Rabu, 20 Julai 2016

JANGAN BUAT SILAP







JANGAN BUAT

SILAP BESAR

WAHABI BUKAN

SAMBAL

YANG SAMBAL 

IALAH WASABI


WASABI 

Image result for apa itu wasabiadalah hidangan pelengkap yang jika di Indonesia fungsinya seperti sambal. Bedanya adalahwasabi tidak terbuat dari jenis cabai manapun, melainkan terbuat dari tanaman sejenis sayur akar lobak yang harus diparut dahulu untuk mengeluarkan rasa pedasnya.


 WAHABI
merupakan firqah sempalan Ibadhiyah khawarij yang timbul pada abad ke 2 (dua) Hijriyah (jauh sebelum masa Syaikh Muhammad bin Abdul Wahab), yaitu sebutan Wahabi nisbat kepada tokoh sentralnya Abdul Wahab bin Abdurrahman bin Rustum yang wafat tahun 211 H. Wahabi merupakan kelompok yang sangat ekstrim kepada ahli sunnah,dan sangat jauh dari Islam.

----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Najib pengikut Syaikh Wabab (Wababi - Sunnah Wal Rasuah)

*
**

Tanpa Nama berkata...

zunar kata malaysia ada wasabi - wa sapu bilion..hudud dimalaysia pula adalah jelmaan waHADI.wal Hudud hADI.al saud telah mengembangkan wahabi dgn baik. wahabi menaja el sisi agar rampas kuasa di mesir, wahabi saud telah membunuh rakyat yemen yg enggan menerima calon penguasa yg dilantik saud..wahabi saud telah mebiayai ISIS, dilatih oleh awek2 blonde cia, diberikan tempat latihan oleh sultan islam yg syumul lagi tawaduk yakni erdogan.wahabi saud juga telah memberikan dana 2.6bilion utk najib rosmah. wahabi saud juga menghadiahkan beratus ribu riyal kepada tokoh maal hijrah antarabangsa zakir naik.wahabi saud juga menaja student2 islam terutama dari kelantan utk sambung belajar di mekah, madinah, kuwait dan lain2..sesungguhnya tuhan telah memilih dan menganugerahkan wahabi al saud ini wang,fulus, wanita2 blonde kerana menjaga dua rumah suci mekah dan madinah.wahabi saud adalah orang2 pilihan, orang2 istimewa maka barang siapa ingkar akan keputusan tuan wahabi saud, maka org itu layak dibunuh dan diistiharkan kafir harbi atau digelar sbagai puak kawarij.king faisal pernah mengaku bahwa beliau berasal dari keluarga yahudi diyemen. kini wahabi saud sedang mabuk darah rakyat yemen..mabuk darah ini tidak difatwakan haram oleh mana2 mufti yg suci dan maha arif dlm hukum2 dinegara alusunnah walrasuah malaysia.siapa makan wasabi, maka dia terasa wasabi.