Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 14 Disember 2012

YA AMPOOON - BETUL CAKAP TUNKU




 KITA BERJUMPA DI KUALA LUMPUR
 

Kelangsungan negara bergantung kepada budaya integriti - Raja Nazrin

KUALA LUMPUR 13 Dis. - Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah bertitah, kelangsungan sesebuah kerajaan tidak mungkin dapat dipertahankan tanpa wujudnya budaya integriti yang tinggi.

Titah baginda, perkara itu memandangkan gejala rasuah serta salah guna kuasa tidak sekadar menggambarkan perbuatan seseorang individu tetapi turut melambangkan kelemahan sesebuah kerajaan.

Sambil menyifatkan usaha memerangi rasuah sebagai agenda nasional, Raja Nazrin turut mendedahkan kepelbagaian perbuatan menghakis integriti antaranya dalam bentuk gelaran, wang ringgit, wanita cantik, kondominium mewah sehinggalah kepada pakej percutian.

"Lebih membimbangkan termasuklah pakej-pakej bertopengkan ibadat, bertopengkan agama daripada keraian berbuka puasa di hotel lima bintang sehingga tajaan melakukan umrah dan mengerjakan haji.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... YA AMPOOOON... GRITI GRITI  INI  BEROK APA?.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU  POTONG JALAN INTEGRITI TAK?.... kah kah jkah...

kah kah kah...KALAU KERUSI  BUKAN  HAK... TAPI  DI SONGLAP ... INTEGRITI KE INI?.... kah kah kah...

woit... KALAU POTONG LINE ORANG PUNYA MACAM MANA?.... kah kah kah..

woit... TALK ESI...  BULL SHIT EZI... kah kah kah



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ya ampoon......
tengok diri sendiri...
barulah keluar fuckwa.....
integriti tu...
biji kelentit ke?
sejenis wine ke?
freeloader ke?
elaun mau projek pun mau ke?
kah...kah....kah....

sizzly7761 berkata...

Hijack kerajaan pilihan rakyat dan bagi pada gerombolan Nagibberish ni intergriti ke tidak? You talk integriti ezi because you got all free. Not like me..always eat mee maggi. Because very the little gaji. Hehehe....

Tengku Amir Minum Arak berkata...

Bila Nurul Izzah cakap pasal kebebasan agama, Rajah Gopal Selangor menegur Nurul Izzah atas alasan Nurul Izzah bukan ketua agama Islam negeri Selangor maka Nurul Izzah tak layak cakap pasal agama. Tetapi sebagai ketua agama Selangor, saya nak tanya mengapa anak Rajah Gopal yang bernama Tengku Amir yang bakal menjadi ketua agama Islam negeri Selangor tidak dihukum sebat kerana minum arak?

Sila tengok gambar ini http://beritasemasa.com/wp-content/uploads/2012/11/Tengku-Amir-Selangor.jpg

Champagne Mo√ęt & Chandon didalam gambar itu bukannya murah. Harganya sangat mahal.

Sebenarnya saya bukan nak caci Tengku Amir kerana bagi saya, walaupun saya seorang Melayu, saya percaya kepada hak kebebasan beragama dan hak kebebasan individu. Jadi samada Tengku Amir mahu minum champagne, arak, tuak, arak, atau todi, tidaklah menjadi isu kepada saya kerana saya bukan penyibuk macam JAIS, dan saya juga pernah minum arak. Yang saya tidak suka ialah mengapakah orang Melayu yang tidak sukakan agama Islam macam Tengku Amir harus dipaksa menganuti agama Islam? Bukankah ianya lebih baik jikalau Rajah Gopal Selangor menyokong kebebasan beragama seperti yang diperjuangkan oleh Nurul Izzah? Kalau Tengku Amir ditangkap, dia boleh dibebaskan atas alasan dia bukan seorang Muslim. Jadi Rajah Gopal patut sokong kebebasan beragama kerana orang ramai tidak akan mengumpat pasal kerabat diraja Selangor atau mencaci agama Islam kerana Tengku Amir bukan Muslim.

Mengapakah negara kita mengamal undang-undang double standard? Kartika Sari Dewi Shukarno kena hokum sebat 6 rotan dan denda RM5,000 kerana minum arak, tetapi Rajah Gopal dan anak-anak bebas minum arak walaupun menjadi ketua agama Islam?

Mengapakah para ulama Islam di Malaysia mengamal sistem perundangan Syariah double standard?

Bagi saya ianya amat jelas sekali. Agama Islam telah diperalatkan untuk menipu, mengawal, dan menindas orang-orang Melayu yang miskin dan bodoh.

Kalaulah orang Melayu bebas beragama seperti yang dicadangkan oleh Nurul Izzah, bukankah ianya lebih baik untuk umat Islam? Kerana bila Rajah Gopal dan anak-anak minum arak, tiada sesiapa yang akan mengumpat atau mencaci kerana mereka bukan beragama Islam. Jadi Rajah Gopal pun senang, umat Islam senang, JAIS pun senang kerana tak perlu menyibuk & bersusah payah menangkap orang Melayu yang tak nak ikut cara hidup Islam. Orang kafir pun senang sebab tak perlu kritik kemunafikan umat Islam terutamanya orang Melayu Malaysia.

Lain kali bila Rajah Gopal buat bising, terutama bila cakap pasal Islam, saya sarankan agar TT dan orang awam postkan gambar-gambar mereka minum arak http://beritasemasa.com/wp-content/uploads/2012/11/Raja-Muda-Selangor.jpg supaya pada masa hadapan mereka akan senyap tak berani lagi bersuara kerana takut kemunafikan mereka diketahui ramai.

Pro_Pembaharuan berkata...

ijazah yang dimiliki oleh kebanyakkan anak raja/raja yang konon-kononnya dimiliki oleh sesetengah dari kelompok mereka adalah "ijazah beli" ataupun "ijazah anugerah".

Ini kerana, dibelakang setiap kertas ijazah yang mereka dapat akan tertulis

"NOT APPLICABLE TO APPLY JOBS TO ANY G8 COUNTRIES"

Jadi, pemikiran mereka tidak melambangkan ijazah yang mereka miliki secara "freeloader" ataupun "pembelian pintu belakang".

Tanpa Nama berkata...

heran heran heran...kena muhasabah diri pelik pelik pelik mcm org ramai tak tahu.....

Tanpa Nama berkata...

nak intigeriti macamana beb...

-report duit lembu 250 juta - senyap.
-report kes 40 juta musa - senyap.
-report kes 500 j scorpane - senyap.
-report kes hummer - senyap.
-report kes bagi duit Bala - senyap.

nak integriti macamana lagi beb...
kat bolehland ni ikan bilis sahaja misti kena integriti.
pemimpin, org kaya, cukong, jerung tak diperlukan berintegriti.

Tanpa Nama berkata...

Ucapan anak raja gopal yang tiada nilai satu sen pun.

DIDI KOTA BELUD berkata...

melayu kan jenis yang bertolak ansur...kena tolak le ansur ansur...betul tuanku...pecat najib cepat cepat dengan zambri kitul kitul tu cepat tuan ku...apa yang tuanku cakap semuanya betul kecuali yang tuanku cakap si zambri tu orang melayu...melayu coklat tuanku..zambri hitam macam buntut kuali....cuma dia menyamar jadi negro kenkadang,cina kengkadang dan jadi kadazan kengkadang..tak ke gamoknya gitu tuanku....ateh..pecat lah dionyo cecepat tuanku...asik melingkor je koje nye...tak dipelawe...main masuk jerrrrr...ampoon tuanku.

insafdoh67 berkata...

Horey.horey.horey... mne ni cai... kih.kih.kih..

Tanpa Nama berkata...

Rajamurti diSelangor je yang lebih.Cakap tak serupa bikin! Rajagopal, Rajasekaran dan Rajamaniam dinegeri lain takde lah kecoh!

Tanpa Nama berkata...

Ya Ampon...

Dah lar makan free atok nenek cucu cicit..nak bagi nasihat ...ada aku kisah..

korang nak minum todi ke, wine ke, lu punye pasal..tapi bab AGAMA jangan le sibuk2 nak tnjuk alim taik kucingg....

macam lar malaikat tu pak sedara korang..hampehhh