.

Khamis, 14 Julai 2016

JAI MASIH DALAM HOSPITAL




                         NAJIS BERAT
bro tt .. dlm mazhab shafie anjing tergolong dlm najis berat - mughalazah. tidak di galakan membela anjing sekadar utk suka2 kecuali utk tujuan tertentu spt menjaga kebun , menjaga ternakan atau utk berburu. saya pn bknlah org yg arif dlm ilmu fekah tp yg terbaiknya utk menghindari bro tt sendiri dari fitnah maka berita sebegini tak perlu la bro tt siarkan. hrp bro tt peka dgn sensitiviti umat islam di sini yg rata2nya bermazhab shafie . on JAI TIDOO DI HOSPITAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/16

DAPATKAN KERTAS

nak tergelak aku bila org kata najis mughalazah itu haram dan berdosa! HA AH AH A H AHA HA WHA HAH... siap nasihatkan org lain pulak tu... hu hu hu... kalau kail panjang sejengkal, jgn lautan hendak diduga... itulah tahap pengetahuan umat Islam negara ini.

sanggup belajar bertahun2 utk dptkan sekeping kertas bernama ijazah, phd dsb utk kehidupan didunia yg tak sampai pun 100 tahun! tp tak sanggup belajar agama yg akan menentukan keadaan kehidupan yg abadi, tiada noktah - forever and ever. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL
Anonymous
at 9:16 PM

IMAM LAIN MACAM MANA?
Bodoh betul laa komen atas tu. Habis mazhab imam imam lain tu nak tolak tepi celah mana?? Habis tu yg ikut imam ahmad, malik dan lain2 tu masuk neraka ke? Memang dari anjing adalah najis, kalau nak solat kau cuci laa bodoh. Nak tunjuk alim suruh org brlajar agama, kau tu yg kena gi belajar agama. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL
Anonymous
at 7:44 PM

TYPO ERROR

Sori ralat. Maksud saya Jai bukan Ezi. kah kah kah Dah macam Tuan TT typo error memanjang ... on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL

Suku Samdol
at 5:35 PM

SAMPAI BERBUNUH BUNUH
Amboihhhh.poluk anjing xbuleh yo..poluk makwe camno plak..sontuh anjing bdoso eh camno plak sontuh awek entot awek kiro makruh ko apo..apo mazhab2 ni dale isle pung berpocah bolah,mazhab ini buleh pgg anjing mazhab lain xbuleh pulak, apo isle awal2 dah kasi perpocahan, 


Dari dulu sampei skrg isle berpocah sampei berbunuh2 pengikut saidina ali dan yg xnk ngikut saidina ali .apo cito ni isle mulio pung gaduh2.. Tt bueklo mazhab baru buleh pogang anjing tp jange pogang ore tino..doso rasuah lobeh boso masuk noroko berbanding poluk anjing.. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL

Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:43 PM



----------

8 ulasan:

Suku Samdol berkata...

Bukan main ramai pembaca Tukar Tiub yg nak kuliahkan Tuan TT pasal hukum hakam anjing.
Ada gak Melayu yg takut gile ngan anjing.
Tapi bila entot awek dia, mesti nak doggie style.
Kalau hang pernah pegang dan berjinak dengan binatang bernama anjing ini, pasti Melayu2 yg kutuk Tuan TT ini akan ketahui betapa mesra dan setianya seekor anjing itu kepada tuannya.
Be kind and be compassionate to animals and they will return your kindness with loyality.
Anjing itu makluk Tuhan gak. Jangan boikot. Jangan buat selective persecution!

Nur Barzakh berkata...

ekau anon 9.16 Pm dan saudara isham reti ke cemana nak bermazhab ni. Pegang satu satu mazhab la , mana boleh ikut suka hati nak tukar tukar. bukan kain baju, awek , motosuikal , keto nak tukar ikut sodap ea...

ekau kan duduk di nusantara bukan di india, poganglah mazhab shafie... dinusantara ini mazhabnyo shafie, jangan kerano teringin bonar, sayang sungguh pada najing mako di ciluk mazhab lain. Sonang ea modified cara beragama yo.

awak tu orang tokonal, jadi ikutan, yang dikhuatirkan jadi konpius orang awam.. kalo dah raso nak poluk anjing tu , tido ngan anjing tu buat sonyap sonyap.. jangan dohebohkan, bergogar satu dunio.

ni ha, apasal nak banding pegang awek bagai, tu dah jolas haram.. pogang anjing dah jolas pogang najis mughollazah, masing masing ada hukum tersendiri. suka naar banding ni mesti nak HALALKAN perbuatan memogang anjing kan tanpa rasa bersalah dari sudut feqah / mazhab shafie.

kalau dah anjing hidup serumah, mano tompek lagi ekau nak sujud, atas katil , bawah katil, dapur, dining, seluroh rumahlah ponuh belas bulu dia , air liur dia, air punggung dia, bersin dia... adoyai najis belako tu.. tak SAH sembahyang eko.

sekrang ni den nak tanyo, ekau berdua solat di rumah ko kek surau ? sebel;um solat ekau samak ko tubuh ekau tu.. anggota wuduk ekau tu... JENUH JENUH JENUH... susah ko sonang nak cari tanah liat 5 x sohari ... tomasuk disubuh yang dingin.

cakap den ni tak terpakai la jiko ekau memang tak solat... wakakakaka

bolo la , cium la, poluk la... ado den kesah ??

...ekekeke

Tanpa Nama berkata...

siapa suruh ikut mazhab shafie?nape tak ikut hanafi, maliki yg berasal dari madinah atau hambali?nape bila tang nak umrah tang nak haji, ust2 tabung hajee kata bole pinjam mazhab lain?nape kita kat msia tak bole pinjam meminjam mazhab lain gak.contohnya bab zakat.ikut hanafi, barang siapa berhutang maka tiada wajib berzakat.atau penentuan ikut shafie ni sb ekonomi gak.tapi imam2 ni mati bukan dlm kekayaan sebagai penjawat awam , sebagai mufti ataupun kadi jauh sekali menteri..kalo ikut shafie, apa hukum najis hutang 1mdb, apa hukum menteri pakai duit zakat, apa hukum ulama bedolak dalik, apa hukum mufti mengkafir harbi kan org..yahudi buta yg kafir itu diberi mkn oleh nabi sehingga akhir hayat.boikot zakat ke pusat zakat.

Tanpa Nama berkata...

Lu komen macam dapat wahyu direct tuhan... Gwa rasa lu ni sama geng dengan ahli cium tapak kaki atau pun geng movie german

Tanpa Nama berkata...

Kita sama2 doakan semoga Jai cepat sembuh.anjing pun makhluk ciptaan Tuhan juga. Apa dosa seekor anjing sehingga dihina begitu sekali.

Nur Barzakh berkata...

Saudara Suku Samdol ...

Babi dan anjing sama sama najis berat dalam hukum feqah. ( mughallazah )

Kalau hang pernah pegang dan berjinak dengan binatang bernama BaBI, pasti Melayu2 yg kutuk Tuan TT ini akan ketahui betapa mesra dan setianya seekor BABI itu kepada tuannya.
Be kind and be compassionate to animals and they will return your kindness with loyality.
BABI itu makhluk Tuhan gak. Jangan boikot. Jangan buat selective persecution!

jom kempen peluk babi , bela babi sebagai binatang kesayangan plak. mmg cun . nak tiru cara babi ENTOT pun bleh.

.. Hukum Allah klu lu pakai guna otak lu ini lah jadinya...

Tanpa Nama berkata...

Tanah liat...kat Arab tu ada tanah liat ka..kalau xdak jenih liat camana plak...apa pandai ka bangang ni...tok guru cakap tanah je...dapat kat murid tanah liat hukumnya...dapat lagi kat bawah..tanah liat yang telah disahkan baru leh guna...hahahahah..baru bleh start projek jual beli...

Borang pahala ada lagi ka..banyak plak duit belen tahun ni...kalau ada roger

Tanpa Nama berkata...

Lu kalau dah taksub dengan ilmu lu jangan nak samakan dengan gwa... Lu nak samakan anjing dengan babi itu lu punya pasal... Allah suruh kaji bukan ngaji je Al Quran tu... Ini kalau jenis macam lu taksub dengan lebai jual hadis jual firman babi buta sampai tak boleh guna akal, memang sama macam babi la... Sebab tu Allah bagi lu akal, kenapa pemuda dalam gua tu bersama sama anjing tapi bukan babi... Cuba jangan mcm babi la...