.

Rabu, 20 Julai 2016

SULTAN TURKI YANG BARU




ERDOGAN BIKIN KACAU
gua tambah lagi bro tt...jangan lupa melalui sultan erdogan jugak syria kucar kacir..Mana pengganas Is/Daesh,Jabhat Al Nusra datang???? Mana lagi kalau bukan seludup masuk melalui Turki.Siapa yg kebenaran boleh ceroboh negara sesuka hati??..lupa pulak sultan Erdogan ada deal beli minyak murah tukar dgn senjata dgn Daesh melalui telaga minyak Shaer,Syria dgn Baiji Iraq..nasib tentera Iraq dah dapat balik Baiji..

lupa pulak..sultan Erdogan siap boleh sokong "moderate rebel"@Jaysh as Sham/Jabhat al Nusra..padahal tak jauh berbeza dgn Is/Daesh perangai..bani Melayu ni malas membaca..dengar dr mulut ustaz2 kt surau Erdogan baik terus percaya..kahkahkah..kalau aku x sokong Erdogan dikatanya pro Assad pro Alewi pro syiah..Syiah jugak kena.. 

Terima kasih bro TT sebelum tu ada link nk bg apa itu kuasa rakyat menetang campur tangan asing di Syria..geng2 IRA punya link https://www.youtube.com/watch?v=9PN3MUwQxVU on RAJA BARU TURKI
Publish | Delete | Spam
Ak46
on 7/20/16



-------------

4 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Istana egodono ni berharga 800juta Dollar

Sebiji mcm mahafiraun buat istana sri perdana ...

Jadi lembu Saudi wahabee gilababi

Tanpa Nama berkata...

bro u jgn ingt u sorang je rajin membaca.

peringkat awal jabat nusra dihantar ke Syria untuk membantu umat Islam.

mereka membela umat islam dpd syiah bashar yg kejam.

kemudian ISIS di Iraq maju ke Syria dengan fahaman khawarij mengatakan semua
umat islam Syria telah murtad dan mereka mesti dibunuh.

jabat nusra tidak setuju dgn pendekatan itu kerana mereka masih membela saudara mereka yg masih islam dpd syiah.

khawarij ISIS dr Iraq itu kemudian berlawan dengan jabat nusra yg dianggap pengkhianat. termasuk FSA.

ini ada bukti dalam video2 semasa pertempuran.

maka utk menyatakan jabat nusra sama dgn ISIS adalah tidak tepat.

turki dibanjiri pelarian Syria jutaan org. ini masalah kpd turki dan bashar perlu dipersalahkan kerana dia membunuh rakyatnya sendiri.

jika turki memberi sedikit bantuan kepada FSA utk menghadapi bashar syiah, maka ia adalah wajar sama seperti Saudi yg menyerang SYIAH HOUTI di Yemen setelah pemerintah yemen yg sunni sendiri memohon bantuan Saudi.

ADAPUN SYIAH DGN BANTUAN KUASA2 KUFAR BERNIAT UTK MENGUASAI TIMUR TENGAH YANG SUNNI.

adakah krisis sunni syiah ini permainan yahudi barat?

benar tp ramai yg memahaminya dlm konteks yg salah.

sedarilah bahawa SYIAH ADALAH CIPTAAN YAHUDI JUA YG MENYUSUP UTK MENJAHANAMKAN ISLAM DARI DALAM. sama seperti ISIS ciptaan barat UTK MEMBURUK2KAN PERJUANGAN JIHAD SEBENAR RAKYAT SYRIA.

kenapa tidak pernah berlaku pertembungan antara 4 mazhab sunni.. tapi dgn syiah pertentangan adalah hebat.

kerana syiah memang ciptaan yahudi Abdullah bin saba lagi. bukan hanya hari ini syiah telah membikin onar dalam islam.

Tanpa Nama berkata...

turki adalah ahli NATO...NATO adalah tentera zionis...tangan erdogantor penuh dengan darah kurd,libya dan syria....kebodohan melayu di tahap menyedihkan

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Frigo penoh semua ada petai, deLima, olive oiL, jering, kubis sayor2ran ...apa TT, Jai dan ezi heran
Kakahkah