Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 Februari 2013

JABATAN AGAMA HANYA BERANI SERANG ORANG MISKIN



KOMENTAR TUKAR TIUB
jabatan agama islam
hanya berani 
menyerang orang miskin

jabatan agama islam
hanya serang hotel bujet

persoalan timbul
kenapa jabatan agama islam
tidak pernah serang hotel lima bintang?

persoalan timbul
kenapa hanya serang hotel orang miskin?

kenapa suka jaga tepi kain orang miskin?

kalau suka jaga tepi kain orang miskin
kenapa tak perjuangkan hak orang miskin
menuntut tanah dan rumah

kenapa hanya nak jaga moral orang miskin
kenapa tak nak jaga ekonomi orang miskin

kalau suka jaga orang miskin
kenapa  tak perjuangkan hospital percuma
kenapa tak perjuangkan gaji tinggi
kenapa tak pejuangkan  sekolah percuma

sibuk jaga tepi kaian orang
jagalah semua sekali
jangan hanya nak jaga  ketika berancuk
ketika nak belajar
ketika nak makan
ketika sakit
ketika nak bayar sewa rumah
jagan lah sekali

kenapa bila nak berancuk nak jaga?


 KENAPA TAK SERANG
ANAK INI?

ANAK SIAPA INI?

BILA NAK SERANG
 ANAK INI?

ANAK SIAPA INI?

Budak 13 Tahun Ditangkap Khalwat

  
Ops Cegah Maksiat yang dijalankan Jawi malam tadi. Pic: Harian MetroOps Cegah Maksiat yang dijalankan Jawi malam tadi. KUALA LUMPUR: "Duit saya sudah habis, tidak dapat balik rumah, sebab itu terpaksa tidur dengan kakak," kata seorang remaja lelaki mengaku berusia 13 tahun yang dicekup ketika berdua-duaan bersama seorang gadis yang didakwa saudara kandung dalam bilik sebuah hotel bajet di ibu negara, awal pagi tadi.
Bagaimanapun ketika ditanya penguat kuasa, remaja berkenaan menukar pula kenyataannya dengan mengatakan gadis berusia 20 tahun itu adalah teman wanita abangnya dan mereka terpaksa tidur bersama kerana tidak dapat menghubungi keluarga.
Pasangan berkenaan antara 10 yang ditahan dalam operasi cegah maksiat sempena hari kekasih yang dijalankan penguat kuasa Jabatan Agama Wilayah Persekutuan (Jawi) di sekitar ibu kota bermula jam 11 malam semalam sehingga 5 pagi ta


BILA NAK SERANG INI?


----------

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul tu Bro. Jaga kemaluan orang miskin bukan main seronok. Kebajikan orang miskin tak nak jaga. Berani Buli orang miskin. Aku berdoa orang-orang yang bekerja berkaitan dengan agama dihumban masuk neraka jahanam.

ibid67 berkata...

jabatan agama (staf yg terlibat / bertanggungjawab) akan ke neraka le jawabnya kerna dgn jelas dn nyata membri bukti kukoh mereka tak adil, khianat, zalim, menipu dlm menjlnkn amana sbg penegak agama islam... smua hukum dn amaran telah Allah brikn ok.
neraka menanti kamu le ye hahaha hihihi huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

Susah bro... Jabatan agama kerja dengan orang2 besar. Kerja dengan ketua agama. Kalau serang anak orang2 besar dan anak ketua agama, nescaya kering kontanglah poket nanti. Jadi untuk menyelamatkan poket kering kontang, maka bersekongkollah mereka dalam lubang yang sama dari dunia hingga ke akhirat.

Jabatan agama hanya serang anak orang miskin sebagai topeng untuk melindungi identiti sebenar wajah mereka walaupun terpaksa menipu orang kampung dan penyokong tegar ketua agama.

Bagi mereka yang berani, mereka tidak akan sanggup memakai topeng untuk menyembunyikan wajah. Mereka lebih rela menjadi penjual pisang goreng dan keropok lekor di tepi-tepi jalan. Apalah ertinya menjadi mufta wal mufti wal-ularmak fi ular dalam semak, kalau kerjanya hanya melindungi anak ketua agama tapi dalam masa yang sama menyerang anak orang miskin.

Tanpa Nama berkata...

Ketua jabatan agama mana-mana negeri pun, mana ada telur? Macam Najib jugak lah, takder telur!!!

Tanpa Nama berkata...

takda telur semua....

Tanpa Nama berkata...

terbaik dr tt..syabas

Tanpa Nama berkata...

Seorang Mufti menceritakan semasa di Mesir beliau memberi wang ketika berususan dengan penjawat awam di sana untuk mecepatkan urusannya.Apabila ditanyakan oleh peserta seminar Rasuah dan itegriti adakah memberi wang itu berdosa bagi yg menerima dan yg memberi saperti dalam ceramahnya. Maka jwb si Mufti itu yang diberinya wang itu bukan rasuah tapi tip. Banggang aku bila orang bawahan dihukum berdosa bila dia tidak apa .

Tanpa Nama berkata...

bodohlah kau TT...mereka tangkap org miskin kerana takut nanti kat akhirat orang miskin kena seksa terok...kahkahkahkah
Sudahlah kat dunia hidup susah...kat akhirat bagi pulak org kaya pulak susah...kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Astafighrullah!..

Bangsat2 ini bertuhankan duit, pangkat & gelaran kerana mereka lupa yg memberi mereka rezeki sekeluarga bukannya ketua2 jabatan, pemimpin2 atau raja2, hanya Allah semata2. Mereka lebih takut kepada SELAIN drp Allah. Nauzubbillah!

~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) drp umatnya akan masuk api neraka".

Tanpa Nama berkata...

dakwa orang besar yang berkuasa,nnti kena buang kerja.pegawai jabatan agama islam lebih takut pada orang besar dan ketua agama dari perintah Allah.

MAT BOND berkata...

Meh baca cerita mengejutkan. Seorang janda dirogol bergilir-gilir oleh...

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/16736-deepak-saman-najib-rosmah-rm3-bilion

Tanpa Nama berkata...

Jangan salahkan majlis agama..diaorg pun ada anak bini nak bg makan....tp sy nasihatkan org yg ada di majlis agama tukar kerja lain la klu takut ambik tindakan kat org kaya ni....

Tanpa Nama berkata...

macam mana le orang kafir yang makan babi dan tonggang beer nak hormatkan orang Islam kalau perangai anak2 ketua agama sendiri mengalahkan perangai anak2 hantu.

Tanpa Nama berkata...

Saya ari ni sembahyang jumaat di Juaseh. Khutbah bertemakan dadah itu haram, arak itu haram. Ini kali kedua dslam 6-7 bulan terdekat isu ini dijadikan tema. Malangnya isu yg lebih serius saperti korupsi, kronisma, tidak amanah, ketelusan x pernah d sentuh. Agama telah d pertunggangkan!!

Tanpa Nama berkata...

mak bapak budak tu tak ajar ugama ke?

Tanpa Nama berkata...

Kau jangan ingat org jabtn agama tak berani serang orang kaya. Yg kes kat pot diksen dulu tu...berani hape.. kahkahkah!!

insafdoh67 berkata...

kah.kah.kah... inilah kerajaan dua darjat.. GILA dan BABI... kih.kih.kih...

kampong lad berkata...

undeng2 syariah ni berdasarkan quran, hadis? & sunnah?....habaq mai surah apa & ayat berapa yg bagi 'green light' operasi ni. yg dilarang amal & yg disuruh nahi..nahi. apapun aku tak condone depa buat projek.

ORIGINAL DIDI KOTA BELUD berkata...

GILO DORANG NAK TANGKAP PARA LORD BADEN BADEN POWEL NI...ADA AKAI KO....TAK PANJANG NAPAS KANG..TAK DAPEK PEGANG TORCHLIGHT KANG.....GILO KO....GIAN TU PEGANG TORCHLIGHT.....HEHHEHEHEHEE