Khamis, 14 Julai 2016

SATU PERTANYAAN




 | July 13, 2016
Sim Tze Tzin
Timbul persoalan berhubung penyalahgunaan senjata api haram secara berleluasa di negara ini yang menunjukkan kegagalan penguatkuasaan undang-undang.

PETALING JAYA: Kerajaan tidak boleh lagi memberi alasan dan perlu bertindak segera untuk mengembalikan keyakinan rakyat, susulan satu siri kes tembakan yang berlaku di seluruh negara baru-baru ini.
Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Sim Tze Tzin berkata, dalam tempoh 30 hari lalu, negara dikejutkan dengan 8 kes tembakan dan semuanya dipercayai membabitkan senjata api haram.
Sehubungan itu, katanya, timbul persoalan berhubung penyalahgunaan senjata api haram secara berleluasa di negara ini yang menunjukkan kegagalan penguatkuasaan undang-undang.
“Kenapa senjata api haram begitu mudah diperolehi?

SAPA DAPAT

LESEN JUAL

SEPETOL

BARU2 INI

GUA TANYA

LU JANGAN

TWEEET OK

JANGAN MARAH

GUA LUPA

KAH KAH KAH



------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kah kah kah cilaka .. ada senjata api haram .. sejata api halal. Kontol haram .. kontol halal. Video haram, sunat, tontowi. Cilaka .. dah ada kilang pistol, senapang .. dah tentu pistol ini untuk dijual. Pembeli yang beli pistol ni bukan beli untuk dicucuk pada pantat bini mereka .. tak kan itu pun tak tahu, pistol dibeli untuk apa. Keparat betul suka-suka bukak kilang pistol .. bila ada yang kena tembak, bebuat bingung.

Tanpa Nama berkata...

Budak LAHAP kan

Biasa lah

Kalau dah KIOK tak boleh LAHAP lagi kan

Common Sense kan

Cameron pun dah pencen jadi PM UK