.

Selasa, 21 Jun 2016

JENAYAH DAN DOSA






JENAYAH

DAN DOSA

RAMAI TIDAK

FAHAM


 

 KOMENTAR
ramai tidak faham
tentang jenayah dan dosa
ada perbezaan hakiki
antara jenayah dan dosa

jika anda seorang MP malaysia
menjadi tamu kerajaan German
ketika melawat bandar berlin
anda kurang sehat
maka anda tidak pergi sama
mengikuti program harian
anda duduk dalam bilik hotel
ini bukan satu jenayah
ini bukan satu dosa
duduk dalam bilik hotel
bukan satu jenayah atau dosa

dalam bilik hotel 
anda menonton filem porno german
melalui tv yang ada dalam bilik
ini juga tidak salah dan bukan jenayah

ketika anda menonton anda teransang
dan anda terus melancap
anda pancut dalam bilik air
ini juga bukan satu kesalahan

ketika anda melancap 
anda angan-angan khayal
bersegama dengan julia roberts
ini juga bukan jenayah

jika anda orang islam
menonton porno sambil melancap
sambil berahikan julia roberts
mungkin anda berdosa 
dosa  bukan satu kesalahan jenayah

menonton filem porno german
bukan satu jenayah
anda tidak akan dihukum 
oleh kerajaan german

bagitu juga jika anda minum beer
jika anda minum air anggur
jika anda minum dom perignon
jika anda minum moet chandon
jika anda minum black label
jika anda makan  satay babi
jika anda makan sup ular
semua ini adalah haram
untuk yang beragama islam
ini perbuatan yang menimbulkan dosa
anda berdosa tapi bukan penjenayah
yang tak beragama islam
yang tak percaya pada agama
yang tak percaya pada tuhan
ianya tidak menjadi kesalahan jenayah
dan tidak menjadi dosa 

dosa kita terima kerana kita
melakukan pekara yang dilarang
oleh  yang maha esa

jenayah ialah kesalahan yang kita
lakukan terhadap sesama manusia
jenayah ialah kesalahan kita
melanggar hukum dan undang undang
yang ditetapkan oleh daulah/state/kerajaan

dosa kita terima balasan sesudah mati
dari yang maha esa
jenayah kita terima dakwaan dan hukuman
dari mahkamah  yang wujud

jelas amat jauh beza antara dosa
dengan jenayah
NOTA
dalam bahasa inggeris dosa ialah sin
dalam bahasa ingeris jenayah ialah crime





PAS jangan persoal hak saya untuk minum arak – Suee Lim
 | June 10, 2016
Suee Lim menegaskan, PAS seharusnya menghormati hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk meminum arak kerana kenyataannya itu langsung tiada kaitan dengan umat Islam.






PETALING JAYA: ADUN Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim mempertahankan kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan menimun arak sekiranya AMANAH mendapat undi lebih banyak berbanding PAS dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Katanya, beliau cukup kesal dengan tindakan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi yang mempersoalkan hak beliau sebagai orang bukan Islam untuk minum arak, kerana perkara itu jelas bertentangan dengan perlembagaan negara.
Jelas Suee Lim lagi, kenyataannya untuk meraikan kejayaan dengan meminum arak langsung tidak ada kaitan dengan orang Islam.
“Saya cukup kesal kerana mereka (PAS) mempersoalkan hak saya sebagai bukan Islam untuk minum arak. Saya ada hak untuk minum arak bersama rakan-rakan saya yang bukan Islam, mereka tidak sewajarnya mempertikaikan hak saya untuk minum.



------------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini baru isu beer non muslim. Kalau esok dah mula hudud macamana pula ya?

Kah kah kah

*
**

Tanpa Nama berkata...

Potong balak tu dosa atau jenayah?

Kah kah kah

*
**

Tanpa Nama berkata...

Seorang islam peminat porno wanita jerman ada hati nak tegur org bukan islam minum arak? What the fuck!!!

Tanpa Nama berkata...

pas masih lagi dgn syurga dan neraka..utk mendpt syurga neraka, tak perlu islam pun bole..hindu pun ada gak syurga neraka.quran kata berpuasa la seperti mana org2 terdahulu berpuasa, maka puasa bukan hak milik islam atau hak muhammad.begitu juga dgn berkhatan.peristiwa khatan tiada kaitan dgn islam,nape islam meniru.kalo nabi ibrahim serta nabi2 lain dari muhammad itu menganut agama tauhid, nape kita tak ikut tauhid zaman dulu2..agak2 apa dua kaliimah syadah nabi ibrahim yg ketika itu belum wujud muhammad.pas bukan parti perjuangkan rakyat ramai, pas adalah parti perjuangkan nafsu berahi hudud disebalik ayam belaaan din ayam atau bahasa tepatnya pas utk ahli pas shaja..kalo saudi ada mimpi pancut utk mengarab saudi kan dunia, pas hadi mepunyai impian utk mhududkan malaysia.pas tidak berckp mengenai ekonomi, mengenai gst, mengenai 1mdb.barangkali bukan bidang mrk sb mereka taktau apa itu gst, 1mdb, defisit..yg mrk tahu hukum org miskin yg tak ngaji ditimur tengah..semoga tuhan allah menurunkan bala kpd penasihat2 kerajaan zalim.utk aku, setiap kali jumaat, aku akn doakan agar pemimpin2 zalim ini jatuh atau dimusnahkan allah yakni tuhan bagi tuhan zeus..hudud bole dilaksanakan keatas pemegang2 botol besar ke?undang tuhan ni barangkali hanya utk mhukum manusia miskin.terlalu banyak hukum hakam yg menhukum miskin, namun yg kaya terlepas..keadilan apakah ini?masih tiada kesadaran lg?mujur la jd punatsehat najib, kalo tak dh lama duduk sebelah anwar...kpd kalian, teruskan berdoa agar pemerintahan zalim terutama zalim dlm bidang ekonomi dihapuskan tuhan dari bumi ini.minta tuhan letakkan penzalim2 ini di pluto atau zuhal atau di marikh..dibulan rahmat, semoga penzalim2 ekonomi penzalim2 agama disebalik jubah dan seraban dihapuskan tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau MAT PORNO tengok TV Bayar PORNO tapi tak bayar tuk siaran PORNO

Itu jatuh dalam Kanun Jenayah kan - MENIPU

Dosa tengok PORNO tu ada kalau MAT PORNO juga ikut ajaran Bani Arab tapi kalau Bani NAJIS , semua nya wokay kan.....

Tenngok PORNO tapi KONTOL TIDOR pun tak ada jenayah kan

TIDOR BANGUN KONTOL kena lapor kat Kantor Mat Kopiah tak ?????

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Ada satu section yg tt tertinggaL
iaitu section neraka menjadi sejuk
BiLa berdepan goLongan "
"tak sampai seru"
Section ini puLa terbahagi kepada 4 bahagian
1.)orang Pekak tuLi
2.)orang bodoH
3.)orang pikuN
4.)org yg x sampai seru

Kataa laaa 4 goLongan ini
Masuk kedaLam api narraka
Api itu akan sejuk ats sebab
KeadiLan tuhan

Tanpa Nama berkata...

kalau orang tegur kau minum arak, pandai pulak kau jawab takde kaitan dengan orang islam.
Yang kau sibuk pasal hudud yang takde kaitan dengan kau tu apa kes pulak?
Apparaaa
apa pun tak boleh

Tanpa Nama berkata...

HUDUD ini untuk orang miskin kah atau untuk orang Islam ? Lalau untuk orang Islam, mengapa orang kaya yang memegang botol besar dikecualikan? Mengapa Najib yang mencuri duit rakyat tak kena potong tangan ? Jangan marah, cuma nak tanya.

Tanpa Nama berkata...

Dedak terbang la klu hukum org Kaye bro...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh gila la tontowi ni...macam ini je ke tahap MP PAS? HamPAS btoi...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Implementing Sharia Law? Creating an Islamic State? Nouman Ali Khan -> https://www.youtube.com/watch?v=VQDrt65qChw

Tanpa Nama berkata...

Ada web German x.tlg share nk tgk German ni best ke x.kikikiki