Khamis, 20 Oktober 2016

LAGI BERITA BAIK






INI BERITA

BAIK UNTUK

BERSIH5
KOMENTAR
pembaziraan yang maha sangat
rasuah berbilion bilion
rompakan dari dana projek
harga sengaja ditinggikan
akhirnya kerajaan muflis
akhirnya kerajaan bangrap

huntang negara makin tinggi
hutang negara makin banyak
inilah yang sedang berlaku

ledakan ekonomi akan sampai
ini hanya rintik rintik
bersedia berawas berjaga jaga



Kerajaan hapus subsidi, minyak masak naik harga bulan depan, kata persatuan

 | October 20, 2016
Di bawah program penstabilan minyak masak baharu yang akan mula dilaksanakan November ini, harga 1kg minyak masak peket plastik dinaikkan 40 sen kepada RM2.90, manakala minyak masak botol 5kg naik RM1.90 kepada RM15.25.






PETALING JAYA: Harga beberapa kategori minyak masak akan dinaikkan mulai bulan depan, susulan pemansuhan subsidi oleh kerajaan, kata Persatuan Pekilang-pekilang Minyak Makan Malaya (Meoma).
Persatuan itu dalam satu kenyataan yang dipetik Oriental Daily berkata, di bawah program penstabilan minyak masak baharu yang akan mula dilaksanakan November ini, harga 1kg minyak masak peket plastik dinaikkan 40 sen kepada RM2.90, manakala minyak masak botol 5kg naik RM1.90 kepada RM15.25.
Program baharu itu dibahagikan kepada 2 peringkat, di mana peringkat pertama mulai 1 November ini sehingga 31 Disember nanti, manakala peringkat kedua mulai 1 Januari 2017 dan hanya minyak masak peket plastik akan menikmati subsidi kerajaan pada tahun depan.

REMBAT LAGI

HINGGA DUIT

ABIS LINGKUP

SUAMI REMBAT

BINI SEBAT

LINGKUP ABIS




---------------

3 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kos kehidupan dah sgt tinggi. Yg ada kuasa dan yg kaya semakin tamak .. rakus dgn tipu-helah dan rasuah. Hari ini di koran ada cerita dua polis curi kereta polis .. polis lagi. Juga ada cerita rakyat Melayu miskin dah mula serang dan simbah cat di pejabat AhLong Cina. Ayuh Sang Melayu, mari kita buka langkah seribu Jebat .. lama sangat kita ditindas .. lama sangat kita dipijak kepala dan dikencing .. ayuk 19 Nov ni.

Tanpa Nama berkata...

BER HEMAH

Nih ada banyak maksud

Kalau KERANDUT TOGEL pun kira bagus tak semak macam dulu

Kalau Kepala BOTAK pun bagus jimat duit gunting rambut

Kalau BAHALOL pun bagus jugak senang lah nak Pau Pau Pau tak macam zaman TUN dulu....


Ha ha ha ha ha

Dah sapa suroh bela BEWAK !!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa oriental daily yg ambil kisah?utusan meloya dgn metroll xde ambik pot ke.stok dedak banyak lagi kot.tu pasal tak melalak2