Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 5 September 2012

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA - WORLD BREAKING NEWS




DI PANGGIL OLEH MATA-MATA




PAK SAMAD DI PANGGIL MATA-MATA

pak samad telah menerima surat
memanggil untuk datang ke rumah pasong
dang wangi hari ini jam 2:00 petang

buat masa ini pihak pak samad
masih menangguhkan dari pergi
ke rumah pasong itu

mari chin abdullah
dari empower sedang
membuat urusan untuk mencari
tarikh dan masa yang lebih sesuai
kerana pada petang ini pak samad
telah mengatur program yang lebih awal

panggilan mata-mata ini berpunca
dari pembacaan puisi oleh pak samad
di dataran dbkl pada malam 30 ogos lalu

pak samad telah membaca puisi: JANJI DEMOKRASI





PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tukar Tiub gila glemer! Al-maklumlah nak jadi artis tak boleh sebab otak mental muahhahahaha xD

Saka hantu raya ko minta ayam kampung tu tiub,ko lak leh duk bz dgn saka Malaya..kang saka hantu raya ko jeles dia NGAP ko! kahkahkahkahkahkahkahakahkahakkkk

Tanpa Nama berkata...

bersajak dipanggil polis
berkartun dipanggil polis
tulis buku dipanggil polis
sambut merdeka dipanggil polis

lepas ni makan nasik lemak pun akan dipanggil polis! sebab pembungkus nasik lemak ada gambar najib!

apa punya sial laa duduk kat malaya ni.

Tanpa Nama berkata...

bro TT, besok, jam 3ptg, depan IPD Dang Wangi.

Pak Samad: Polis mahu siasat puisi Janji Demokrasi
Zulaikha Zulkifli
5:52PM Sep 5 2012


Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said berkata polis hari ini meminta beliau hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi berhubung tindakannya membaca puisi ketika perhimpunan Janji Demokrasi pada Khamis malam lalu.

''Saya fikir perkara ini ada hubungan dengan Akta Perhimpunan Aman. Tentunya ada hubungan dengan puisi yang saya bacakan kerana ia ada hubungan dengan Janji Demokrasi," katanya lagi ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

himpunan janji democracy 310812 samad said mat sabuTambahnya, polis meminta beliau hadir ke balai polis hari ini namun beliau hanya akan hadir pada jam 3 petang esok.

''Saya menerima notis pada pukul 4 petang, tetapi mereka mahu saya hadir pada pukul 6 petang. Saya kira, tak haruslah mendera saya.

"Hari ini dia beri surat surat, hari ini dia mahu saya datang. Kena hormatlah saya yang sudah tua.

"Mereka meminta hadir hari ini, tetapi saya sudah berunding dan akan hadir esok, pada pukul 3 petang," kata Pak Samad lagi.

Pengerusi bersama Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih itu jugas berkata, beliau tidak dapat hadir untuk siasatan hari ini kerana mesyuarat gabungan NGO tersebut juga berlangsung pada petang ini.
Dalam perhimpunan yang dihadiri 10,000 orang pada malam tersebut, Pak Samad membaca satu sajak bertajuk Janji Demokrasi dan turut bercakap kepada para wartawan.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad memberitahu pemberita pada malam itu bahawa pihak polis akan "menyiasat kemudian" sama ada Pak Samad telah melanggar undang-undang dengan membaca sajak tersebut.

NONEPolis membentuk tiga pasukan khas untuk menyiasat tindakan peserta semasa perhimpunan itu mengikut Akta Hasutan, Akta Perhimpunan Aman dan Seksyen 290, 504 dan 509 Kanun Keseksaan.

Pasukan itu setakat ini menahan dua individu termasuk seorang siswa kolej swasta yang didakwa menunjukkan punggung pada gambar gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor semasa perhimpunan tersebut.

Seorang lagi yang ditahan merupakan seorang gadis berusia 19 tahun yang didakwa memijak gambar berkenaan dalam perhimpunan sama.

Stupid University berkata...

Baca sajak pun nak ditangkap! Polis tahu tangkap orang baca sajak, tunjuk punggung pada gambar bini Rosmah sahaja! Yang kes tunjuk punggung di rumah Ambiga tu mengapa tak ditangkap? Polis UMNO memang bodoh! Kah! Kah! Kah! Kah! Tengok muka ketua polis pun dah tahu! Tahu ampu dan kapur sahaja! Kah! Kah! Kah!