.

Isnin, 27 Jun 2016

DUIT ZAKAT HILANG


F.BOOK



DAH KUTIP RM2.2 BILION SATU TAHUN pon masih tak cukup lagi ka !!!
Nak kutip berapa byk baru dikatakan cukup itu ???
Kutip berbilion2 ringgit sampai kiamat pon tak kan cukup kalau guna duit zakat utk beli hartanah, ubahsuai pejabat, sibuk nak bina menara berbelas2 tingkat, masjid, sekolah, tadika, bantuan perkahwinan dan sbgnya...
Allah SWT berfirman;
"Sesungguhnya zakat-zakat itu, hanyalah untuk orang-orang fakir, orang-orang miskin, pengurus-pengurus zakat, para mu'allaf yang dibujuk hatinya, untuk (memerdekakan) budak, orang-orang yang berhutang, untuk jalan Allah dan untuk mereka yang sedang dalam perjalanan, sebagai suatu ketetapan yang diwajibkan Allah, dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana." (at-Taubah: 60)







































-------------

9 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Tu lah Si Kapir Robert Kuok jual gula RM1.35 sekilo, boleh jadi individu terkaya Tanah Melayu. Isa K jual gula RM2.85 sekilo, tak tahu mana untongnya .. cilaka. Suruh Isa bolo khinxir macam dulu lagi baik.

Itu juga jadi pada zakat .. cuba lu tanya berapa gaji CEO zakat, berapa gaji pengurus zakat. Belanja overhead dan pengurusan zakat RM10,000 baru dapat bagi Si Papa Kedana RM200. Quran ado tuleh ko ngatokan gaji penjago zakat musti berpuloh, beratus ribu sebulan dongan bonos lagi .. cilaka.

Gwa ingat pengurusan zakat ni bagi kat kapir hasbi cam Robert Kuok baru duit tu cukop kot. Tapi amir zakat orang melayu la.

Tanpa Nama berkata...

300 ketua cawangan Umno Semporna keluar parti

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/06/27/300-ketua-cawangan-umno-semporna-keluar-parti/

Tanpa Nama berkata...

DUIT ZAKAT MESTI TUK BELANJA SAKAN HOLIDAY GOLF KAWIN2 lah...

Ingat DUIT ZAKAT nak bagi free free saja ke

Bebudak Opis nak jugak gaya ber gaya

Apa kebende lah , kalau tak bagi KONTRAK macam mana nak dapat KOMESEN

Melayu Melayu nak KOMESEN lah baru boleh pakai BENTLEY MERCEDES BMW RANGE ROVER bini bini muda dan GOLF

Tak kan lah Dato nak main guli guli saja

Adoiiiiiiii..... Ini bukan Arab Saudi lah

Kan Melayu Melayu semua tu.

Tanpa Nama berkata...

mungkin banyak abeh kat pengurus zakat kut???
tak kan duit zakat pun nak rembat nak sebat lagi lagi apa?
tambah sendiri la

Tanpa Nama berkata...

Ni lubuk duit. Tak boleh ganggu. Terbeliak mata agamawan tgk duit byk tu

Tanpa Nama berkata...

Mana cukup..nk beli simulator golf lagi..

Tanpa Nama berkata...

Melayu Melayu mesti baca apa yang di kata kan TUN

https://m.malaysiakini.com/news/346799

Sebelom masok kubor , taubat lah

Tanpa Nama berkata...

Selepas ini jangan harap rakyat nk beri zakat pd mawip jais jawi...penyelia agama Islam pon dh pandai sleweng duit zakat.....muga Allah beri ganjaran supaya zakar dia terus lembik.
Tiada dah dr kalangan agamawan yg bleh di percaya.
Byk yg penipu mcm PM.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

KaLau zakar pusat zakat kioK...
lembik dan mampus
Kita boLeh pasang byk2
Kutip baLance pusat zakar