Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Februari 2012

JANGAN LUPA SEJARAH MADEY REMBAT DUIT EPF 1998




RAJA BERSIONG







MENTERI : WANG EPF DIGUNKAN BUKAN KERANA KEHABISAN WANG KERAJAAN - minsider

KUALA LUMPUR, 11 Feb — Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin menolak dakwaan pengunaan RM1.5 billion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) membiayai pinjaman perumahan pembeli kurang layak bermakna Putrajaya ketandusan wang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.. RAJA BOTOL INI UNAGT INI DUIT BAPAK DIA....kah kah kah..

kah kah kah... INI RAJA KOKAK... MACAM MANA JADI RAJA?.... kah kah kah..

kah kah kah...MUKA MACAM MUKA EEE....kah kah kah..

woit...CUBA KAJI SELIDIK....MUNGKIN INI JUGA KETURUNAN RAJA GOPAL... kah kah kah

kah kah kah...DULU 1998 MADEY AMBIL NAK SELAMAT SYARIKAT KAPAL ANAKNYA.... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG SEKALI LAGI REMBAT DUIT EPF... kah kah kah..

woit.. INI BUKAN TANDA TAK CUKUP DUIT?..... kah kah kah..

kah kah kah...ROAD BLOCK SANA SINI.... kah kah kah..

kah kah kah...SAMAN SANA SINI...kah kah kah..

kah kah akh....POLIS KENA CARI DUIT GAJI SENDIRI .... kah kah kah..

kah kah kah...KEMUDIAN NAK BUAT CUKAI GST?..... BUKAN KERANA TAK CUKUP DUIT?.... kah kah kah..

woit... KALAU BANYAK DUIT KENAPA MENTERI IDRIS JALA KATA... MALAYSIA NAK BANGKRAP?... kah kah kah







kemana duit hailang?
- beli kapal selam
- beli kapal terbang dari russia
- beli kererta kebal dari tukey
- 5 bilion rm projek buiat kapal gagal di lumut
- dan dan dan


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lu cetak sendiri la, apasal tak boleh cetak duit negara sendiri? buat macam zimbabwe.. cetak jer satu note rm100,000,000 banyak2.. baru lebih rancak ekonomi negara.. beli sebijik buah brinjal pun dah rege RM1,000,000.00. SENANG JER KEJE NI, APASAL KASIK UK ngan SWITZERLAND YANG CETAK? Degree pun UMNO-BN cetak sendiri..

sg duit berkata...

Jika baca berita gerombolan, BACA TERBALIK.. Maknanya KERAjaan dah takde duit.
Baca berita suratkhabar cina 4 hari lepas (kalau tak silap), reserve kerajaan negeri Selangor hingga tahun 2011 berjumlah 1900juta, berbanding reserve tahun 2007 berjumlah 400juta. Pergghhh.. meleleh air noh omar & gerombolannya. Orang kerajaan sendiri mengaku SELANGOR ADA BANYAK DUIT.
Itu yg buat HAJI MURUJIB nak rampas walau dgn apa cara sekalipon.. berucap sampai meleleh2 air liur.

Tanpa Nama berkata...

kalau betul nak bagi kemudahan perumahan... apsal tak bagi tuk semua rakyat Malaysia... apsal hanya bagi tuk penduduk kat KL je... org kat negeri lain pun kena potong KWSP gak..

Tanpa Nama berkata...

saman sana sini.2 minggu ni gua dah kena dua kali speedtrap.itu la jalan gua ulang alik keje.bawak 80km/j pun dah kena...dah betaun laku situ x prnh pun kena...ni duit dh habis nak cekau rakyat punya...tunggu la PRU13!

Tanpa Nama berkata...

kalau negara/ kera jaan banyak duit, apa pasal pakai duit epf. Pakailah duit negara, kan negara banyak duit.

contohnya laa....
Bijan banyak duit. Katalah bijan nak beli lembu. Tak kan ler bijan mintak duit dari madey. Abis duit bijan tu nak buat haper?.Nak buat pegi melancong aje ke?

Dalam contoh di atas, dari segi teori ekonomi la, bijan sebenarnya tak berduit tapi pura2 banyak duit. Sebab tu beli lembu pinjam duit madey.

Dari contoh di atas juga, kesimpulan yang dapat kita buat ialah; kenapa madey bangang sangat bagi pinjam kat bijan sedangkan dia tau bijan banyak duit!

Budak tadika pun boleh pikir kalau kita bagi contoh semudah di atas tadi. Tapi pelik macamana orang tua yang bergelar eeee tak boleh nak paham.

Tanpa Nama berkata...

dia orang ingat, kita simpan duit melalui potongan gaji kita tu buat beli rumah untuk dia orang ke?

opisboi berkata...

keh3 tak lama lama lagi pencarum epf volih main telor jerlah duit dah licin di tala dek ah jib ngor.

Tanpa Nama berkata...

duit EPF bakal nak habis, duit LTAT akan habis, duit Petronas dah lama nak habis,duit PNB akan nak habis,LUTH pun dah nak habis dan coming soon duit minyak dan tanah FELDA akan soon habis,
fikir fikirkan lah wahai Rakyat malaysia yang cerdik pandai,budiman dan berfikiran waras.
marilah kita transfermasi kearah menjatuhkan UMNO dalam PRU 13 nanti...siapa undi UMNO maknanya orang itu Bo... dan pek..

MyRaisya berkata...

Cerita yang aku tahu pasal madey ambil duit EPF ni bersangkutan dengan kes dia pecat anuar.
Masa tu anuar menteri kewangan, dan masa tu madey sendiri tiada kuasa untuk campur tangan dalam urusan kewangan.
Madey minta anuar untuk guna duit EPF untuk selamatkan syaikat kapal anaknya, tapi anuar tidak setuju.
Sebab tu madey buat kes dan pecat anuar pecat anuar dan sehingga sekarang menteri kewangan PM yang pegang..

ingat fakta berkata...

iya kimak keling tu guna duit epf utk bailout anak dia kimak mirzani yg kalah main judi di hong kong dan mafia hong kong paksa dia beli sykt kapal yg bankrap dan banyak liability tu. mirzani buat auta keling datuk nenek dia buat buat nak bunuh diri dgn makan pil tidur. maka melalak lalak hasmahi suh laki keling dia bail out konsortium perkapalan tu dan anwar diterajang keluar. hasmahi keturunan barua british lahanat.