Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Ogos 2012

LAPORAN BERITA INI SALAH DAN TIDAK BOLEH DI PERCAYAI




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... HANYA ADA 50 EKOR?.... kah kah kah..

kah kah kah...INI ANKA SALAH.... kah kah kah...

kah kah kah...ANGKA YANG TEPAT IALAH 51 EKOR.... kah kah kah..

kah kah kah... SAEKOR LAGI MEMBADAK DI PUTRAJAYA... kah kah kah



SAHEH INI BADAK



NOTA:
sila lihat betul betul
sila amati yang pakai baju biru
mustahil nak buat fitnah
mustahil nak tohmah
itulah dia badak berendam
kah kah kah




HANYA TINGGAL 50 EKOR BADAK DI MALAYSIA :PERHILITAN
- meloya

TEMERLOH 9 Ogos - Kedudukan badak air atau nama saintifiknya "Hippopotamus amphibius" di negara ini semakin terancam apabila bilangan haiwan itu yang masih hidup liar dianggarkan antara 50 ekor sahaja.

Ketua Pengarah Jabatan Perlindungan Haiwan dan Taman Negara (Perhilitan), Datuk Abdul Rahman Abdul Rashid berkata, masyarakat mesti memberi perhatian serius terhadap isu itu atau badak air akan pupus di negara ini. - TIEWNAMA






9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang kat putrajaya tu dah termasuk dalam kiraan anggaran 50 ekor oleh perhilitan.

Tok Nyadat berkata...

Memang amat salah,kerana Malaysia tidak pernah ada badak air (Hyppo)kita hanya ada badak cipan, badak sumatera dan badak jawa sahaja (tu pun dah pupus), kecuali di Wetland Sanctuary ada dua ekor badak air yang dibawa dari Afrika dan satu di Putarjaya....

Tanpa Nama berkata...

yg d ptrjya 2 bdak njituya............KAH KAH KAH KAH
puki dy bsar talam.......tau talam...!!!!!!
KAH KAH KAH....penuh muka njibtya......KAH KAH KAH....#nuajr#

Tanpa Nama berkata...

Badak berkemungkinan besar akan pupus sebab orang skarang lebih selesa membela panda china dan lembu kondo

Tanpa Nama berkata...

Ketua Pengarah Jabatan Perlindungan Haiwan dan Taman Negara (Perhilitan), Datuk Abdul Rahman Abdul Rashid berkata, masyarakat mesti memberi perhatian serius terhadap isu itu atau badak air akan pupus di negara ini

aik, ingatkan cip2 dari sprm, polis, btn, plkn, mufti2 dan majlis fatwa je yg direkrut jadi balaci menyokong , membela atau mempertahan UMNgOk dan haji najib... rupa2nya sekarang perhilitan pun dah direkrut berkempen menagih sokongan dan simpati untuk haji najibabun dan kawanan kera serta laki pm... eh, sesuai gak tu sebenarnya, perhilitan memang jabatan terbabit berkaitan babun, kera dan badak kahkahkahkah!
desperado sungguh anak razak & laki yg sangat nazak dah ni, memang dah taklama lagi saat spesis depa nak pupus!

abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

pttlah bil air putrajaya sampa juta2 ada badak..tp badak ni uducated bb pandai bantai duit rakyat...menabung pun pandai..ishhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kesian tapi nak buat macamana nak jadi perihatin kepada badak air ni? kita bukan duduk kat paya..

Adakah kena pi zoo? atau adakah ini suatu tanda projek badak air akan diperuntukan kepada kroni2?

Farouk berkata...

kalau berita ni dari meloya... kesian ketua pengarah perhilitan sebab jaga haiwan liar tapi tak kenal haiwan sendiri.... kat malaysia tak ada badak air (Hippopotamus amphibius)... yang ada badak sumatera(Dicerorhinus sumatrensis)... satu ketika dulu ada badak jawa (Rhinoceros sondaicus) tapi pupus dah... nak tegok rangka badak jawa... ada di perhilitan kuala gandah (kalau aku tak silap la.., kesian... perhilitan pun tak tahu haiwan sendiri... apa da...

Tanpa Nama berkata...

mulot sekor sekor kalau menghentam orang... mcm pukimak..sedih sial..