.

Ahad, 18 September 2016

MEMILIHARA CUKONG






BOIKOT
semua ini dilakukan utk memastikan syarikat2 ini memperoleh untung yg banyak dari interest yg tinggi.jalan mudah adalah dgn memboikot perumahan2 yg dibina oleh syarikat2 tersebut.eco world dulu ada kaitan dgn bekas mb khalid ibrahim, khalid ibrahim pula terpalit noda hutang saham guthrie..

pd ketika ini banyak bank2 sudah menghadkan pinjaman.paling minima adalah rumah berharga 200k keatas..rumah bwh dari 200k, loan susah nak approve.disamping interest rate yg rendah utk mengalakkan kecairan namun jumlah minima dinaikkan..utk mjayakan sesuatu projek perumahan memerlukan 13 step atau rukun..13 rukun ni sama mcm rukun solat tp dlm projek perumahan , 13 rukun adalah 13 step rasuah yg wajib diadakan..

akhirnya terpulang kpd salam dikanan atau dikiri..maknanya kalo beri salam dikanan dan ada org menjawab salam bermakna projek itu diteruskan, kalo tidak dijawab kanan dan kiri, maka kelaut la semua 12 rukun rasuah yg dilaburkan itu..syarikat membuat perumahan, syarikat menangung segala mcm kos, on LAGI KERENAH NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/16




--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betulkan sekiranya tersilap..
Sepatutnya pembaca TT bagi komen lebih telus.

Hutang khalid ibrahim dahulu adlh hutang dgn bank islam. Hutang yg berlarutan semenjak beliau masih dlm umno.

Projek eco world bukanlah punca sebenarnya khalid menjadi org jahat sebaliknya kedekut nk bg projek kpd kroni politik yg mana sebahagian duit itu kemudian hari mahu digunakan utk parti. Berlanjutan dari itu dia berubah menjadi dari watak baik kepada watak jahat.

Bank2 bukan meminimakan pinjaman 200k keatas shj. Bank bertindak mengikut dasar ditentukan bank negara. Ada formula yg digunakan bg menentukan kelulusan sesuatu pinjaman. Oleh kerana pinjaman rakyat malaysia terlalu tinggi kebanyakannya kerana harga kereta dan rumah terlalu tinggi berbanding peningkatan pendapatan yg tidak seberapa.

Pengenalan gst menurunkan kuasa membeli rakyat dan penurunan harga mnyk menyebabkab kerajaan kehilangan pendapatan utama maka bnyk projek kerajaan kpd kroni berkurang. Dan bg menambahkn lg pendapatan pelbagai bajet telah dipotong termasuk biasiswa kpd pelajar. Ini melemahkn lg kuasa membeli golongan pelajar dan ibu bapa kerana terpaksa mngeluarkn budget sendr utk pendidikan.

Potongan cukai berkala (PCB) yg dahulu sedikit longgar yg hanya sekadar mngira total didalam penyata bulanan telah diperketatkn dimana semua duit elaun yg masuk kedlm akaun (yg dahulu tidak tercatat didlm penyata gaji) pekerja hendaklah dikenakan cukai berkala terus.

Perniagaan online semua harus berdaftar dan membayar cukai. Ini juga meningkatkan harga brg dan mngurangkan kuasa membeli.

Kalau yg terganggu itu satu level atau pihak shj kegawatan ekonomi tidaklah begitu membarah melainkan yg bankrup itu kerajaan.

Tp jika kegawatan melibatkan semua pihak dr kuasa membeli rakyat, bank2 tidak berjaya mendptkn kembali pinjaman, pelabor2 bank gagal mendptkn blk modal pelaburan, kerajaan tiap tahun perbelanjaan sentiasa defisit,
Get ready utk gagal sepenuhnya.

Salam kanan kiri ini bermula dari budaya umno malangya dituruti pula pakatan.
Dari niat kononya suci demi kelangsungan parti, akan ada manusia berperangai spt jamal ikan bakar, khairy balaci dan saleh keruak didlm pakatan.
Bermuka munafik demi kelangsunga parti tapi hakikat demi keuntungan peribadi.
Lambat laun menjadi kehancuran parti

panglimo potaseh berkata...

Kita patut belajar cam ne nak merumahkan rakyat drp negara kapir laknat spt Kanada atau negara kaum Pagan Norway. Ingat rumah adalah keperluan bukan kehendak. Negara yg gagal memenuhi keperluan rakyat adalah negara yg punya pemimpin makan gaji buta. Perumahan adalah satu benda yg tak boleh di spekulasi .. untung yg di benarkan Islam pon tak lebih 15%. Ini tidak aku dah naik binggit apabila tiap kali Sang Perembat cakap pasal MRT dan Highway .. setiap itulah dia sebut harga tanah akan naik memancot-memancot dan baik utk tuan tanah. Tu lah sgt malang pada kita .. kita bkn saja ada pemimpin bergaji buta .. tapi pemimpin yg cakap lain buat lain.

Tanpa Nama berkata...

Kata nya pulak RASUAH ITU REJEKI

Ha ha ha ha ha ha ha

Ketawa lah Pak Lebai , Pak Ulamak , Pak Mopty