.

Isnin, 13 Jun 2016

WARUNG DAPUR JALANAN





PETANG INI

SILA BUNGKUS 

GULAI PATIN 

TEMPOYAK 

DARI WARUNG

DAPUR JALANAN

BANGSAR UTAMA



BUAT KEBAIKAN
Selagi hidup, berbuatlah kebaikan dari segala bagai kebaikan yg ada. Jangan malu2. Kebaikan bukan untuk ditunjuk2... bukan juga dibangga2..jauh sekali menghina.. Ianya diharap menjadi kebaikan yang akan memudahkan hidup kita di alam yg akan datang. Kebaikan2 yg segala bagai inilah akan membantu kita untuk hidup abadi tatkala mengadap Yang Maha Esa.

Waktu inilah sehalus2 dan sekecil2 kebaikan sangat2 kita perlukan waima niat baik yg terlintas dihati pun tetap dikira kebaikan. Setiap kebaikan akan menjadi cahaya masing2, dari malap sehingga terlalu terang, mengikut tahap keikhlasan kita berbuatnya sewaktu hidup yg singkat ini.

 Barangsiapa yg berbuat semata2 kerana Yg Maha Esa, semata2 kerana tunduk akan apa Yg Maha Esa sudah gariskan melalui para utusanNya, itulah sebaik2nya. Selebihnya, demi mendapat rahmatNya, beruntunglah kita. on WARUNG DAPUR JALANAN

in response to Orang yang memberi makan kepada orang yang memerlukan sangat dicintai Allah. Sabda Rasulullah SAW; "Barangsiapa memberi makan saudaranya hingga kenyang, lalu memberinya minum hingga hilang dahaganya, nescaya Allah akan menjauhkannya (si pemberi sedekah) dari api neraka sejauh tujuh jurang, antara satu jurang ke satu jurang yang lain perjalanannya sejauh lima ratus tahun." (Hadith sahih) Teruskan usaha muliamu team Dapur Jalanan. , by Mat Safian.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/13/16

ADA GST
Tak Perlu Amam Jariah.. sebab.....sebab.......oleh kerana Kita semua bayar GST... GST tu lah Amal Jariah....kakakakaka on WARUNG DAPUR JALANAN
Anonymous
on 6/13/16

MANDI JUNUB
PATIN ini sedara Ikan KELI jugak kan KELI ini semua bende dia sapu jangan batu kayu saja PATIN Tengok PORNO boleh makan ke ???? 

PATIN sudah mandi junub ke belom sebelom masak nun Bebende darah daging nih kena ikut HUKUM jugak Bukan Pau Pau Pau boleh kaotim MUDUD !!!! on PATIN TEMPOYAK ASLI TEMERLOH
Anonymous
on 6/13/1



------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedekah jangan tak sedekah

Juta juta tunggu sedekah sebelom RAYA

Mana nak dapat duit pun kalau Rakyat tak sedekah

Mat Bahalol nak enjoy menjoy jugak kan