Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 12 Jun 2012

KALAU ORANG BANGANG JADI MENTERI - INILAH HASILNYA



MI SPIK NO INGLIS


malaon ini memang bodoh
bukan saje bodoh tapi bangang juga

mat mongol ambil dia kerana
dia uguit nak lari masuk pakatan

malah maloan ini sudah hantar surat
menyatakan hasrat untuk loncat

mat mongol tak ada pilihan
maka malaon ini di ambil jadi menteri

dari berita tersebar malaon ini pun
mi spik inglis ok ok




SILA MENGHULUR DERMA








ANAFIAH : PERBICARAAN SCORPENE BUKAN SERIUS
- mkini

Perbicaraan dakwaan rasuah dalam pembelian kapal selam Scorpene yang sedang berlangsung di Perancis bukan satu perkara yang diberikan perhatian oleh Malaysia buat masa ini, kata Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Anifah Aman.

"Ini bukan perkara serius yang kita perlu ikuti dan ia hanya diuar-uarkan pihak tertentu," katanya ketika ditanya persediaan Malaysia menghadapi perbicaraan itu.




ANIFAH AMAN TIDAK SERIUS MENJALANKAN TUGASNYA SEBAGAI MENTERI LUAR

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyanggah kenyataan Menteri Luar Anifah Aman seperti yang dilapor oleh Malaysiakini kononnya perbicaraan dakwaan rasuah dalam isu pembelian kapal selam Scorpene yang sedang berlangsung di Perancis bukan satu perkara yang perlu diberikan perhatian oleh Malaysia buat masa ini. Anifah Aman juga turut menyebut kes tersebut sebagai 'bukan perkara serius'.

Kenyataan Anifah Aman sebagai seorang menteri dilihat kurang bertanggungjawab memandangkan isu skandal rasuah kapal selam ini mendapat liputan di peringkat antarabangsa. Skandal ini memalukan negara dan telah diberitakan di beberapa akhbar seluruh dunia. Ia termasuklah dakwaan ahli parlimen negara Malta bahawa perunding kewangan yang berpangkalan di Malta milik Perancis, sedang disiasat kerana peranannya dalam pembelian kontroversi dua kapal selam itu pada berharga AS$1 (RM3.1 bilion) oleh kerajaan Malaysia.

Skandal scopene diparahkan lagi dengan pendedahan penjualan dokumen sulit maklumat pertahanan negara seperti yang dilapor oleh SUARAM. Perkara ini juga membawa kepada laporan polis daripada SAMM di seluruh negara bagi mendesak pihak polis membuka kertas siasatan. Dalam isu berkaitan, Najib Razak yang diam menikus apabila dilaporkan pernah bertemu Altantuya di Paris oleh seorang wartawan The Phnom Penh Post minggu lalu turut menggemparkan negara. Apakah ini tidak cukup serius?

SAMM melihat isu rasuah, penyelewengan, kebocoran maklumat keselamatan negara dan pembunuhan 'tanpa motif' adalah perkara yang serius. Lebih daripada serius apabila Perdana Menteri sesebuah negara itu turut diheret sama.



Kedangkalan Anifah Aman dalam mengeluarkan kenyataan menjadi tanda tanya apakah ia bertujuan untuk mengampu Perdana Menteri bagi menjamin 'kerusi selamat' dan seterusnya kekal status jawatan menteri memandangkan pilihanraya sudah semakin hampir?

Justeru itu, kegagalan Anifah Aman menentukan apakah definasi sebenar 'serius' dalam mengurus negara membuatkan SAMM secara keseluruhannya bersetuju bahawa Anifah Aman harus meletak jawatan sebagai Menteri Luar kerana tidak serius menjadi seorang menteri.

Roslee Mohd Shariff
Penyelaras SAMM Kebangsaan


layari radio bangsar untuk punk rock:






9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak profesional sunguh la..

Patut jawab la unit khas telah dibentuk bagi menyiasat dan meneliti pekara ini.. bagi menetukan kesahihah dakwaan..

kalau tak betul ni dah jadi fitnah besar bagi malaysia.. satu dunia dah bercakap..

Tanpa Nama berkata...

Bila lembu boleh berkata2, wat do u expect bro?? lembu ni loncat jgn hop biar dia tergolek dog lepas tu pijak kasi mampus!

ComOt berkata...

why so serius ?? hahaha.. lukis kartun masa kempen tak boleh sebab tak serius. hal yang patut buat serius (kes Scorpene) ni buat tak serius pulak. BN umno Bodoh

Tanpa Nama berkata...

eh jgn marah kat anak aman ni, nanti tak tenteram hidup dan tidur dia...
takboleh marah dia, sebab dia buat tu betul dah tu, memang ikut aturan undang2 dah, ikut undang2 1malaysia tu, iaitu undang2 ciptaan Kera UMNgOk-BoNgok, iaitu:
kalau isu rasuah libatkan Kera, ish, takde apa serius lah cerita tu, biasalah gerombolan Kera rasuah! malah bukan rasuah pun, cuma politik wang, ataupun komisyen je tu...
jadi rilek lah, takpayah kecoh2, sebab nanti kalau Kera rasa nak siasat boleh tubuh suruhanjaya lantik 3-4orang kroni bagi title hebat2 sekali dgn elaun besar2...
kalau Kera rasa malas nak buang duit bagi elaun sebab duit ngam2 cukup je untuk nak tabur pancing undi berganda2 lebih banyak sebab keadaan amat genting dek fitnah jahat pembangkang bertaburan kirikanan dah dekat nak pru13 ni, maka tak perlu pun bahas dalam parlimen ke, bincang dalam press conference ke (frivolous je tu!) atau sembang2 kat kedai 1malaysia, isu tak serius tu beb!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)

Stupid University berkata...

Inilah akibatnya kalau orang bodoh diangkat menjadi menteri! Kah! Kah! Kah! Kah! Kesian sungguh bini Rosmah dikelilingi orang-orang ultra bodoh! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

ini jaguh kampung. kat luar menikus. biarkan..

kita tunggu panggilan dari paris.

Tanpa Nama berkata...

wow....
bangang jenis apa ni?
tak pernah jumpa lagi...
kah...kah....kah....

Tanpa Nama berkata...

LAW WELL INTERPRETED BUT NOT WELL SERVED.
MAMPOS LA PR JIKA TAK TAU MANA LUUUUBANG NAK CUCUK MAT MONGOL!!!!

tt kata ke jlnraya je....so????

a true aktivist dah lama bawa malaya spring. cina kata satu kali hantam 1o kali kojol!!

sezalin firaun tak la ambil setengah abad!!!

PR IF NATO, buang masa!

Tanpa Nama berkata...

Umno memang bodoh lagi bangang dari menteri sampailah org bawah, sorang tu penyamun negara dapat menantu perompak dan penipu,sorang tu bela lembu dlm.kondo, saat 2 umnongok akan berkubur telah tiba, trruskan asalkan bukan umno