Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Februari 2012

MAT BANGANG BARUA BRITISH BERSUARA LAGI




MAT INDERA WIRA KITA




WARISI SEMANGAT WIRA BUKIT KEPONG - meloya

KUALA LUMPUR 22 Feb. - Semangat juang dan keberanian perwira Balai Polis Bukit Kepong yang sanggup berkorban nyawa perlu diwarisi dan dihayati oleh seluruh rakyat negara ini, walaupun peristiwa tersebut sudah 62 tahun berlalu.

Bekas Ketua Polis Negara, Rahim Noor berkata, serangan pada tarikh 23 Februari 1950 itu juga perlu menjadi panduan kepada generasi muda agar tidak terpesong dengan dakyah segelintir pihak yang mengangkat pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

“Generasi muda perlu menerapkan diri mereka dengan semangat patriotisme terutama terhadap pengorbanan para pejuang sebelum ini kerana kesinambungan kestabilan dan keharmonian negara kini bermula daripada jasa para pejuang tersebut.

“Tanpa perjuangan seumpama itu, maka tiadalah nikmat kemerdekaan yang telah kita kecapi selama hampir 55 tahun. Justeru, kekejaman pengganas komunis, membakar balai polis dan mencampak mereka yang masih hidup ke dalam api yang marak telah mengorbankan 25 orang termasuk ketua balai berkenaan, Sarjan Jamil Mohd. Shah perlu diinsafi semua.

“Kita sebagai warganegara yang patriotik perlu mengambil iktibar keazaman kira-kira 40 anggota pasukan keselamatan di balai berkenaan untuk mematahkan serangan hendap Pasukan Kompeni Keempat, Parti Komunis Malaya (PKM) dengan kekuatan 200 anggota yang diketuai oleh Muhammad Indera,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Pada serangan bermula pukul 4.15 pagi itu, pihak komunis telah menyerang balai yang terletak di Muar, Johor tersebut namun mendapat tentangan hebat daripada anggota keselamatan selama lebih lima jam meskipun pihak pengganas pada mulanya beranggapan mampu menawan balai polis tersebut dengan mudah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...MAT BANGANG INI ADA LAGI.... kah kah kah..

woit...DAH LAAA BANGANG BODOH PULAK...kah kah kah..

kah kah kah...DAH LAAA BODOH...MENIPU PULAK.... kah klah kla...

kah kah kah... RUMAH PASONG BUKIT KEPUNG ITU SARANG BRITISH.... kah kah kah..

kah kah kah...YANG PERTAHANKAN RUMAH PASONG BARUA BRITISH LAAA....kah kah kah..

kah kah kah...RUMAH PASONG PAKAI BENDERA UNION JACK... kah kah kah..

kah kah kah...TOK SARJAN BRITISH.....MAT SALEH... BUKAN MELAYU....kah kah kah..

woit... YANG MENYERANG IALAH GERILA PEJUANG KEMERDEKAAN ....kah kah kah..

kah kah kah..SERANGAN PADA MALAM 23 FEBRUARI 1950 TANAH MELAYU DI BAWAH BRITISH.... kah kah kah..

kah kah kah..BRITISH BERI KUASA PADA GEROMBOLAN PADA 31 OGOA 1957.... kah kah kah..

woit...KENAPA BANGANG SANGAT?.... kah kah kah

woit...TENGOK TARIKH SAJE DAH TAHU SIAPA BARUA BRITISH.... kah kah kah...

woit..TAK KIRA LAAA MELAYU KE... ISLAM KE..ARAB KE... KALAU BARUA MEMANG BARUAN LAAAA.... kah kah kah

NOTA:
sekarng pun banyhak barua israel
ada melayu barua israel
ada islam barua isreal
kah kah ka










NOTA:
perjuangan kita hari ini
ialah sambungan perjuangan
mat inder nak halau saki baki
barua british!


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt mungkin dah tonton video ni?
http://www.youtube.com/watch?v=hk1sLqfWdVw&feature=player_embedded

Tanpa Nama berkata...

Ini la masalah bila digembar gemburkan kita merdeka tanpa tumpah darah jadinya takda hero diambil semanagat masa perang :D terpaksa ambil semangat askar british..

Yang berjuang kena tangkap ngan British tu sapo la pulak agaknye... adakah mereka semua penjenayah..

Tanpa Nama berkata...

cuba tanye malaon ni...berape banyak duit kerajaan abis untuk perangi komunis dulu..takde masuk poket ke? kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

tak habis2 bangang..........

anak merdeka berkata...

Bro TT...

Ini ada satu link barua TerBaeekkkk punya!..contoh barua yahudi...ini sama taraf dengan United Malays National Organisation...

http://www.youtube.com/watch?v=SrubbQqHdwk

Tanpa Nama berkata...

mamat bangang ni sekarang dah jadi pejuang jihad palestin. join PGPF under madey.

Tanpa Nama berkata...

Rahim Noor pun kita tak lupa...KES MEMALI

Tanpa Nama berkata...

Mat tiup? Sanggup ke kau angkat senjata berjuang utk merdeka.
Angkat telor sendiri beranilah... Angin pasang kau ontuk2?

Sanggup ke kau di jajah malaya ni negara komunis? Hah..cuba tengok negara myanmar aka burma tu.

Sanggup makan telor ayam kuah cili dgn ubi tiap hari?

Kau bacul mat tiup.....

Pro_Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...
24 Februari 2012 3:18 PTG

kakakkakakakkakakakkaa... sejak bile pulak myammar komunis/socialist???

pastu kate orang bangang???

kakakkakakakkakakakkakakakkaka...

kakakkakakakkakakakkakakakkaka...

LAMBANG MANUSIA BANGANG!

myammar adalah NEGARA YANG DIPERINTAH OLEH GENERAL...

JUNTA?

ADA FAHAM???

TAK FAHAM GAK, PEGI LA MAMPUS...

kakakkakakakkakakakkakakakkaka...

tu la... ikut lagi mak bapak kau yang bangang tu... ko sokong umno pun sebab mak pak kau sokong umno...

kakakkakakakkakakakkakakakkaka...

kakakkakakakkakakakkakakakkaka...

lawak hari ini!

md indera jr berkata...

correct correct correct....mampos kau rahim lepas ni. ingat malbari tu boleh tolong kau dalam kubur ke lahanat???!

Tanpa Nama berkata...

ni blog paling bodoh ekstreme yang aku pernah jumpa....bangkang apa saja janji bukan PR!

apa beza barua british dgn barua komunis?

TT ni bukan barua penghasut komunis ke?

bunyi macam pejuang, tapi kena gertak dulu sampai lari lintang pukang puluhan tahun duduk luar negara?

kalau nak betulkan sejarah, bukan ini caranya

pakai otak la tt oiiiii

kau pernah perjuang apa2 ke sebeleum ni TT? aku tak nampak apa2 selain dari demo dan cacian je?

umur dah lebih separuh abad tapi bila nak taubat TT?

Tanpa Nama berkata...

Mat Tiup angkat pistol air bolehlah..

apa dah jadi dengan negara komunis di eropah timur tu...

tukar nama je..buat pilihanraya hujung pistol.

fahaman politik. orang komunis jugak yang jadi presiden/PM..

jawaplah mat tiup sanggup ke Malaysia ni jadi negara komunis...

tiada pilihan raya tau?

siamperuthijau berkata...

Orang Melayu ni banyak sembang dan banyak bunyi tapi tak ada isi.
Persoalan-nya adakah orang Melayu ni betul-betul berani, atau “pilih lawan” untuk jadi berani?
Agak-agak lawan yang boleh makan, dia berani la.

Hakikatnya Melayu adalah bangsa yang dayus dan tidak dihormati bangsa lain. Propaganda keberanian dan laungan darah perwira melayu ni lebih pada angan-angan. Adapun Perjuangan segelintir perwira melayu yang sesungguhnya berani, semua penumpahan darah menjadi pengorbanan sia-sia sahaja, banyak tanah dan maruah melayu “digadai balik” pemerintah-pemerintah melayu yang dayus. Rata-ratanya bangsa melayu pengecut kerana membiarkan ianya berlaku.
Kalau adapun kisah Melayu yang “berani” sekalipun, seperti contohnya “penentangan komunis” - ini adalah kerana kuasa penjajah yang menolong. Penjajah yang mengusap kepala menepuk belakang membelai orang melayu barua menjadi “berani”serta membekalkan ilmu senjata. Ideologi Komunis yang bertapak tak sampai beberapa tahun rela diperangi pulak?, sedangkan penjajah dibiarkan memperkosa tanah air 450 tahun lamanya, mana dia keberanian? mana dia maruah orang Melayu yang sepatutnya bangkit bersatu untuk menentang? Semua orang tahu akan sejarah ini, rata-rata bangsa asing sering mengetengahkan fakta ini untuk memperlekehkan bangsa Melayu. Bangsa melayu adalah bangsa dayus dan pengecut angkara pemerintah yang bacul. tak payahlah nak poyo dan syok sendiri.
Hakikatnya, 450 tahun kena jajah, orang melayu hanya mampu tunduk pujuk dan rayu. Mana letaknya air muka? Kalau hendak dibandingkan, mulia lagi bangsa Algeria, Indonesia, Afghanistan atau Vietnam yang berani melawan dan menghalau penjajahan.
Satu persatu penjajah datang dan pergi, orang melayu hanya mampu jadi pengampu dan barua di tanah air sendiri. Kalau ada pun yang berani menentang, Semuanya kena tuduh derhaka atau dikhianat pemerintah dan bangsa sendiri. Lihat balik pada sejarah, dan perhatikan berapa banyaknya pejuang dikhianati bangsa sendiri? Orang melayu memang suka tikam belakang berpaling tadah, rela menjadi barua untuk kepentingan peribadi. Sedarlah diri wahai orang melayu, tak payah angan-angan hidup berpura-pura. – orang rata-rata boleh melihat dan menilai sendiri. Ini hakikat sejarah – fahami mesej yang nak disampaikan penulis dan jangan pulak nak bebai emosi tuduh macam macam. Kalau tersinggung padan muka, dah jangan poyo.
Sehingganya ada seorang pemimpin yang betul betul berani dan berpendirian - Melayu akan jadi bangsa barua di tanah air sendiri buat selama-lamanya. Tak guna nak korban diri tolong orang melayu ni lebih lebih – nanti kena tikam belakang.
Orang melayu ni umpama menang bolasepak Toyota Cup tapi ghairah macam menang World Cup – Jagoh Kampong, Poyo lebih