Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Julai 2012

MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT?



NOTA:

daging kuda adalah
diantara daging yang masih
belum di cemar

kuda saperti itik
berlari liar
tidak suka dikandang
justeru dagingnya
bersih dari hormon moden

di belgium daging kuda
satu makanan yang termahal
manakala di sepanyol
daging kuda untuk si gipsi

NOTA:
di kuala lumpur
dulunya hanya orang boyan
yang tahu di mana boleh
didapati daging kuda

ini kerana mereka banyak
menjadi penunggang kuda lumba
mana kuda yang terjatuh
makan akan disembelih
untuk dijadikan makanan


PEBCERAHAN DARI PEMBACA

aku bet mesti ramai yg mengidam itik lepas kau da heboh2 pasal itik ni. lepas ni daging kuda lak. ni aku tahu kat mana ada kat kl ni kah kah kah
By Anonymous on MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK on 7/30/12





Hidup ketuanan daging itik!!!
By Anonymous on MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK on 7/30/12

Engkau ni TT, tak habis-habis dengan mencari gulai itik, sampaikan gaya jalan pun dah macam itik. Kalau nak panjangkan tengkuk (tiada tengkuk) kau tu tak payahlah nak berdiet dengan itik, gantung aje tengkuk kau tu kat kipas angin siling kat rumah, dah tentu tengkuk kau akan jadi jenjang..... Kalau kempunan sangat, kau pergi cari itik gantung kat restoran Hokkien Ipoh, dah tentu sattle. Kau tu bukannya puasa pun....tak gitu TT. Kalau tak betul telahan ini, aku mohon maaf OK.
By 1Crony on MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK on 7/30/12

RENDANG DAGING KUDA MASAKAN BATAK






Bro TT...semalam aku ke bazar SS14..ade terserempak dgn itik panggang..ade 3 4 ekor yg masih tergantung...harge tak tahu berape...bole dtg test try itik subang...lepas tu bole tgk2 awek2 subang yg cun dan begetah...sume slim2...takde yg gemok2 pendek2 takde leher...kahkahkah...
By Hasrul Affandi a.k.a CarbonizerFreak on MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK on 7/30/12

seterusnya - DI MANA NAK CARI TAPAI??
By Johan H on MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK on 7/30/12






13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tempat tinggal aku kt pekeliling ada kedai kuda tt...tpi bkan kuda yg berlari 2 nie kuda yg org tikam no...leh x ?.....x smeke........hahahahaha........
#nuajr#

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ni aku ni yg komen pasal daging kuda tu.

kalau ada lebai internet yg nak kecoh, setahu hamba yg dangkal agama ni daging kuda adalah halal. (pengakuan: macam la gua peduli pun kah kah kah)

hujung tahun lepas aku ada gi Bistro a Table kat seksyen 17, PJ. situ ada salami kuda. pastu ada satu restoran Jepun kat Jln Sultan Ismail, Tokutoku. depa ada basashi (daging kuda mentah). tekstur dia cam salmon yg lebih kenyal. sedappppp

pastu kat Penang, ada satay kuda. Ah' Basri Satay kat Sg Ara Bayan Lepas. ni aku tak pasti ada lg ke tak. aku gi sekali je 2 tahun lepas. RM 2 secucuk kalau tak silap.



berbalik kat itik. kat area2 Tg Karang.. kat Sekinchan pun ada satay itik, melayu buat. pastu Sen Kee Satay kat Kepong pun ada itik. ni kedai Cina so ditanggung sendiri la bak kata Isham kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Brader isam bila nk start kempen turun sambut mlm merdeka pakai baju kuning bersih nieeeee...bg meriahhh skit siap ada bunga api tu....bkn senang nk dpt rai camtu...bleh tgk isteri bik mama merah muka...kahkahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya tpu.upm.edu.my depa ada gak bela kuda mana tau ada daging kuda sembelih hehe.. :D

Tanpa Nama berkata...

mana2 tempat ada race track boleh cari...daging kuda panasss...ditambah dgn makan mcm2 ubat kimia nak kuat memecut di atas litar lumba kuda...mmg bagus...ini bukan kuda gipsi/ atau kuda padi ka

Tanpa Nama berkata...

WA ADA KUDA......kalau lu nak lu sembelih sendiri, masak la ape2.......
Wa bole tolong pegang je masa lu nk sembelih.

Lu cari gua....KUDA KEPANG.....Parit Sonto...

Tanpa Nama berkata...

ni bulan puasa ker bulan makan?
MEAT IS MURDER!!!!
GO VEGAN!
GO STRAIGHT EDGE!!!
XXX

Tanpa Nama berkata...

woit tt,

tanyalah mat monggol....
dia memburit kuasa kuda....

Tanpa Nama berkata...

makan kuda bukan haram ke?????

cucupakkasim berkata...

mau daging kuda TT? datang aje batu gantong,penang. tiap hari minggu ada boyan sembelih kuda lumba yang dah kondem..mau? sms di 012.4036165

Tanpa Nama berkata...

Kalau daging badak aku ada info la...

6803man sarawak berkata...

Di mana nak cari tapai?hahahahaha

HALIMI MN berkata...

TT coba contact mana2 ada jockey yang berketurunan Boyan ( LA O BE) ada yang mengatakan Kuda Pencen yang tak boleh lagi berlumba akan dikorbankan dan daging diagihkan. Ps.. teringatkan filem TT dari Jemapoh ke Manchester.. ha..ha LA O BE