.

Selasa, 24 Mei 2016

USTAZ KELENTONG





KELENTONG
Dari segi logik boleh dipertikaikan apakah ekologi di mana Nabi menghuni itu ada kemungkinan haiwan seperti kijang boleh wujud. Di tanah pasir di Timur Tengah tu haiwan seperti cicak kubing, ular, unta, kambing dan biawak mungkin boleh hidup di alam tanah gersang itu.

 Maka cerita Nabi berbicara dengan kijang sulit untuk diterima apatah lagi cerita dongeng yang direka oleh ustaz kaki klentong tu. Ustaz tu klentong terus tiada fakta sejarah, tiada data nak mendukung cerita dongeng tu jauh sekali dia ada buat kajian yang cerita karut tu boleh masuk akal.

Dia cuma bangitkan nama Nabi untuk kita yakin akan klentongnya dan sedih sekali mereka yang melopong dan gelak ketawa dengan klentongnya tu tampak macam insan yang tak sekolah. Cerita2 dongeng dari ustaz sejenis itu tak boleh diterima langsung dek audiens yang terpelajar. on KIJANG MENGGUNKAN BAHASA APA?
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
at 3:05 PM




--------------

3 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Ndak juga aku nak dengar cerita Nabi berkilawak dengan Three Stooges .. mandikan tiga ekor badak air .. memberi makan fakir miskin dengan durian dan petai. Dah tentu satu masjid gelak sampai luruh jantong.

Tanpa Nama berkata...

Kijang memang boleh didapati di negara2 Arab lah. Kijang memang hidup. Lain kali tengok sama rancangan BBC Earth atau National Geographic. Jangan asyik tengok drama2 Melayu jer.

Kisah nabi bercakap dengan kijang memang disebut sebagai salah satu mukjizat nabi. Banyak lagi mukjizat nabi muhammad. Setiap nabi dan rasul yg diutuskan oleh Allah diberikan mukjizat. Misalnya Nabi Musa dengan mukjizat membelah laut merah dengan tongkat. Ikut logik akal memang tak logik. Tetapi dengan izin Allah mmg ia berlaku.

Tanpa Nama berkata...

Ya..dgn izin Allah..mesia mampu ada helikopter apache beratus2 biji.. ada roket utk ke bulan..

Hanya dgn kunfayakun.. Dia boleh tukar sumer dari taya lori ja

Saja tanya..Allah nak tolong ko dgn kunfayakun ker?