Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Mac 2012

SINDROM POLIS PENCEN DAN JADI SIMDROM AYAM PENCEN




INI AKHIRNYA AYAM PENCEN





KADIR SHEIKH FADIR KELUAR UMNO
– mkini

Pemimpin veteran Umno yang juga bekas menteri kabinet, Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini mengisytiharkan keputusannya untuk meninggalkan parti itu.

“Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong Umno Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli Umno Malaysia mulai hari ini,” katanya dalam satu kenyataan media ringkas.

Abdul Kadir walau bagaimanapun tidak menjelaskan mengapa beliau berbuat demikian.
Pemimpin berusia 73 tahun itu menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti berkenaan sejak tahun 1956 sehingga sekarang - selama 56 tahun.

Beliau pernah menjadi exco pemuda Umno selama 10 tahun dan ahli majlis tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti ketua pemuda Umno negeri Kedah dan sebagainya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BUKAN SINDROM POLIS PENCEN.... kah kah kah....

kah kah kah...INI SINDROM AYAM PENCEN..... kah kah kah..

kah kah kah...MASA ADA KUASA DULU....AYAM INI KAKI REMBAT.... kah kah kah..

kah kah kah... MASA ADA KUASA DULU... PASAL APA TAK CAKAP HAL RASUAH... kah kah kah..

kah kah kah...MASA ADA KUASA DULU ... PASAL APA TAK CAKAP TENTANG PILIHANRAYA TIPU... kah kah kah..

kah kah kah..TUP TUP... BILA DAH PENCEN TETIBA OTAK SEGAR... kah kah kah..

kah kah kah..DAH PENCEN ..TETIBA MATA TERANG MELIHAT.... kah kah kah..

woit...DULU MATA RABUN DI BUNGKUS PROJEK..... kah kah kah..

kah kah kah...DAH PENCEN..PROJEK TAK ADA.... BARU MATA TERANG.... kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah pencen, projek tak ada , fulus eeeelek, pooocik

pakcik lan berkata...

Mungkin dulu O2 x cukup kot? Dulu keluar masuk hotel. La ni keluar masuk hospital, kekadang diberikan bantuan pernafasan! Otak yg segar bermula dgn sel2 badan yg cergas.

mosabit berkata...

phingsu issirmselok gak tuuu..
biar lebih ramai yg tua-tua bangka ni sedo diri....better late then never...
setidak tidaknya boleh mengurangkan undi pada umngok....

ingattt.... lebih satu undi pun dikira satu kemenangan besarrr....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Walau dah tua 73 tahun.. tapi Bagus la kalau dia sedar dan mungkin nak bertaubat..

Jangan dah tua kerepot nak mati pon tak sedar2 diri masih dok merembat dan masih nak berkuasa..

erm banyak contoh tgk saja la..

Kita yang muda2 ni banyak2kan la dekatkan diri dengan agama yang membimbing.. jangan dah tua baru nak sedar pulak.. hidup ni hanya sementara

Nak berkuasa nak kaya nak dunia ni nabi dan sahabat dah tunjuk caranya cuma nak ikut ke tak je.. masa zaman nabi banyak sahabat2 nabi yang kaya raya tak merasuah dan sebagainya..
belek2 la sejarah islam..

Tanpa Nama berkata...

tahniah dan trima kasih - pencen pun pencenlah...pokoknya kesedaran itu ada walaupun lambat datangnya tapi masih belum tlambat utk bertaubat...

kpd PR jgn cepat gelabah...buat cam biasa...bekas mentri bootie kena ikut proses biasa, jadi ahli biasa...jgn usung dia kiri kanan...kesian dia...

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Projek tak dapat! Fulus tak masuk! Meroyanlah jawabnya! Kah! Kah! Ini sindrom AYAM UMNO! Kah! Kah! Kah!

HALIMI MN berkata...

CITRAWARNA CITRAWARNA CITRAWARANA

Tanpa Nama berkata...

jgn percaya mamak..
kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Dah lupa ke?

jumpa ular, jumpa mamak
tibai madey dulu

Tanpa Nama berkata...

kadir sheikh fadir dah insaf...
yg lain bila lagi?cepat2...sementara masih ader.xde ruginya insaf xde untungnye dok dlm parti yg kureng oksijen tu...
kuli....ayuh!!!buktikan pada rais yatim,pada brahim ali,pada saberi chik bahawa ameno adalah parti paling x bguna utk rakyat.ameno hanya utk perut dan bhw perut pmimpinnya saja!!!

janggut berkata...

ku li ni aku tak caya lngsung..cakap bam!!bam!!bam!!!tp kuar x jugak..aku rasa..dia dok bajet umno nk panggil dia jadi piem lg kot...dok arap2 lg le tu...cilakak punya org...

kampong lad berkata...

so what?. keluar umno adakah bererti harta karun yg dirembat jadi halal?

Tanpa Nama berkata...

Masa jadi menteri pelancongan nak tembak
pemandu teksi pulau pinang dengan senapan gajah pasal harga tambang mahal.