.

Isnin, 4 Julai 2016

SELAMAT BERBUKA





SELAMAT 

BERBUKA


hari ini gila panas
mungkin tuhan marah
kerana DBKL rutuhkan
arca kerja senai syed mat jamal

ESOK GUA BALIK
jai ezi balik kampong
mungkin mereka tak minat
balik  dikampong
kena tidoo diluar rumah
kena duduk bawah pokok rambutan
kah kah kah
apa nak buat dalam rumah
tak dibenarkan masuk

BERBUKA
tadi gua pergi ke balai seni lukis
ada sidang akhbar tentang
arca yang kena runtuh
tapi ini bukan pekara yang gua nak tulis

apa yang nak tulis
lepas balai seni lukis
gua  pergi chow kit 
gua masih mencari mercun
gua masih mencarai bunga api
kedai jual kuih dah tak banyak
lalu gua beli gulai itik

ITIK ANGSA ITIK ANGSA
kelmarin gua tangkap angsa
di meru klang
nama saje angsa
daging tak banyak
sembeli dan chow kit
dah hantar jelebu
untuk bersama tapai

ESOK SELASA

RABU RAYA







-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hari Raya


Saya dan rakan-rakan Jalan Alor dan Pudu market ocapkan
Slamat Hari Raya kepada TT. ( Pudu susah chari mercon , ayam sexy ada-lah)
Raya-lah dengan Gembira.
Raya-lah dengan Se-hati Se-Jiwa tendang Najib ke Laot China Selatan.

*kalao ada dapat mercon, jangan-lah untok takut-kan Jai & Ezi.
Slamat Hari Raya

Tanpa Nama berkata...

cuaca panas ni elok pakat ramai2 pergi berbuka puasa di tanah suci genting. sejuk dan nyaman. hari ni baca paper, presiden filipina rodrigo duterte bagi amaran tiada toleransi kepada pegawai polis pangkat tinggi filipina yg lindungi cukong dadah. Sama ada letak jawatan atau berdepan skuad pmbunuh. sebab tu cuaca di filipina sejuk sebab Tuhan suka tindakan mcm ni. rakyat tanah melayu ramai tak suka rumah urut, rumah lendir, kelab malam. Kalau IS bom tempat2 tu, rakyat tanah melayu sokong tak? Tanah suci genting pun tiada siapa berani tegur. Kalau IS bom tanah suci genting, sokong tak? Kalau IS bom kedai nombor ekor, sokong tak? Saje tanya..Sieg Heil

Tanpa Nama berkata...

nasib baik kita tak jumpa pagi tadi di cow kit
gua ada pegi beli lemang mau simpan hari rabu
esok salasa malas mau pi manyak sibuk oi

ini panas dunia ok lagi

pada hari dipanaskan emas perak itu dalam neraka Jahanam, lalu dibakar dengannya dahi mereka, lambung dan punggung mereka (lalu dikatakan) kepada mereka: "Inilah harta bendamu yang kamu simpan untuk dirimu sendiri, maka rasakanlah sekarang (akibat dari) apa yang kamu simpan itu".

tapi ini azab manyak panas oi takut oi
kalau lu ada harta lebih kasi keluar zakat untuk simiskin yang minta atau tak minta
mati 1 kali hidup 2 kali
ini kali hidup tak mati mati
dineraka atau syurga
gua saja bagi tau lu