Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Februari 2012

TERKINI - TER HOT - TER NOW : MAT MONGOL GADAI AKIDAH





LORD MURUGAN DAN LORD MURUJIB















NAJIB GADAI AKIDAH HADIR UPACARA TAHIPUSAM DI BATU CAVES TEGAS HARUSSANI – minsider

KUALA LUMPUR, 10 Feb — Mufti Perak Harussani Zakaria melahirkan rasa terkilan dengan sikap i Najib Razak yang “menggadai akidah” apabila hadir dalam upacara keagamaan sempena sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini.
Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun namun perdana menteri itu seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.

“Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka.

“Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Beliau menambah menteri hal ehwal agama Islam atau penasihat agama sepatutnya menasihatkan Najib agar tidak hadir dalam perayaan itu.

“Kita tidak boleh sambut (perayaan agama lain), mereka lakukan upacara keagamaan dan kita sebagai umat Islam tidak boleh hadir... itu upacara ibadat mereka.

“Sebagai perdana menteri, Najib sepatutnya sedar dan menghantar wakil. Saya sudah tegur perkara ini setiap tahun namun tidak dipedulikan,” katanya menambah Najib wajar mencontohi sikap perdana menteri terdahulu yang menghantar wakil masing-masing.

Pada 7 Februari lalu, Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves selain turut mengumumkan peruntukan awal berjumlah RM2 juta untuk membina pusat kebudayaan di kawasan itu.

Najib yang lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda ditemani Rosmah Mansor, mengakui gembira untuk turut sama memeriahkan Hari Thaipusam dan ini merupakan kali ketiga beliau mengunjungi Batu Caves sempena perayaan itu sejak 2010.

“Jangan gadai akidah kita, hukumnya syirik apabila kita hadir dalam perayaan mereka seperti kita merestui agama kaum lain... kita sepatutnya menjauhi perbuatan khufur yang boleh merosakkan akidah.

“Perkara ini serius kerana ia masalah akidah, saya wajib tegur... kalau tidak mahu dengar terpulang,” kata Harussani menambah tiada halangan sekiranya menghadiri majlis rumah terbuka tetapi bukan upacara keagamaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit...GADAI AKIDAH?... kah kah kah...

woit...BERAPA HARGA SEKILO AKIDAH MAT MONGOL.... kah kah kah..

woit... KALAU DAH GADAI...APAKAH MAT MONGOL SUDAH MURTAD?.... kah kah kah..

woit... APA SUDAH JADI?..... kah kah kah....

woit...MANA DIA PEJUANG DAN PENJIHAD ISLAM?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA HASAN ALI.... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA CIK GU AZAMI.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA MAT BISUL..... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA NGO MELAYU ISLAM...kah kah kah...

woit..CAKAP BERJUANG UNTUK ISLAM.... kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP NAK PERTAHAN AKIDAH.... kah kah kah...

woit...KENAPA TAKUT KE NAK BERSUARA.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA MENIKUS....TAKUT KENA PELEMPANG KE.... kah kah kah....





FORUM MALAM INI





FORUM OKU/ORANG BUTA MALAM INI

malam ini di dewan bangunan orang buta
brickfield sebelah monorail tun sanbanthan

OKU TERTINDAS - OKU CULAS

jam 8.00
kompleks MAB

PANEL:
Hishamuddin Rais - aka tukartiub
Mohd Faizal Che Yusof - aktivis hak asasi kurangpenglihatan

semua orang celik dijemput hadir
untuk mendengar apakah masalah
yang dihadapi oleh orang kurang upaya








23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah desperate sangat

Tanpa Nama berkata...

undi punya pasal
semua boleh gadai

errrrr...
apa kena mufta sana sini?
lain macam bunyi?
tak takut kena pelempang ke?

Tanpa Nama berkata...

Bro JOM
BERSIH 03
SAKIT 01 tendang 1care [10% pendapatan bulanan ? tiewwwwwwwniiiiiyaaaaammmmaaaaahhhhhaaaaaiiiiii]

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

Ini kisah luar topik...hari ni Najib-rosmah dtg seremban...

ada program beri duit BRIM (Bini Rosmah Invest money) di dun Sikamat (dun PKR menang) di masjid, kisah yg terdengar Mat Hasan gaduh besar dgn Ketua Bhgn Sbn, Ishak Ismail sbb Mat Hasan tak bg Ishak berucap...Mat hasan nak buat dlm masjid jer...maka perang Mat Hasan-Mat Isa makin semarak...

Ishak org Najib...Mat Hasan sorang2
Ishak org Isa...mat Hasan sorang2..

Ado satu laie maklumat tak rasmi..ni dr bapak mertua sey drpd kwn dia (pegawai no2 risikan yg kerap melapor utk Najib-ntah mano punyo JASA? Kemas? SB? MIO?) kertas siasatan ttg Mat Hasan dah ado..kes ado skandal seks dgn seorang wanita..kejadian berlaku di Hotel royal adelphi, sbn...mungkin Mat Hasan bakal di-checkmate-kan dgn kes ni oleh Najib...

ado laie khabar yg sey dapek semalam, senarai namo2 cadangan calon pru-13 BN NS yg dihantar Mat Hasan kono reject dgn Najib!

Tanpa Nama berkata...

laku ke nak gadai akidah mat monggol?

kah kah kah

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Tuhan Hindu juga yang dia dok hadap! Kah! Kah! Kah! Semua amalan semasa di Mekah dah punah! Kah! Kah! Kah! Lord Murujib! Kah! Kah! Kah!

kampong lad berkata...

1. wakil pun tak boleh la mufti perak oi. 2. dia pi situ atas kapasiti perdana menteri (tak beragama, tak berbangsa, tak ber'gender', tak makan & tak minum & tak2 apa ka jadah lagi) bukan atas nama najib al-hajex. dia orang politik, islam dia tinggai kat mahligai dia. ikut suka dia, bila dia nak bawak & bila dia nak tinggai.

Namkong berkata...

kalaula si anwar ibrahim yg pegi thaipusam itu hari sudah tentu kena tiew niama hai kow2 oleh media2 dan pembodek UMNO dan BN berkopiah bersongkok kononnya pakar dlm Islam...

kalau murujib....??? harap mufti seketul ni jer la ade prinsip dan berani buat statement sound itu murujib....yg lain2 lahanat lancau gila pangkat gila kuasa nak duit komisyen tender kerajaan dan rembat zakat jer la depa tahu...

luv_ima berkata...

Komen mufti mcm ni lah baru telus. Mufti Perak dan mufti Perlis yg berani bersuara wpun kekadang suara mufti Perak sumbang tapi dia berani ambik risiko. Salute to him. Mufti lain tu yg kita sepatutnya belasah senyap seribu bahasa. Macam takde telor. Masalah akidah mcm ni pun mufti lain sonyap ape ke pundeknya mufti2 malaysia oii. Mufti2 oii tak tau ke tauhid tulah yg perlu dijunjung. Belajar tinggi2 tapi akal kat peliaq. Pundeklah!!

Tanpa Nama berkata...

TT, betul ke nasib OKU dah terbela???

kalo setakat sumbang satu kerusi roda...lepas tu kecoh2, baik tak payah....


TT, jgn jadi NATO pada nasib OKU...

TT, jgn gunakn platform OKU utk memprdayakan masyarakat yg kononnya masing2 prihatin pada OKU....

TT, pergi lancau pada org yg suka hipokrit pada nasib OKU....

TT, lu selalu pergi jalan2 ketempat org kan?

TT, berapa byk bangunan ada kemudahan OKU???

TT, gua harap, lu kenen2 skit dalam tulisan lu....

Harussani Anak Lelaki Hindustan berkata...

Nenek moyang Harussani pada zaman dahulu ada ambil bahagian dalam merayakan Thaipusam juga. Nenek moyang Harussani beragama Hindu sama seperti nenek moyang Najib dan orang-orang Melayu yang lain. Tak percaya? Cuba selidik tentang Lembah Bujang, Kerajaan SRI VIJAYA, candi Borobudur di Indonesia. Kemungkinan besar, pada zaman dahulu, datuk moyang Harussani merupakan seorang tokoh ketua agama Hindu.

TAN SRIIII HARUSSANI pun apa kurangnya? Pangkat Tan Sriii itu berasal dari agama Hindu. Perkataan Sri adalah perkataan Sanskrit. SRI VIJAYA, SRI DEWI, SRI KHRISNA, SRI LINGAM, SRI MOORTHY...

KAH KAH KAH KAH SUDAH SAH MUFTI PERAK ADALAH SEORANG MUFTI YANG SANGAT BODOH DAN BENGONG MACAM BIAWAK!!!

Tanpa Nama berkata...

Sekejap lagi mufta ni buat u-turn. Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

Epic berkata...

Jangan lupa ucapan aji jib masa sambutan tahun baru cina. Dia kata sifat naga sesuai utk masyarakat berbilang kaum di malas ya. khakptuih.. boleh dia percaya kat cerita2 karut mcm tu, dia pernah jumpa naga ka? camna rupa naga? ada mcm borosmah.?

pakcik lan berkata...

Kena ngaji real politik ni

Tanpa Nama berkata...

Najib guruji....

Tanpa Nama berkata...

Bukan all mufti di Mlsia tak larang dan tegur...cume tak kluaq bunyi je kat mulut..semua bantah gune bahase isyarat kat umah..klau keluar kat mulut nanti sorruuuu miss..mentality pejuang Islam zaman skrng..wakakakkakakakkkakak

matABU berkata...

Inilah masaalah dinegara Boleh Land ni.Ada Mufti yang berani,tegas dan telus,ada pulak pencacai UMNO(orang Melayu) yang hentam balik macam Harussani Anak Lelaki Hindustan.Kaki pukul UMNO ni,tak kisah sangat tentang akidah,malah munkin tak faham pun apa itu akidah.Yang penting bagi mereka "upah" dari tuan mereka.Kalau dia orang Islam yang berilmu sudah pasti dia tak buat komen tu.Apakan daya,kokok berderai-derai,ekor bergelumang tahi.

Bumiputera bukan indon berkata...

Harussani pondan engkau tak pun bersuara biler semua orang tunjuk bukti najib mengentot atlantuya, biler najib bom atlantuya...tapi hadir ker thaipusam jadi masalah agama yang besar..kenapa melayu or islam takut gi tempat ibadat agama lain? Takut sangat dipengaruhi ker? Kata iman kena kuat, setiap jumaat cakap sampai mulut berbuih kat masjid..pas tu takut murtad..tu lah lain kali kat masjid cakap pasal islam dan cara nak kuatkan iman..ni asyik nak kutuk agama lain jer setiap jumaat..patutla iman macam taik..

Tanpa Nama berkata...

TT :

Sila betulkan kesalahan ejaan bagi perkataan THAIPUSAM !!!

Bukan TAHIPUSAM... paham kah, Saudara TT ?

Tanpa Nama berkata...

Tabik kepada SS Harussani yang TELUS bangat dlm kes mewarnai kesyirikan PM HAJI NAJIB hadir menziarah Murugan sempana Thaipusam 2012.

Amacam 12 orang Mufti negeri2 lain?
Amacam Jakim?
Amacam Menteri Jamil Khir n Dr Mashitah ?
Amacam Prof-Prof Islam di IPTA?
Amacam NGO Islam?
Amacam Ulama Muda UMNO?
Amacam PERKASUT / PUKIDA?
Amacam Dr Hasan Ali, Zulkifli Nordin,Dr Uthman, Dr Maza, Dr Riduan dll

Kita mahu tunggu sentuhan berbisa anda semua....atau AGAMA tiada kaitan dengan POLITIK. Amat wajar PM kita mendapat teguran IKHLAS dari rakyat 1Malaysia.

-Hang Ludah.

Tanpa Nama berkata...

isham ni kalau bukan pasal mat monggol dah tentu dia tibai mufti ni sebab gunakan agama. bila mufti ni tibai mat monggol dia macam sokong pulak. macam atheis, takde pegangan.

Tanpa Nama berkata...

Usaz ustazah kat jabatan pendana menteri takdak bersuara ka?

http://www.youtube.com/watch?v=q6GKSaAykDc

kalau ikut kata ustaz azhar pemimpin atas kapasiti pemimpin
mengikut kitab islam dibenarkan menghadiri jemputan perayaan etc tapi bukan la bermaksud dia boleh merayakan atau buat upacara agama lain.. Ni pemimpin aje yea bukan orang Islam rakyat biasa.. :)

Ntah la ilmu hana cetek kena ngaji lagi..

Tanpa Nama berkata...

Bro, Brader Kota Anwar pun sambut Thaipusam tak tengok ke dia nail meters lembu, lagi hebat Bro kalah Najib