Isnin, 4 Julai 2016

PRU 14 - JALANKAN PENIPUAN






KALAU 

PILIHANRAYA

BOLEH UBAH

APA APA TELAH

LAMA 

PILIHANRAYA

DIHARAMKAN

JANGAN LUPA

TAHUN  1964

PILIHANRAYA 

KERAJAAN 

TEMPATAN



SPR akan lakukan persempadanan semula 11 kerusi di Sabah, ramal Adun PKR

04 Julai 2016
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Lintang See Chee How, menyakini Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) sekali lagi akan melakukan persempadanan semula kawasan pilihan raya untuk kepentingan Umno-BN dalam menghadapi PRU14.
Beliau berkata kawasan persempadanan semula itu akan membabitkan kawasan parlimen dan dewan undangan negeri di Sabah ekoran pergolakan dalaman pemimpin dan ahli Umno yang berlaku kini di negeri itu.
Pengarah Pilihan Raya PKR Sarawak ini juga mendakwa kali ini, SPR akan mengumumkan 11 kerusi baru bagi persempadanan semula kawasan pilihan raya di negeri Sabah yang akan dilakukan pada Ogos depan dalam persediaan menghadapi PRU14.
"Mengikut perlembagaan seorang perdana menteri boleh mengeluarkan perintah kepada parlimen dan dewan undangan negeri untuk melakukan persempadanan semula kawasan untuk tindakan SPR.
"Ia akan diserahkan kepada SPR yang mana badan itu akan mencadangkan 11 kerusi baru di negeri Sabah," dakwanya kepada Malaysia Dateline.

DALAM NEGARA

DUNIA KE TIGA

TIDAK ADA

PERUBAHAN 

KERAJAAN 

MELALUI

PILIHANRAYA



----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biasa lah LAHANAT kan

Tak kan nak harap ULAMAK pulak

ULAMAK pun kaki kaki pau pau pau jugak

Saiful berkata...

Noh Abg kaki pit...tu ..bayaq brp kat msiakini..byk sungguh cerita ummnoo dlm msiakini..dah jadi cam utusan meloya dah..buka aja..penuh cita geng ummmmno ni ...nak baca ala lagi...hanya TT sj yg masih mengancam

Tanpa Nama berkata...

Nok harap turung himpunang pun dok rok chetong...turung pagi, tghari doh sibuk nok blk rumoh nok makang nasik lauk ikang goreng...doh nok beruboh guaner...koho berat nanang bohh...hihihiii...