Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 13 Januari 2012

APAKAH FATWA TENTANG BERITA INI?





KESEHATAN DIDAHULUKAN





MALAYSIA BAKAL JADI PENGELUAR KONDOM UTAMA DUNIA - meloya

NEW DELHI 13 Jan. - Malaysia kini diambang menjadi pengeluar kondom utama di dunia pada tahun ini, dengan meninggalkan Thailand di belakang sebagai peneraju pasaran, demikian menurut Majlis Promosi Eksport Getah Malaysia (MREPC).

MREPC berkata, Malaysia kini menguasai satu pertiga daripada pengeluaran dunia, yang dengan mudah melepasi paras satu bilion.

"Kita boleh menjadi pengeluar nombor satu dunia tahun ini berikutan banjir di Thailand. Angka pengeluaran tahun lepas boleh melepasi angka satu bilion kondom,” kata Pengarah Pemasaran dan Pembanguan majlis itu, Low Yoke Kiew kepada Bernama.

Pada 2010, Malaysia, pengeluar getah asli keempat terbesar dunia, telah mengeksport sarung kontraseptif bernilai hampir RM300 juta, iaitu hampir tiga kali nilai eksport pada 2005.

Pengeluar utama Asia — Thailand, China, India, Jepun dan Malaysia — terus membanjiri pasaran global dengan jumlah lebih 10 bilion keping, yang dijual di dalam pelbagai warna, walau pun di negara yang konservatif seperti India.

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) turut menggalakkan pengguna kondom berikutan kesedaran terhadap kesihatan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MARI KITA TUNGGU.... kah kah kah..

ka kah kah...BILA MAJLIS FATWA NAK BERSIDANG.... kah kah kah..

kah kah kah....SELURUH DUNIA NAK TUNNGU FATWA TENTANG BERITA INI...kah kah kah

TERHEBAT DARI MALAYSIA



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jang, mana ko dapek kondom-kondom lama Najib tu?

Tanpa Nama berkata...

Saya yakin x dak fatwa perlu. Kondom x dak musykil mcm daun terup. Main terup pun x musykil.

Andro_medaM31 berkata...

Kondom dan segala pil perancang keluarga haram dijual..kerana menggalakkan zina..wanita berani berzina sebab tiada risiko termengandung..menggalakkan pelajar2 sekolah pun satu hal..boleh dibeli dimerata tempat..7 Elevan dan semua farmasi..bodoh lah tu..Mula2 pakai kondom beli dah ketagih main..tak de kondom pun jadik..banyaklah anak luar nikah dan masuk lubang sampah..kalau tak dijual..Pelacuran pun tutup pintu..

Tanpa Nama berkata...

no case, kata penfatwa.
not relevant, kata mufti.
harus, kata harussana harussini.
tak salah sebab bukan guna duit zakat sebaliknya guna money zakar, kata che ali & jamil khir serentak.

sebab: itu utk ekspot, bukan melayu pakai kahkahkah

-average joe-
www.klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Bisnes pelacuran berterusan kerana adanya kondom..bisnes kondom berterusan kerana adanya kondom..tiada kondom tiada pelacuran..barang siapa yang membenarkan produk kondom maka ianya membuka jalan kepada kehancuran..jalan kepada api neraka..rosak negara rosak rakyat jelata..punah jahanam.. Wahai Najib..wahai ulama' keluarkan fatwa kalau berani..haramkan kondom seperti haramkan dadah..barang siapa yang membuat atau mengedar kondom jatuh kan hukuman gantung sampai mati...

Tanpa Nama berkata...

wah.. beli banyak2 la TT.. nanti tahun 2015, harga kondom akan melambung tinggi macam harga emas..

bagus jugak melabur dengan membeli kondom ni.. yang paling laku kat 7e pun ialah kondom la..

tak caya, cuba jual kat kedai mana2.. kalau yang bekerja di pejabat, bawa saja kondom untuk dijual.. sah buleh jadi kaya punyer..

Tanpa Nama berkata...

nie la berita yg aku tunggu2...wahai jakim, masyitah, khir baharom...
kilang arak champion...
kilang kondom champion...
kilang buang bayi champion...

ayat tak boleh blah : malaysia mengatasi thailand dlm pengeluaran kondom.

jakim oi...malaysia nie nama asal Tanah Melayu, dah la kilang arak besar nak mampos tepi highway, kilang kondom no 1 dunia, penternakan babi pun terhebat...tang mana islamnye nie wei...korang makan gaji buta je ke?

pokemak betul!!!

CucuTokAbah berkata...

Gini lah: para ustaz ustazah dan mereka yang melopong nganga mendengar ceramah gelak-gelak campur takut api neraka sekalian!...
Mengaku sajalah yang hipokrasi, eksklusiviti dan prejudis kamu orang sudah lama menggagalkan tarbiyah terhadap nafsu serakah rakyat jelata. Semakin ramai ustaz ustazah, semakin ramai gadis bertudung, semakin banyak rancangan agama di TV, makin lawak ceramah sempit Azhar Idrus... semakin ramai bayi dibuang, semakin ramai bohsia dan mat rempit. Makin ramai ustaz mencabul. Hahahhaah. Formula goodie goodie two shoes kalian itu gagal!
Jadi celiklah ke alam realiti. Kondomlah antara penyelamat ummah dari kehancuran. Kalau sudah gagal dan kalah, jangan sekat orang nak meminimakan kesan buruk dari kegagalan yang kamu itu! Janganlah oblivious terhadap dunia sekeliling!
Dasar Melayu nak jadi Saudi! Kamu tahu sapa yang selak jubah tutuh pelacur di Bangkok??? Hahahahhaha

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kondom patut ada Sijil Halal.

pukimaq berkata...

Syiok tu bro. Aku suka meliwat jadi senang la nak dapatkan kondom.

Tanpa Nama berkata...

maka bersidanglah mufta-almufta

dan hasilnya ialah 'tiada keperluan fatwa kondom kerana tidak berkaitan dengan fitnah terhadap umngook

mangkok hayon punya mufta

Tanpa Nama berkata...

biarlah diorang nak meniaga kondom.. nama malaysia jugak yang naik.. korang tak bangga ke? nanti boleh bagi subsidi kondom kat putera amno.., ahli2 pukida dan perkosa.. majulah kondom untuk 1malaysia

Dukun berkata...

Mana dia pembela2 fatwa2 bodoh tu?

Cepat la komen.

Mmg bodoh cam manusia

Tanpa Nama berkata...

Tuang petrol dalam kondom pastu ikat lempar kat bapok coket ...jgn lupa cucuh api.Selamat mencuba.SErONoK BAKAR ORG

Tanpa Nama berkata...

Pengeluar utama tapi melarang orang negara guna...konon menggalak orang buat zina kalau suruh pakai sarung..sah lah semua orang malaysia ni makan duit haram yang menggalak orang buat zina....kan kilang ni buat kondom ni mesti bayar cukai...dpt cukai buat gaji hamba gomen,wat hospital..jalan raya ...sah haram pasal duit tu dari sumber penggalak zina...maka hukumnya haram....ahahahhhaa....

Tanpa Nama berkata...

Hmmmmmm

Ada Pelacur maka ada kondom...
Ada Kondom maka ada pelacur...
Tak ada Pelacur tapi kondom tetap ada..
Tak ada Kondom, tapi pelacur tetap ada...

Mana hukum Logik anda????

Yo Ustaz dan Ahli Hukum..fail ka Ilmu Mantiq anda ..He he he..