Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 15 Mac 2012

LAWAK TEERKINI KAH KAH KAH





LAWAK PALING KLASIK TAHUN INI














HANYA SATU PERATUS DARIPADA 100,000 ANGGOTA PDRM TERLIBAT RASUAH : KPN
– mSTar

KUALA LUMPUR: Hanya satu peratus daripada kira-kira 100,000 anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) terlibat dalam kegiatan rasuah, kata Ketua Polis Negara Ismail Omar.

Beliau berkata, walaupun jumlahnya kecil namun jika dibiarkan ianya akan merebak lebih besar sepertimana penyakit kanser jika tidak dikawal.

"Apa yang kita kesalkan orang bercakap macam banyak laporan (rasuah) yang dilakukan anggota kita (PDRM). Ini tidak baik," katanya

Ismail berkata, beliau akan berusaha memastikan budaya sifar rasuah di kalangan anggota PDRM.

"Saya mohon kerjasama masyarakat supaya bukan sahaja melaporkan jika ada kegiatan rasuah di kalangan anggota PDRM malah menghentikan pemberian rasuah," katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
sesekali dalam dunia ini
ada lawak klasik
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



woit...TERGOLEEEEEK DOG KETAWA.... kah kah kah..

woit.... NAK BUAT MACAM MANA.... MEMANG LAWAK.... kah kah kah..

kah kah kah... SAKIT TELOOO KETAWA ****7w6263e$3$27.... kah kah kah



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Agaknya ketua polis negara tersilap baca, "sebenarnya 1% saja PDRM yang tidak rasuah, yang lainnya terlibat dengan rasuah". RALAT

Menyesal undi UMNO BN dulu berkata...

1% dr 100k polis angkat rasuah bermakna 1000org kot menjadikan Malaysia no. 19 terselamat diduduki...menurut perangkaan Kementerian Wanita mak jat tu, senator heng sai ki kata tahun lepas 2011 kalo xsilap purata 5kanak2 sebulan kot hilang diculik dsb. senator ni dlm wawancara radio pun ngaku keadaan skrg xsama mcm dulu lebih mencabar dan xselamat utk kanak2 disebabkan negara2 Asean lain bnyk kes pemerdagangan org...

campur kes altanunya mati katak kene bom c4, sarbani mati mengejut bukan bunuh diri, teoh beng hock kojol dlm siasatan, adik amirul mati ditembak polis kat kepala,jutawan kosmetik sosilawati mati dibunuh bakar peguam india, adik sharlene nurin jazlin nurul nadirah +bnyk kes simbah asid pada pemandu kereta...

maka kita ni memang bangang kerana mempercayai hanya 1 % polis rasuah, malaysia no 19 negara paling selamat didiami...bertambah bangal bongok tolol kalau undi BN UMNo lagi pada PRU akan datang nnt...

Tanpa Nama berkata...

lawak maha bodoh abad ni.. buleh masuk rekod dunia.... hanya yang bodoh lagi maha bangang saja yang percaya kenyataan bodoh ni...

dausz berkata...

bro.. jangan gelak2 bro... Ini realiti... kalo 1% dari 100,000 adalah perasuah bermakna, setiap 100,000 polis ada 1000 polis makan rasuah..

Banyak tuu, Ini UMNO kata pun dah 1000... belum lagi yang tersorok di belakang, ada beribu2 lagi tu...

Tanpa Nama berkata...

Dok di ofis goncang kaki makan gaji buta , hari di tepi jalan polis terafik dok cari makan itu tak nampak, memang goblok .

Tanpa Nama berkata...

KPN BANGANG CELAKA..
Kah...kah....kah...

Stupid University berkata...

couAku tahu jawapannya! Yang 1% tu kafir makan babi! Yang 99% tu sembahyang tunggang tunggit sampai dahi hitam, mulut berbuih-buih baca doa serta ada lesen halal dari Jakim! Maka segala duit tu telah dihalalkan oleh Jakim! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! Pasal tu hanya 1% sahaja tak halal! Kah! Kah! Kah! Kah! Aku nak pergi melepas kejap sebab perut tak tahan sakit kerana ketawa banyak! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

kisah benar aku:

kene tahan polis (kuda putih) sebab aku pakai handphone (bos aku yang call) masa drive kereta company member aku dok sebelah...masa tu dalam seminggu lagi nak gaji so biasanye time macam ini aku memang tengah kayap..pagi kene roti canai + milo, tengahari memang diet la time2 macam ni(tahan je laa lapar tu) malam baru makan kat umah..gaji tiap bulan pon tak pernah cukup sebab hutang pada bank2 yang kapitalis durjana (rumah,kereta,petrol,tol,belanja dapur & macam2 lagi - sama je ngan korang suma)....masa polis tu tahan muka dia da memang senyum2 kat aku (misai macam cite tamil)..dia cakap “ko ni bersalah sebab gayut tak pakai handsfree”.. aku pon merayu pada polis tu janganlah saman sebab kalo saman pon aku memang lansung takde duit nak bayar dan kalo naik makamah pon aku akan cakap benda yang sama gak kat hakim tu takde duit nak bayar...tiba-tiba dia tanye “berapa engkau ada skang??”..duit aku dlm wallet ade 20ringgit je, kt dalam bank langsung takde..aku pon terus bukak wallet aku tunjuk kat si polis tu duit aku..aku cakap “ni je duit yang aku ade”..dalam hati aku harap laa sngat dia nak lepaskan aku..polis tu tak caya duit aku memang banyak tu, dia cakap “takkan la banyak ni jer,yang ni sikit sangat”.. polis tu suruh aku pinjam duit ngan member aku yang dok sebelah..dah memang nasib kot, member aku pon bukak wallet dia tunjuk kat polis tu ade 20ringgit je kat dalam wallet dia (aku da gelak dalam hati)..polis tu jadi boring pastu dia mintak gak duit aku..aku pon terus lagi merayu “encik saya memang takde duit ni, kalo saya bagi duit ni kat encik saya takde duit nak gi keje minggu ni”..polis tu cakap kat member aku “ko kasi laa pinjam 10ringgit kat dia nii(aku)”..member aku terus jadi terkedu..polis terus cakap “dah nasib korang nak kene arini”..malas nak cakap banyak aku pon terus bagi 20ringgit aku kat polis ni..terus muka si polis ni senyummmm..sebelum gerak dia cakap aku “ko halalkan ye duit ni” sambil dia buat muka senyum kambing dan terus start kuda putih dia gerak..

Tanpa Nama berkata...

Hmmm...no komen. Coba korang pi jln2 dekat Sabah sblh Pantai Timur- coba pi jln2 dkt Pekan Lahad Datu. Klu korang kaki 'batu' b'tandanglah ke Lahad Datu. Syabu dijual mcm ikan masin, silap2 korang dpt percuma lg klu beli byk. Tp, hati2, silap2 korang dapat tawas...kah3! Kwsn tu cuma beberapa meter dr Balai Polis. Hmmm...balai polis? Keta2 kepunyaan polis parking sembarang tepi jln & teda JPJ nak saman. Rokok? Pekan ni syurga rokok- t'baik dr Indon & Pilipin... Cuba jln2 dkt pasar rakyat. Fuh...meriah, PTI2 yg tdk byr cukai bebas b'niaga di luar pasar. Penduduk tempatan yg m'bayar segala cukai t'paksa memendam rasa dgn senario ini. Aku b'bangga apabila negaraku diisytihar sbg negara ke 19 paling selamat di dunia dan paling bangga negara t'atas paling selamat di Asia Tenggara- lbh selamat dr Brunei. Ya, cuma selamat kpd PTI!

Prince Noob berkata...

apa yg lawaknya sampai kena gelak kah kah kah cam sewel tu? 1% polis yg rasuah adalah yg polis yg telah pun ditangkap kerana perbuatannya... mungkin ramai lagi polis yg rasuah tp sbb belum terkantoi so tak masuk la dalam statistik 1% tu. walau camana pun aku tak nampak apa yg lawak sampai perlu gelak kah kah kah sampai mengiktiraf lawak paling lawak abad ini.

Tanpa Nama berkata...

sebetulnya aku simpati + syahdu betapa mulia dan patuhnya si baju putih. tika panas terik hujan lesak,setia mengawal lalu lintas KL yang seboknya bagai telah dirancang teliti oleh kerajaan. percayalah untuk 20 tahuna akan datang KL tetap sebok akibat perancangan teliti perabih duit rakyat untuk buat jalan...sehinggakan petang semalam di simpang 4 pudu jail, tak cukup sibaju putih dibantu pula abg Bandaraya.tak cukup abg bandaraya mandor kontrek buat jalan tu pun tumpang seronok tiup wisel kawal lalu lintas....kah kah kah....

rasuah sudah jadi darah daging.sudah jadi wajib dan halal. biasalah guru kencing berdiri murid kencing belari. jerung makan mega,anak bilis makan ciput...makan tetap makan!!!

rasuah hanya haram pada stiker,pada iklan tv,surat kabar,pada papan tanda....selainnya rasuah adalah makanan ruji selepas nasi...kahkahkahkah...

yang aku menyampah lagi menyumpah bila abg baju putih join abg topi merah join abg pakai gelang join abg baju biru tunggu arahan belasah rakyat berdemo.padahan sebahagian duit gaji dia org yg buat makan anak bini adalah datang dari pendemo...

Non-Governmental Individual berkata...

1%?? takde angka lain yg lebih lojik ke? kenapa tak nak 6% 7% atau 8%?

Tanpa Nama berkata...

Ketua yang cacat OTAK je boleh buat kenyataan ni..
Atau pon TOLOL nak mamposssss...
Ni mesti dok opis gosok punai hari hari...
Tak percaya ada hari pembalasan ke tuan KPN...

Tanpa Nama berkata...

Hishamuddin skrg dh bergigi baru. Kalu dulu berkarat tp skrg dh putih melepak. Kalu dulu hanya berani tersenyum tp sekarang dh mula tersengeh. Tergoda akoo, wow!

Tanpa Nama berkata...

Bila pemimpin terima duit itu tip atau komisin tali rakyat biasa itu rasuah.betul tak tuan mufti..fuck u umnoporno