Sabtu, 24 September 2016

BILA MUSUH JATUH



MASA TEPAT

BILA MUSUH

JATUH KITA

LAGI TEKAN

LAGI TIBAI
 


Adun Terengganu tuntut 10 perkara, kembalikan royalti minyak, telaga minyak Bertam
 
Najib diminta untuk mempertimbangkan terma perjanjian dalam 'amicable agreement' serta mengembalikan semula hak royalti minyak dan telaga minyak Bertam 307 kepada kerajaan negeri Terengganu.
 
Gesaan ini dibuat oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Buruk Dr Syed Azman Syed Ahmad dalam sepucuk surat terbuka kepada perdana menteri hari ini.
 
Menurut Dr Syed Azman sebagai anak Terengganu dan mewakili rakyat negeri itu beliau rasa tercabar dengan perjanjian dibuat oleh Ketua Menteri Sarawak Adenan Satem dengan syarikat milik kerajaan Petronas dengan persetujuan tujuh terma perjanjian yang disebut sebagai '7 amicable agreement' yang akan dilaksanakan oleh kerajaan pusat, Petronas dengan kerajaan negeri Sarawak


JANGAN BAGI

PELUANG

JANGAN BERI

UDARA TEKAN

LAGI TEKAN

 


----------

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Teregganu 97% Melayu. Ada Sultang Melayu, Menteri Besar dan kesemua Menteri adalah Melayu. Terengganu juga ada Tuang Guru Hadi, ada Ayoh Pinn dan Tuhang dah bagi minyak banyok. Terengganu punya pengeluarang hasil terbanyok dalam Malaysia. Malangnya negeri Ulik Mayong ini masih berterusang termisking. Apasal jadi cang ni .. hambo nak tahu jugak.