Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 14 Disember 2012

RANCANGAN CUKONG CHINA TIPU ORANG MELAYU


MARI BELAJAR  5 RUKUN AES


TUNJUK SAJA ADALAH
PERBUATAN HARAM

MEMBUNGKUS  KAIN PUTEH
HANYA MAKRUH LEMAH
KERANA ORANG RAMAI TAK NAMPAK
 

MEMBUNGKUS WARNA MERAH
MAKRUH YANG DI GALAKAN
KERANA ORANG RAMAI NAMPAK

SIMBAH CAT MERAH  AMALAN WAJIB

AMALAN ADFAL
AMALAN  WAJIB
IALAH MEROBOHKAN KAMERA INI

KOMENTAR TUKAR TIUB
apa makna nya dua berita ini?

minggu lalu satu alat dikatakan boleh 
membantu mengelakkan AES

dua dua berita ini keluar dari Mstar
mari kita fahami maknya nya

kerana ianya keluar dalam Mstar
maka kita tahu bahawa Mstar adalah milik cukong MCA
kita juga tahu AES ini adalah alat kroni MCA

berisa sademikin BERTUJUAN untuk menipu orang melayu
untuk menipu rakyat malaysia
untuk mengolah persetujuan bahawa ada jalan keluar
jalan nya ialah membeli alat alat ini

SEMUA KERJA BODOH
alat yang paling afdal untuk melawan AES
ialah  mencabutkan tiangnya

alat yang paling afdal melawan AES
ialah sembur cat di cerminnya 

khalas
tak payah banyak cerita

sebotol cat sembur hanyanya hanya 8 ringgit
boleh digunakan berkali kali
cat sembur ini boeh didapati 
di kedai menjual bahan lukisan

sila gunakan yang merah
kerana bila warna merah 
pemandu lain akan nampak
bila mereka nampak mereka akan ketawa
sesudah ketawa pamamdu ini juga
akan membuat kerja yang sama

jangan benarkan diri ditipu oleh cukong
alat alat ini juga
adalah milik cukong

cukong pasang AES
cukong jual alat lawan AES

untuk orang melayu alatnya
ialah CABUTKAN TIANG

Semakin Ramai 'Kesan AES' Guna Telefon Pintar
Bagi yang mampu, mereka mungkin sanggup membayar sejumlah wang untuk memasang alat pengesan AES pada kenderaan mereka.
Bagi pengguna telefon pintar, mereka mungkin boleh dikatakan 'pintar' apabila mereka memuat turun aplikasi pengesan AES pada telefon masing-masing bagi mengelak daripada dikenakan saman.
Sejak AES diperkenalkan September lalu, aplikasi untuk mengesan kamera AES semakin mendapat perhatian ramai apabila ia sering berada pada kedudukan terbaik di antararibuan aplikasi lain yang ditawarkan sama ada kepada pengguna android atau iOS.

Gajet Baru Untuk Pemandu Elak Perangkap AES
KUALA LUMPUR: Orang ramai seolah-olah akan melakukan apa sahaja untuk melanggar undang-undang.
Ketika kecoh diperkatakan tentang Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang masih diteruskan, muncul satu gajet baru yang dijual dalam talian untuk membantu pemandu mengelak daripada dikenakan undang-undang trafik dan mengelak kesalahan dikesan melalui kamera.
Peranti buatan Taiwan ini dikenali sebagai "burglar-proof licence plate" tetapi ia juga mungkin dipanggil "sistem melarikan diri automatik" untuk perangkap kelajuan.
Ia mengaburi nombor plat depan dan belakang kenderaan atau salah satu daripadanya dengan hanya menekan satu butang.
Seorang ejen cukong menunjukkan cara memasang plat yang dijualnya.
Pengguna harus mengaktifkannya apabila mereka melihat tanda amaran kamera perangkap kelajuan.
Kain hitam akan tertarik ke bawah secara automatik untuk menutup nombor plat, seperti versi kereta jenis Aston Martin DB5 yang digunakan dalam filem James Bond 'Goldfinger' dan Thunderball, pada tahun 1960-an.
Alat ini, yang berharga RM400 agak m

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

harga RM400 ok lagi la sebab satu kali saman AES pun sudah RM300. Memang berbaloi-baloi. (tapi kalau kena tangkap RM5000 hingga RM20 000)

Tapi gua lebih suka guna perisian AES Detector dalam handphone gua. Free cuma perlu download dan aktifkan masa mula start engin. (tak ada siapa nak tangkap pun! Pendek kata, sihat walafiat!)

Aku rasa kalau semua pemandu guna kaedah ini, sikit hari lagi bengkrup la syarikat cukong tu. Amin....

DIDI KOTA BELUD berkata...

kalau aku cabut aes ni..jpj buat lagi dan lagi dan lagi dan lagi...bererti duit rakyat akan di pakai lagi.dahlah kena saman,jpj dan cukong akan beli aes yang baru . charge atau kos akan bertambah tambah dan tempias itu akan kena kat rakyat.....aku cadangkan tempat yang tiang aesnya telah dicabut tu kita letak saka atau santau....baru mati yang tukang tanam aes dari jpj atau syarikat cukong itu ...maka mereka takan berani lagi menanam apa apa lagi kat tempat tu....hata mereka pun takan berani lagi berkerja tanam tanam ni...aku cadangkan guruji albadaki menanam saka kat tempat tu...pasti lumayan hasilnya....kikikikiki....amboi sopannya aku kalini....

Tanpa Nama berkata...

aku nk citer kt ampa tentang kejahatan yg memalukan kt msjid permatang gedong sg petani.angkara org umno yg membuat kacau bilau ketika waktu azan hampir kumandang..ini lah umno yg dikatakan pejuang agama islam..tp buat kecoh dlm masjid.time jumaat plak tu.moga allah balas apa yg mereka lakukan..

Tanpa Nama berkata...

aku nk citer kt ampa tentang kejahatan yg memalukan kt msjid permatang gedong sg petani.angkara org umno yg membuat kacau bilau ketika waktu azan hampir kumandang..ini lah umno yg dikatakan pejuang agama islam..tp buat kecoh dlm masjid.time jumaat plak tu.moga allah balas apa yg mereka lakukan..

Salim Rubayyi' Ali berkata...

Pilihlah amalan plg afdal dan wajib, iaitu cabut tiang kamera AES. Kalau malas, serkup je pakai beg plastik hitam, biar makruh lemah, janji buat amalan, cukong tak dapat kaut duit saman, kahkahkahkah!!!

insafdoh67 berkata...

lepas pasang jpj kata salah pulok.. mampusss sen wei.. kih.kih.kih..

pakuemas berkata...

TT cuba hasut geng2 yang selau main paint ball. target practice kat kamera AES. pecah kaca pecah gelas.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

dari swastakan saman baik swastakan terus JPJ macam lahanat