Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Ogos 2012

JEMPUTAN UNTUK BERHIMPUN DI DATARAN MERDEKA MALAM 30 OGOS





BERHIMPUAN MALAM 30 OGOS




KENYATAAN AKHBAR 9/8/12
HIMPUNAN JANJI BERSIH SAMBUTAN MALAM MERDEKA

Kami dengan terbuka hati menjemput semua Malaysia - anak semua bangsa untuk bersama kami merayakan ketulenan Hari Merdeka. Kita telah banyak mendengar ‘janji-janji’ untuk perayaan sambutan Merdeka tahun ini, kami tahu apa yang orang ramai mahu ialah Malaysia yang bersih dan adil sebagai sambutan Kemerdekaan yang ke 55 tahun.

Justeru, mari berhimpun bersama kami pada jam 10:00 malam pada 30 Ogos 2012. Berhimpun disebelah pancutan air Dataran Merdeka. Datang dengan memakai baju kuning. Pak Samad , Sasterawan Negara yang juga Pengerusi Bersama Bersih 2.0 akan membacakan puisi untuk malam yang bersejarah ini.

Untuk merayakan tema ‘ JANJI BERSIH’ kami juga menyarankan anak semua bangsa, di seluruh pelusuk nergara – tua dan muda – agar memakai pakaian kuning pada masa dan malam yang sama dan mengadakan perhimpunan di tempat dan masing masing.

Terima Kaseh

NGO YANG TURUN BERSAMA JANJI BERSIH

EMPOWER
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK)
Kebajikan Rangkaian Veteran dan Bekas Angkatan Tentera – Army Veteran (KERABAT)
Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
Memacu Arus Perjuangan (MAP)
Malaysian Civil Liberty Movement (MCLM)
Jingga 13
Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
Gabungan Mahasiswa Islam seMalaysia (GAMIS)
Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI)
Pro-Mahasiswa Nasional
Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)
Asalkan Bukan Umno (ABU)
Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat)
KILL THE BILL
WARGA AMAN
SEED
Malaysian Youth and Democratic Movement (DEMA)
Angkatan Rakyat Muda (ARM)
Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM)
HIMPUNAN HIJAU
STOP LYNAS COALITION (SLC)
Radio Bangsar Utama (RABU)
UBU - Universiti Bangsar Utama



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kesian puak Fuckatan ni. gila sangat nak tawan putrajaya hahahahahahaha

Hishamuddin Rais Pengecut Cabut Lari berkata...

kat tgh2 sebelah samad said tu bila lg nk cabut lari?? kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 9 Ogos 2012 5:36 PTG
Kesian barua umno fuck semakin gila sbb nk hilang putrajaya kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Woi Barisan Najis!kau peduli apa orang nak tawan Putrajaya pun.Ini negara demokrasi,bukan demokrasi palsu Mat lembu!Pi mampos la kau, balik China la jadi komunis kalau tak faham demokrasi.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

Kepala buto ko be end. Rakyat da x suke ko kasi berambus la. Be end bukan pk psl rakyat tau nk projek komisyen projek komisyen segenap lapis sistem kt malaysia gelumang rasuah. Ameno sial..tenuk badak

amno haramjadah berkata...

amno marah pakatan nak rampas putrajaya SEBAB MEREKA PIKIR PUTRAJAYA TU RETA PUSAKA MAKBAPAK DIA.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun aku mungkin tak pergi mlm merdeka tu, namun aku pasti akan pakai baju kuning pada mlm tu sbg tanda sokongan kepada BERSIH...

Hanya yang KOTOR tak suka pada BERSIH!

Tanpa Nama berkata...

Yg kesian tgk puak2umngok yg xsedar diri lg..

JANJI BERSIH...wa sokong sgt2

Tanpa Nama berkata...

Semenjak 28 April 2012, sebaik saja aku touch down di LCCT dari Seoul, aku dah pakai tshirt kuning dengan anak-anak aku semua aku bg pakai kuning. Dan sejak sabtu tu, setiap sabtu aku akan pakai tshirt kuning. Kempen bersih/kuning ni patut kita teruskan jangan hangat-hangat taik ayam je lepas abis perhimpunan abis semua. Jom semua kita pakai kuning pada setiap sabtu, tak kisahla korg xkeluar rumah pun. Bantah tetap bantah!!!!