.

Selasa, 7 Jun 2016

BELI PAHALA




BULAN REZEKI MELIMPAH
Pelopor borang jual beli pahala ni banyak dari ustaz ustaz penjual agama dari singapore. Org singapore busy banyak kerja, cara paling mudah adalah isi borang bayar duit pada ustaz. Tapi sekarang ni kat tanah melayu pun dah banyak yg buat kerja mungkar ni.. oops! Silap! Dah banyak yg cari rezeki mcm ni. Sekolah agama pun dah pandai suruh makbapak isi borang beli pahala.

Apa nak jadi dah dgn agama islam, aku pun tak tau. Tak ramai ustaz2 yg lantang menentang perkara ni. Yg selalu istiqamah lawan benda2 karut jual agama mcm ni cuma mufti perlis saja, yg lain takut nak komen mungkin sebab takut nanti jual barang tak laku agaknya.

 Ye laakan, ni kan bulan puasa, bulan rezeki melimpah ruah utk penjual2 agama cari makan.. kismis cerdik, air jampi magic, kopi pelir kuat 3 dlm 1, kacip fatimah pantat ketat, kurma IQ tinggi, selipar nabi, minyak atar.. tu semua antara barang kegemaran ustaz utk berjualan. Lebih kurang mcm isi borang beli pahala la jugak. on BORANG HANTAR PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16

KELUARGA GERILYA
dulu masa belajar sastera teringat cerita keluarga gerilya... penulis ada cakap... orang orang yang menadah tangan meminta syurga saban hari hanyalah golongan yang pentingkan diri sendiri..hanya memikirkan syurga apabila mati...manakala pejuang bangsa yang melawan sistem bagi keselesaan rakyat adalah pejuang sebenar benarnya.. 

maka dia lah yang menyediakan syurga bagi ribuan orang semasa masih hidup dan bukan masa mati nak jadi penghuni syurga...kah kah kah mungkin cerita lama tapi saja teringat pagi ini... adakah ianya benar ? saya percaya ramai nak syurga semasa hidup...selepas mati hidup syurga atau neraka adakah penting ? 

dah mati kan ? kah kah kah saja bertanya wahai golongan pencerahan umat manusia ? kah kah kah so sekarang ini pun kita mencari syurga selepas mati atau ingin menjadikan malaysia sebuah syurga yang bebas rasuah salah guna kuasa perompak penyamun kah kah kah adakah hudud akan menyelesaikan semua masalah manusia sejagat ? sama sama kita nanti pencerahan dari mat on BORANG BELI PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16


-----------

Tiada ulasan: