walia-

Cob Nobbler berkata...

dah royak dahhhhh
kahkahkah!

ambo ni buke gapo
takak serbe, kupiah, jubah
anti belentime
anti konsert

kahkahkah!
tokse la royak perubahe...

Tanpa Nama berkata...

Zam comment below:

Selagi mana seorang pemimpin, guru agama tidak menyeleweng dr jln Allah S.W.T., aku akan tetap menyokong nya..

Semoga Allah S.W.T., selamatkn golongan pejuang2 Mu dr fitnah org2 yg zalim dan batil!

Allahuakbar.

Mesoul Bin Safie berkata...

hahahaha mat Kelantan tak suka pemimpin obes. buat habis beras saja.

Tanpa Nama berkata...

Ngom ah kau TT..lebong je lebih...rata2 anak2 muda mcm aku ni masih mahukan PAS utk kekal menerajui Kelantan & negeri Pakatan Rakyat yg lain..kalau statement mamat dlm video ni diambilkira,itu hanyalah 1 dlm 1000...xdek sape pun yg ambik port...kami setia pd pimpinan & PAS adalah parti masa depan anak2 muda!!!

Tanpa Nama berkata...

oit lu TT, jangan buat tak tahu, berlambak2 pemimpin dan pemuda PAS kaki golf, kalau kaki golf, mereka mana peduli pasal rakyat susah ka, boleh mentekendarah pagi ka tidak ka, ini persoalannya. hanya orang senang lenang saja main golf ni. mana ada rakyat miskin main golf. lu tau la betapa hinanya menjadi pemain golf ni.

gua setuju dengan anak muda cool terakhir tu, memang gua jumpa berlambak2 orang PAS yang jenis ini. lu pergi saja mana2 mesyuarat PAS, gua pun naik jemu jumpa imej PAS begini, sumua pakat tak nak tunjuk lekeh. kalau berkereta pun, lu boleh tengok kat muktamar2 sana.

kalau dulu, sinonim dengan ahli PAS kampong menggunakan motor kapcai buruk dan kereta burok, jubah buruk dan selekeh serta tak lekang dengan kayu suginya, imej ini sudah betul2 pukimak hilang dan digantikan dengan kereta2 yang tidak menunjukkan "semangat rakyat" langsung. apa pukimaknya ahli2 PAS sekarang nak bermegah2 dengan kenderaan yang tidak boleh dibawa masuk kubur ni? tidak menunjukkan semangat "rakyat yang susah, nak tumbangkan rejim UMNO-BN". ini memang pukimak la dapat pemimpin PAS yang jenis lembu kenyang ni.

lu boleh tengok rumah2 ahli PAS atau penyokong2 PR, 99% adalah penyokong sistem kapitalis tegar. rumah2 pasang astro! apa gunanya astro ni? nak kejar hiburan jer ke atau nak bela ananda krishnan? adakah siaran2 astro memberi faedah hinggakan kita mampu buat bom nuklear sendiri atau buat roket sendiri? pergi lanchow la astro ni.

lu lihat sendiri, rakyat berbondong2 secara bodoh membuta tuli membeli insurans! untuk apa? untuk membiakkan sistem kapitalis pukimak ni la kan? sendiri sebok menjaga kesihatan diri, diet sana diet sini, masih beli insurans apa jadahnya lagi ni? mak nenek gua tak beli insurans pun, mampu hidup sihat sampai dia mampos! ini apa ni? beli insurans ikut trend ka? bila nak bunuh sistem kapitalis ni?

belajar dan lulus universiti, akhirnya hanya mampu jadi HAMBA KAPITALIS! ini baru betul2 bodoh dan bangang! tak boleh berpikir camana nak bunuh sistem kapitalis yang merosakkan kehidupan masa depan diri sendiri dan cucu cicit kita. belajar untuk terus menjadi susah!

sedih la TT. gua tatau nak cakap apa lagi la. bukan saja UMNO-BN yang bodoh melantun2, sokong PR dan jadi ahli PAS pun, masih bolo melantun2. kalau orang UMNO BN yang berperangai pukimak macam ni, gua tatak heran la TT.

ini orang2 PR yang berkelakuan menjelekkan. kalau PKR buakt camni, ok lagi ni. tapi orang PAS! apa mau komen lagi. pergi mampos sajalah TT.

md indera jr berkata...

sabau la mat. nak lawan kapitalis kena sabau. nabi pun ajau kita sabau. puak serban tu belajau ciput baca malas tu sebab nak tumpang glamer avril je tau. puak serban dgn exco pemuda pas akai tarak perasan pandai tapi dok sembah kapitals lahanat mcm kroni malbari.cuba la bawak isu ekonomi ke atau mamat nigeria ke atau royalti ke atau kroni kapitalsme ke atau banyak lagi isu mustahak ada. balik balik demo kat konsert. org batu betul la dewan pemuda ni tapi org batu yg sembah kapitalis. negara bekebajikan tu dia tak buat roadshow alih alih nak demo anti murtad yg konon dah puluh ribu tapi tak de fakta. pas banyak rujuk ikhwan tapi ikhwan sndiri lantik profesional jadi dewan pemuda bukan mat serban kahkahkah. pelabur tenguk pun takutttttt kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

ambo sebagai anok klate TETAP menyokong mana-mana pemimpin yang TAKUT kepada ALLAH...
peduli apo aku org lain kata apo, janji pas perintah klate... mu isam jgn sapa keno baling kasut dlm forum nanti oleh anok klate... bakpo mu sibuk ko negeri klate yg ramai melayu islam nyo, baik mu provoke ambik balik ppinang dgn spore tu hok umno lepas...

-tok aji-