Khamis, 15 November 2012

PUM PAM PEEEM - KAH KAH KAH






LEBIH BESAR DARI BESAR
LEBIH HEBAT DARI HEBAT
LEBIH MEGA DARI MEGA

PUM PM PEEEM KAH KAH KAH

nota:
di malaysia ini ada macam macam
ada pum pam peem
ada fukwa fukwi
semua nak bagi hidup susah

sila baca padangan pembaca
tapi jangan lupa 12 januari



AGAMA – JUAL AGAMA – KELENTONG AGAMA
Salam semua, ~ Lagi TINGGI pangkat & gelaran seseorang ulamak itu, lagi RENDAH pengaruh nilai Islamnya keatas Raja & Pemimpin yg memberi mereka pangkat & gelaran tersebut. ~ Mereka SUDAH LUPA yg memberi mereka rezeki adalah Allah semata2 bukannya Raja & Pemimpin zalim yang mereka sembah.

Kadang2 kita pun terlupa juga, yang memberi rezeki kpd tanggungan kita selama ini adalah Allah jua, bukan kita. Maka dgn pegangan inilah yg membuat kita perkasa dalam berjuang kearah keadilan (iaitu jalan Allah - "Amal Maaruf, Nahi Mungkar") kerana kita yakin sekiranya kita gugur sekalipun, Allah tetap memberi rezeki kpd tanggungan kita. Semuanya datang dari Allah jua - samada yg. "baik" utk.

 kesenangan kita; juga yg. "buruk" utk membina ketahanan kita. Disinilah letaknya rahsia Maha Pengasih & Maha Penyayang Allah SWT. ~ Amin2 Ya Rabbil Alamin. on PUM PAM PEEEM KAH KAH KAH
Anonymous
on 11/14/12
AGAMA BODOHKAN MELAYU
AGAMA LAGI? gua sudah bosan bila agama dijadikan alasan untuk membodohkan orang ramai. Agama dijadikan untuk si pengucap nampak cerdik, berakhlak mulia dan sentiasa didalam lindungan Allah Taala. Senang juga nak checkmate si mangsa supaya tak boleh berbuat apa2 lagi. Bila dijawab, akan dikatakan murtad dan kene mengucap dua kalimah syahadah semula.

 Gua bukan apa, memang kesian bila si pemanipulasi ini dengan mudah mengayatkan agama untuk memonopolikan sesuatu isu. Sama juga dengan setiap ucapan2 untuk membodohkan orang ramai. Mula2 bagi salam, kemudian diceritakan pasal agama dan api neraka supaya si pengucap nampak alim dan tawadduk dan bersih serta terkawal dari dosa. Kemudian disusulkan dengan perangkap2 untuk membodohkan orang ramai.

 Perkara2 begini bukanlah terlalu baru dalam jabatan kerajaan mahupun swasta. Lagi banyak berucap pasal agama, lagi banyak dia dok kira nak menipu siang dan malam. Lagi tinggi tajwid bahasa arabnya, maka lagi mudahlah agenda2 pukimak dilakukan on PUM PAM PEEEM KAH KAH KAH



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AGAMA MEMANG NAK BAGI MANUSIA CERDIK SUPAYA MELAYU TAK SEMBAH POKOK..BATU HANTU...SEMBAH NENEK MOYANG LAGI BAHALOL....
YANG TAK PAKAI AGAMA LAGI BAHALOL...ALAM TERJADI SECARA RANDOM DENGAN SENDIRINYA TANPA PENCIPTA...ADA TAK KAT DUNIA ADA BENDA YANG TERJADI TANPA PENCIPTANYA????

BOLEH KE KONDOM TERJADI DENDAN SENDIRINYA????

Tanpa Nama berkata...

Mari kita ambil tuhan kan Stalin....yahoooo. Kalau tak mahu Stalin kita mabil yang baru Putiiiin...yang penting musti kominis sosialis...kah...kah...kah.

Hisyamuddin Rais akan jadi ayatullah kominis sosialis kedua selepas Chin Peng.

Tanpa Nama berkata...

Maseh ingat ayat Brahim ni?

" Betul-betul babi. Hishamuddin ni nate anjing kepala bewok. Kurang ajar! Biadap! Seburok-burok kito pun takdo pernah hina ulama. Ulama ni duduk dalam majlis fatwa, dia tak main politik. Ambo pun jahil!"

Kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Rangking penjual agama yang terbaek kat Malaysia:

1. Zul Kulum@Bisul

2. Hassan Akidah@Beras Jati

3. Nasharuddin mat ISA

4. Braheng Mugabe Ali

Kah..Kah..Kah..

Tanpa Nama berkata...

hahaha..apabila segelintir "minoriti yg celik" ini mula bernada,mnyumbangkan pendapat mereka yg tulus dan mulus kepada gerombolan "majoriti yang jelik" ini,makanya dpt dilihat dgn bebasnya gerombolan yg jelik ini bgitu rakus mnolak keruangan utk berfikir dan berpraktikal dgn secara lebih luas saiz lingkupnya dgn brpagarkan alasan pluralisme,liberalisme,LGBTisme yg bgitu gelojoh penggunaan istilahnya bg mnggantikan isme-isme yg klihatan makin kurang dos padunya sprt komunisme,sosialisme dan selseme(flu)..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 15 November 2012 1:58 PTG,

Lebih mulia orang sembah pokok drp orang sembah manusia. Sekurang2nya pokok tidak ada nafsu keatas anak2 gadis dan isteri orang, apatah lagi harta mahsyul bumi sendiri.

Apa guna berugama tapi masih menyembah manusia, pangkat & gelaran?

Hakikatnya hampir kesemua penerima hadiah2 Nobel yg mengiktirafkan jasa, sumbangan & pengkhidmatan kpd umat manusia adalah saintis2 yg tak berugama, kalau adapun yg. bukan Islam.

Sementara umat2 Islam berkiblatkan Saudi Arabia, harta2 mashyul buminya kurniaan Allah yg. terdiri daripada sumber minyak dan pelancungan Haji & Umrah telah diserahkan utk diselenggarakan kpd negara2 barat terutamanya Amerika Syarikat.

~ Orang 'buta hati celik' lebih mulia drp orang 'celik buta hati'.

didi kota belud berkata...

AGAMA SUDAH LAMA DI MANIPULASIKAN...AGAMA SUDAH LAMA DIPERDAGANGKAN DAM AGAMA SUDAH LAMA DIGUNAKAN UNTUK MEMPERHAMBAKAN MANUSIA...KALAU MENJADI HAMBA ALLAH..TAKPER...INI MENJADIKAN SESAMA MANUSIA ITU HAMBA.......KALAU INI NEGARA ISLAM DAN MANUSIA ISLAM....KORANG BAGITAHU AKU...MANA MADRASAH ATAU SEKOLAH PONDOK KAT MALASIA INI YANG ADA SWIMMING POOL.....?