.

Selasa, 28 Jun 2016

SELAMAT BERBUKA






SELAMAT

BERBUKA

KUALA LUMPUR
hari ini redup dan panas
gua basuh kain baju
petang dah kering

DALAM FRIGO
gua buka peti sejuk
gua jumpa banyak hal
ada keju 
ada blue berries
petang ini gua berbuka
biskut dan keju
dengan blur berries
khalas

BERITA GUMBIRA
hari ini patin tempoyak
sold out belum masuk jam 5:30
banyak regular yang datang
lalu kami terfikir
lepas raya ini
nak terus niaga ke?

PAGI RABU
esok gua wajib ke mahkamah lagi
kali ini juga di putrajaya
ini kes lama 
kes saman ISA


RAYA LAGI

8 HARI 

DAH ABIS 

PUASA





--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedih bro TT.Lagi pekerja hilang pekerjaan menjelang Raya. Kali ni pekerja kilang Besi kat Bangi selangor. Dah nazak dah kot ekonomi Malaysia nih

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/06/28/lagi-pekerja-hilang-pekerjaan-menjelang-raya/

Tanpa Nama berkata...

harap u berjaya lawan puak haprak
saja nak pesan
kalau lu buka Al Quran dan baca pasti lu akan jumpak
bnayak peringatan pengajaran pelajaran dari Allah
kepada manusia
kalau lu bukak peti ais macam biasa saja lah kadang jumpak
makanan dah nak basi
bnayak dah buat persiapan nak raya baguih
macam mana persiapan nak mati
dah siap ke belum???

Matt Dann berkata...

Jgan salahkan sesapa APA yg berlaku PD diri kita..faktanya diri aku sendiri dah puluh tahun muhasabah banyak salah aku sendiri..bila masa snang rezeki banyak aku lupa diri,bangga kononnya usaha aku yg cari,bila jatuh miskin baru aku kaji kaji banyak tindakan aku yg silap,Boros DLL lagi..baru aku ingat sejadah,berdoa PD yg memegang rezeki,jodoh Di tmbah bonus mendapat anak yg sebelum ITU langsung aku x jangka...kisah aku saja kalau nk Di tulis berkotak kertas A4 pun masih x ckup..muhasabah diri sendiri dulu baru boleh tau salah siapa.....