.

Selasa, 7 Jun 2016

CERAMAH AGAMA DALAM BAHASA GERMAN





CERAMAH UGAMA
rumah saya tak jauh dari sebuah surau.. saban hari ada penceramah yang datang memberi pencerahan mengenai agama.. malam tadi riuh rendah bising seorang penceramah bising..yahudi dendam islam...yahudi musuh islam..orang kafir tidak setuju hudud..macam macam lah dendam kesumat penceramah...punya bising teriak.. tapi tiada respon dari pendengar..

sama ada setuju atau tidak pun tidak faham lagi.. apa yang menarik...semua musuh islam..melayu dimusuhi orang kafir...saya pun bingung...selagi mana melayu nie boleh percaya penceramah ustaz tarbiah mereka ini ? bingung dan semakin bingung...emak bapak aku kata..bulan puasa baik kita semua amal jariah...puasa bukan saja tahan lapar..tapi mulut pun kena puasa...ceramah secara teriak adakah memberi pencerahan mahupun cahaya nur kah kah kah... jangan sampai umat sendiri meludah kat muka...dah semakin frust golongan muda bab agama nie...kah kah kah on NEGARA KAPIR LAKNAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16

NOTA:

bagimana jika

ceramah agama

dalam bahasa

german?

kah kah kah




----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Penceramah yg suka jerit2 biasanya cuma mahukan perhatian, kalau bernasib baik biro tatanegara akan upah utk jadi motivator. Biasanya tak ada nas dan dalil dalam isi ceramah.

Berbeza dgn pendakwah, pendakwah bercakap beri pencerahan dgn penuh tertib dan berhikmah, akan diselit dgn nas dan dalil yg sahih utk beri pencerahan.

Ada juga kategori pendakwah hibrid, selang seli tafsir nas dan hadis dgn lawak bodoh. Biasanya kalau sejam bercakap, 50min adalah lawak2 bodoh. Tujuan hanya untuk popular, cari makan beb.

DIdi kota belud berkata...

Oooooo.... Bagusss... Kuar bunyi...ahh... Ihhh.. Uhhh... Camon babyyyy.. Faster.....it coming.... Kakakakakaka..neuk me.. Neuk mee... Kakkakakaka...sayup ke penonton menahan liur...

Tanpa Nama berkata...

Ceramah dalam Bahasa GERMEN semua datang mesti mata ter beliak keras badan atas bawah lah

Islam HIDUP , yang datang dengar CERAMAH pun lagi lah HIDUP keras pulak tu

SERBAN di ganti STOKING KAKI GERMEN kata nya buat bubu ikan patin


Melayu Melayu mana boleh pakai pun

Otak bahalol saja

Zhuge Liang berkata...

NokSoruDen TontonV pandai ceramah bahasa german...
Bak kata AY p.ramlee... aku berleter bahasa germanlah.. kau mana tau TAK sekolah. Ustaz cabaret.. hahahaaa