Jumaat, 16 November 2012

RAIS YATIM DI SABITKAN DENGAN KES ROGOL AMAH INDON




KOMENTAR TUKAR TIUB
malaysia ini cukup hebat
dalam negara dunia ketiga yang lain
mungkin ada pemimpin tinggi
yang terlibat dalam skandal rasuah
tapi malaysia lebih hebat dari hebat

pm malaysia terlibat dalam kes bunuh
bukan bunuh biasa
bunuh dengan letupan

menteri penerangan pula terlibat kes rogol
bukan rogool biasa
rogol amah

rogol luar biasa
yang dilapor oleh wikileaks

inilah dia negara islam
inilah dia negara ketuanan melayu

NOTA:
sila tanya rais yatim
apa jadi dengan pelajar
dari uitm yang diberikan hadiah kemera itu?

dia dah bunting ke belum?

cerita ini maznah tau tak?
tapi orang jelebu tahu
kah kah kah



KES INI KENAPA DI SENYAPKAN

 

INGATKAN  NAJIB SIASAT KES MENTERI 

ROGOL AMAH : ZURAIDA keadilan daily

KUALA LUMPUR 16 November: Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin mempersoal sikap hipokrit kerajaan dalam membela mangsa rogol, tetapi tidak menyiasat kes rogol amah yang didakwa membabitkan Menteri Kabinet.

“Kita puji tindakan kerajaan dalam membela nasib wanita teraniya, tapi hentikan sikap hipokrit, siasat juga isu menteri rogol amah beberapa tahun lepas,” kata Ahli Parlimen Ampang itu ketika dihubungi.

Menteri Luar, Anifah Aman dilapor mengecam kes rogol warga Indonesia di Pulau Pinang dan terbaru, Seremban, Negeri Sembilan.

“Kedua-dua isu itu melibatkan hubungan antarabangsa dengan Indonesia, tapi mentang-mentang ia berprofil tinggi semua takut untuk siasat, bukankah ini menganiya mangsa juga?” soalnya.

Pada awal 2011, Malaysia digemparkan dengan beberapa pendedahan mengenai keterlibatan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim dalam kes rogol melibatkan pembantu rumahnya, Robengah yang berasal dari Indonesia.

Isu tersebut dihebahkan sebuah NGO kebajikan pekerja Indonesia, Migrant Care yang memberitahu kejadian tersebut berlaku pada 19 Februari 2007 dan mangsa dikatakan telah diugut untuk mendiamkan perkara tersebut.

Banyak pihak termasuk KEADILAN membuat laporan polis berhubung kes itu namun sehingga kini, tiada siasatan.

“Justeru, kita minta Perdana Menteri hentikanlah dari pentadbiran hipokrit dan diskriminasi dalam menjatuhkan hukuman,” kata Zuraida.

RUMAH BARU 100,000 RINGGIT

LAPORAN MIGRANT CARE

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.

Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan beliau tidak menghadapi sebarang masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Baru-baru ini, Robengah didakwa hidup mewah hingga mampu membina rumah dianggar bernilai RM100,000 di negara asalnya.

Ketua Koordinator NGO Jingga 13, Fariz Musa mempersoal bagaimana Robengah, yang bekerja selama lapan tahun di kediaman Rais mampu membina rumah mewah di Banjanegara, Indonesia.

Sedangkan, katanya, gaji Robengah hanya sekitar RM300 sebulan, sebelum dinaikkan RM500 selepas beberapa tahun.

Dalam satu kenyataan, Jingga 13 turut mendedahkan bukti gambar rumah berkenaan.

“Rakaman video Jingga 13 dengan Robengah juga menunjukkan sehingga kini beliau masih tidak bekerja,” kata Fariz.

Dalam pada itu, Fariz mendakwa, surat yang muncul selepas empat tahun kes itu berlaku secara tidak langsung ‘menyelamatkan’ Rais daripada tuduhan itu.

NOTA:
hanya satu soalan
siapa uruskan pembayaran
untuk rumah robengah?



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alvin & Vivian idolanya Chua Soi lek..

3 polis malaysia idolanya Rais Yatim???

Hahahaha

Tanpa Nama berkata...

hahaha..mungkin selepas ini akan lebih ramai amah melaporkan diri utk dikosa2 oleh Dato' Seri Utama agar dpt memewah2 bila mereka pulang ke kepulauan sana..hahaha..

Kafir Herba berkata...

Mengapa saya menolak agama Islam?

Di negara kafir harbi Zionis Israel yang tidak makan babi, Presiden Israel dipenjarakan apabila didapati bersalah merogol.

Di negara Islam Hadhari Malaysia yang juga tak makan babi, Menteri yang merogol amah masih menjadi menteri dan dikurniakan gelaran Datuk Seri oleh Rajah Gopal. Manakala pembunuh Altantunya dilepaskan begitu sahaja.

Mengapakah orang kafir harbi jauh lebih baik daripada orang Melayu Islam? Mungkin kerana sebab orang Melayu Islam percaya yang mereka akan tetap masuk syurga walaupun melakukan kejahatan didunia ini. Semua dosa-dosa mereka akan diampunkan hanya kerana mereka mengaku Islam dan mengucap kalimah shahadah dan sembahyang 5 kali dan pergi ke Mekah setiap tahun.

didi kota belud berkata...

suka sama suka kotttttt......sini dapat pancut di sana dapat bunglow...alamek...gentle ler mr stim..kalau rogol kata rogol,tidak kita terreka cerita,,,ok..cerita sini habis sini yer mr..stim...masa dio kangkang tur...ada zikir tak....?...ado....!...ok soalan lain pulak....? maso terpancut tur....ingat apo dalam kepalo....?... bangang soalan eh..mano den nak ingat apo apo...golap yo den nengok...mata hitam den naik ataih......sodap...geli geli jer raso eh......ok mr stim...soalan terakhir...mana datin seri masa kejadian entot entot ni sedang berlansung....?..apolahlah punya soalan enko bagi ni......pandai makan pandai simpanlah....bangang....!!!!...kejadian perbualan itu berlaku di block A penjara sungai buluh,..?!>?! kahakahakahakahakaha......