Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Mac 2012

DARI MAHKAMAH JALAN DUTA KELMARIN




NOTA:

mengikut keterangan SB
ketika di soal siasat
dibawah ISA pada tahun 2001 dahulu
hishamuddin rais telah tidak
sembahyang selama 20 tahun diluar negara

hishamuddin rais ditahan
kerana dianggap aktivitinya
sebagai mengancam keselamatan
dalam negara

pelik!

macam mana kalau tak
sembahyang 29 tahun
boleh mengancam keselamtan negara

apa sangkut pautnya sembahyaang hishamuddin
dengan keselamatan negara
kah kah kah







DARI TWEET TUKAR TIUB

SB beritahu mahkamah, 20 tahun Isham di luar negara dia tak sembahyang. Bagaimana Isham tak sembahyang boleh ancam negara? Kah kah kah!

Like · · Unfollow Post · follow @IshamRais · 12 hours ago via Selective Tweets
Hafiz Zainuddin, Bernard Khoo, Amk Kota Melaka and 26 others like this.

Hasbullah Bin Zainal Arifin Kah kah kah
12 hours ago · Like

Zulkhairi Mohamed Yatim bodo tahap gaban!
12 hours ago · Like

MOhd Faiz mcm ne diorg taw?hehehe
12 hours ago · Like

Beat Mijul Mojas Hahahahadoii...
12 hours ago · Like

Marsha Zliyana mcm mana dia tau kau tak sembahyang???
12 hours ago · Like · 1

Zuriyadi Sarpin
Bhahahahhah SB tu follow ekau kot isham? hahahahah boleh tau 20 tahun tak solat...hahahahah
11 hours ago · Like

Clifford Tan
Kah kah kah kah
11 hours ago · Like

Ronasina Kartunis
Isham! Aku kat Beijing ada tak SB check aku semayang ke atau pi tokong?
11 hours ago · Like · 1

Isz D'Barney ko kene tau isham, solat tu tiang agama, tiang negara... kalo ko tak sembahyang, mengancam la tiang negara....kahkahkah
11 hours ago · Like

Amin Iskandar
Kih kih kih
11 hours ago · Like

Sevan Doraisamy cana ko tahan gelak Isham?
10 hours ago · Like

Aku Sdn Bhd SB pun tak sembahyang ke?
10 hours ago · Like

Izhar Abidin SB tu ade no telefon Malaikat Roqib & Atib kot...heheheheh aku semayang nanti nak pegi bagitau kat balai la camni...hahahha
10 hours ago · Like

Lee Khalid ‎...tu baru bab semayang, belum bab mandi junub lagi
9 hours ago · Like

Jrry Yusoff SB ada direct line Allah ke? Miahahaha...
about an hour ago · Like



14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya Suara Keadilan, Harakah, dan sekutunya...harus mengeluarkan berita ini dengan sebesar besarnya...Inilah modal utk kempen pilihanraya kali ini..ini jawapan dalam mahkamah...jika mereka gagal untuk membesarkan isu ini...maka PR telah gagal!!Fikir lah sedalam dalamnya

Tanpa Nama berkata...

setuju 15 mac 2012 4:01PG

Tanpa Nama berkata...

kalau tak semayang dalam negara kira oklah...

Tanpa Nama berkata...

Salam Pencerahan Semua,

SB ini & orang2 yg seangkatan dgnnya (kebanyakan orang melayu kita, termasuk Hassan 'Smeagol' Ali & kembarnya, Ibrahim 'Shit' Ali) adalah contoh manusia jumud yang tak mengenal Allah. Kalau kita sembahyang atau tidak, ataupun murtad atau tidak, ataupun seluruh umat Islam murtad sekaligus, Maha Suci Allah tidak akan berlebihan atau berkurangan kesucianNya!

Nampak sangat setiap 'ugama' perlu tuhan masing2; Allah [yg. bukan tuhan] tak perlu ugama!

"La Ilaha" maknanya 'Tiada tuhan', dan "Illa Allah" maknya 'hanya Allah' [yang bukan tuhan].

Maka disinilah bezanya tuhan2 yg disembah dgn Allah [yang bukan tuhan] kerana Allah lebih dari tuhan; 'tuhan' mempunyai lawan ('setan') dan SEKUTU (imej & ikon, ugama2, 'rumah2', berhala2, penolong2, pejuang2 dll) tetapi Allah tidak mempunyai lawan atau sekutu & segalanya berpunca dan adalah kejadian yg. tidak terlepas daripada zat, sifat, ilmu, kudrat, iradat & tadbir Allah yand Maha Hadir, Maha Mengetahui, Maha Kuasa & Maha Pengasih.

Itu pasal Allah tidak mengampunkan sekiranya apajua disekutukan denganNya: -

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah, maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar ('Syirik')." [4:48]

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa orang yang mempersekutukanNya dengan sesuatu (apajua), dan akan mengampunkan yang lain daripada kesalahan (syirik) itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan hukum-hukumNya); dan sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu (apa jua), maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh ('Syirik')." [4:116]

Jadi, bila ada org superimpose kalimah Allah atas imej babi dan layarkan imej tersebut di internet, satu dunia "umat Islam" dari benua Arab, Timur Tengah, Afrika, India, Asia Tenggara yang memperSEKUTUkan Allah dgn imej tersebut akan melenting tak tentu pasal. Maka hukumnya adalah 'Syirik' kerana mereka mempersekutukan imej tersebut dgn Allah.

Inilah sebabnya Allah telah membertahu kepada kita bahawa kebanyakan manusia tidak beriman (Quran, 12: 103), dan kebanyakan mereka yang beriman, tidak beriman tanpa mempersekutukan Allah (Quran,12:106).

Dan baginda Rasulullah juga ada berpesan: -

"Ketahuilah bahawa orang-orang sebelum kamu daripada Ahli Kitab telah berpecah kepada 72 kumpulan, dan sesungguhnya kumpulan ini (umat Islam) akan berpecah kepada 73 (kumpulan), 72 daripadanya akan masuk neraka dan hanya satu daripadanya akan masuk syurga, iaitu al-Jamaah.

~ Maha Hadir & Maha Mengetahui Allah tidak perlu menguji kejadianNya - hanya menunjukkan kebenaranNya - kerana hisabNya adalah tunai. ~

~ Lebai Bonggok aka L'Bonggok

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. malaikat kiri kanan ko tu, sebelum dia repot kat Allah, dia repot kat balai polis dulu..

mari kita ketawa.. islam sungguh kepala pundek la polis2 kita ni..

Tanpa Nama berkata...

dr badrul amin pulak sebab terlebih semayang...

Tanpa Nama berkata...

SB tau sebab hisham sendiri cakap le...kah..kah..kah..20 tahun tak sembahyang? Dahsyat!!! Hebat!! Geng Puak Kiri...memang tak ada ritual...boleh minum beer....boleh raya Valentine...boleh tak sembahyang...boleh main depan dan belakang....tak heran aku....

Stupid University berkata...

enewPertama di dunia, tidak sembahyang selama 29 tahun kena tangkap ISA! Kah! Kah! Kah! Memang mengancam keselamatan negara tuuu! Kah! Kah! Kah! Kah! Macam mana SB boleh tahu TT tak sembahyang selama 29 tahun? Atau sembahyang tu hanya sah kalau dilesenkan oleh JAKIM? Kah! Kah! Kah! Ish memang mengancam keselamatan negara tuu! Kah! Kah! TT sembahyang tak ada lesen! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! SB tu betul-betul Islam ke? Kah! Kah! Kah! Kah!

Pro_Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...

setuju 15 mac 2012 4:01PG

15 Mac 2012 9:58 PG

setuju jugak

Tanpa Nama berkata...

Polis polis tu semua semayang ke?
jgn di marah sangat SB tu,standart la dgn level pemikiran dia,SPm gred tiga dah layak masuk polis jd konstable.pencen jd sarjan

Tanpa Nama berkata...

Dia tahu tak pasal TT ngentot mek saleh 20 tahun? hek hek hek

Tanpa Nama berkata...

Sembahyang tungang tongek tak berhenti sampai hitam dahi. perangai macam setan gondol, mak pak hari hari pesan jangan tinggal solat tapi tak pesan jangan main mulut vertical haram, jangan rasuah, dan jangan tipu hasad dan dengki dan menghina orang lain. Orang Melayu bila solat cukup dapat lesen untok pegi buat maksiat. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT...Ko pegi sembahyang skrg!!!
Hahahahahaha...!!! ROFL

Tanpa Nama berkata...

hebat demo.. bukan stakat malaikat catit amal ibadat demo.. SB pun catit jugok..