Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Julai 2012

MENCARI ITIK PANGGANG DAN GULAI ITIK





ITIK PANGGGANG ITIK GULAI



















PANDUAN ITIK DARI PEMBACA
oleh kernaa ko gagal cari gulai itik....tahun nie aku nak calonkan ko dalam list gagalist.... selamat buka bro
By Anonymous on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/30/12

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3039734290661&set=a.1577840664234.66339.1782175808&type=1&comment_id=1506228 kalau TT nak rasa ITIK PANGGANG.......
By amizan on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12

Nak gulai serati sedap di kedai selera pantai timur, sksyen 7, bdr baru bangi. Sederet dgn opis jpj bangi..
By Che Li on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12


DEKAT HUKM
tt, macam ada pembaca lain bagitau tuhari, masakan itik ada dijual di bazar ramadhan bandar tun razak tepi tasik dekat hukm. Tapi tak tau masak menu apa, cuma nampak tergantung je. Gerai deretan paling awal (lebih hampir arah hukm, palng jauh dari restoran santai tasik di situ) Tapi siapa pulak tau mana boleh dapat umbut (mentah, bukan dah dimasak, dan lembut gebu bukan macam batang kelapa)? Terimakasih -average joe- klakka-la.blogspot: abu t-shirts by klakka-la (kemeja-t abu oleh klakka-la)
By Anonymous on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12

senor TT, apa la KL ni , gulai itik pun susah nak cari..meh kat sini kat pmtg pauh..kulim..area DSAI berlambak kedai juai gulai itik, itik mopden..itik kpg..ayam kpg semua ada.. pelan tgk ..mai sini..
By Saiful on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12




PANTAI DALAM
ish2 orang tua ni fail la dalam hal menGoogle ni. kesian aku tengok kau meracau2 pasal cari itik kah kah kah. ni aku tolong tanya lebai google. hasil carian: tak tahu di mana foto tu tapi kat Restoran Anis Putri Pantai Dalam ada gulai itik. Dekat ajer dengan stesen komuter Pantai Dalam Restoran Anis Putri No. 4, Jalan Pantai Dalam, Pantai Dalam, 59200 Kuala Lumpur Tel: 019-282-6908 koordinat GPS: 3° 5′ 42″ N, 101° 40′ 11″ E info didapati dari sini. sila terliur tengok gambar2: http://www.elissmie.com/2011/05/pekena-gulai-itik-restoren-anis-puteri.html http://hamydy.wordpress.com/2011/11/30/restoran-dangau-anis-putri-corner-pantai-dalam/
By Anonymous on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12

SRI MUDA TAPI PETANG
bro tt, bro pegi sri muda s.alam,bazar tepi mydin..dlam pukul 6.15ptg keatas(peniaga tu lambat sampai,biasa la kedai laku,lambat start),bro tengok 1 bazar yg kena hurung,kena likung,situ ada gulai kawah,gulai ayam kg dan gulai itik serati..gua dah bertahun2,malas nak kempen lebih2,bukan dapat pitis ihsan pun,bukan sedara mara atau kroni,kenal pun tidak..tp angkat jari la..
By Anonymous on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/29/12



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku bet mesti ramai yg mengidam itik lepas kau da heboh2 pasal itik ni.

lepas ni daging kuda lak. ni aku tahu kat mana ada kat kl ni kah kah kah

Johan H berkata...

seterusnya - DI MANA NAK CARI TAPAI??

Hasrul Affandi a.k.a CarbonizerFreak berkata...

Bro TT...semalam aku ke bazar SS14..ade terserempak dgn itik panggang..ade 3 4 ekor yg masih tergantung...harge tak tahu berape...bole dtg test try itik subang...lepas tu bole tgk2 awek2 subang yg cun dan begetah...sume slim2...takde yg gemok2 pendek2 takde leher...kahkahkah...

1Crony berkata...

Engkau ni TT, tak habis-habis dengan mencari gulai itik, sampaikan gaya jalan pun dah macam itik. Kalau nak panjangkan tengkuk (tiada tengkuk) kau tu tak payahlah nak berdiet dengan itik, gantung aje tengkuk kau tu kat kipas angin siling kat rumah, dah tentu tengkuk kau akan jadi jenjang..... Kalau kempunan sangat, kau pergi cari itik gantung kat restoran Hokkien Ipoh, dah tentu sattle. Kau tu bukannya puasa pun....tak gitu TT. Kalau tak betul telahan ini, aku mohon maaf OK.

Tanpa Nama berkata...

aku dulu kecik2 rembat itik jiran sbelah umh pastu jual dgn apek cukong kat pekan sekilo rm4.50..masa tu aku tak tau itik ni sedap di gulai...kalau aku tau apek cukong tu tak merasa le itik jiran aku tu..yg pnting aku dpt modal pekena teh tarik dan roti sadin kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Hidup ketuanan daging itik!!!

Muhammad Syafiq berkata...

jika nak cari itik panggang sila datang kat kedai saya (Restoran Aldy) beralamat no G-3 jalan pjs 9/1b, pusat perniagaan lagoon perdana Bandar Sunway, Petaling Jaya ,Selangor atau sila hubungi saya (En M.Syafiq) ditalian 016-3200078/03-56310078. https://www.facebook.com/pages/Restoran-Aldy/206702319414497

Muhammad Syafiq berkata...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Jika sesiapa nak cuba itik panggang yang saya masak serta jual kat bazar ramadhan 2012 di Stadium Shah alam section 13, SS18 subang jaya, ss6 kelana jaya, Bandar tasik permaisuri cheras dan Jalan Raja Alang, sila layari Fb restoran saya. sekian terima kasih dan Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.