.

Rabu, 30 November 2016

KENAPA TERENGGANU BANJIR?







KENAPA

SELANGOR &

P.PINANG

TAK BANJIR?


Mangsa banjir kilat di Terengganu meningkat

Jumlah mangsa banjir kilat di negeri Terengganu meningkat kepada 317 mangsa daripada 79 keluarga di lima pusat pemindahan setakat pukul 9 pagi tadi.
Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menerusi aplikasi Info Banjir menyatakan dua buah pusat pemindahan baharu dibuka di Kuala Terengganu iaitu di Sekolah Kebangsaan Chendering yang kini menempatkan tujuh mangsa daripada tiga keluarga.
Manakala sebuah lagi pusat pemindahan dibuka di daerah Kemaman iaitu di Balai JKKK Kampung Titi Berayun yang menempatkan lima mangsa dari sebuah keluarga.

DULU PEMIMPIN

PAS KATA 

BANJIR SAMPAI

KERANA

BALASAN ALLAH

SEKARANG

TERENGGANU

BANJIR KERANA

HADI CAKAP

BOHONG KE?



SAJE TANYA

JANGAN MARAH






-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau salah TT. Menurut tafsiran lebai-lebai PIS, banjir di Terengganu adalah dugaan Tuhan untuk menguji kesabaran umat PIS, semakin tinggi ujian kesabaran semakin banyak pahala sebesar banjaran titiwangsa ganjarannya.

Kalau banjir di negeri kafeer harbee barulah diungkapkan sebagai balasan Tuhan. Kau jgn tak tahu, umat PIS sentiasa berdamping dgn Tuhan dan Tuhan akan sentiasa kasih pada umat PIS.. katanya begitulah. Kitab2 rujukan lebai PIS juga berbeza-beza berbanding kitab dari negeri kafeer harbee.

Tanpa Nama berkata...

Skrg ni sape perintah Terengganu tu, TT oit..? Yg pegi letak muka pemimpin PAS tu ngape? Ke brader TT dah mula pndai nk cover geng UMNO Terengganu?

Tanpa Nama berkata...

fitnah...tempat kafir harbi mana ada banjir... balasan allah kepada umat saja...kafir harbi bebas judi berancuk air ketum...semua haram kah kah kah... selagi makan dedak selagi itu lah otak montok kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau kena kat tempat lawan, kalau pun banjirnya kilat setakat buku lali, itu namanya BALA buat balasan dosa menurut ulama PAS. Kalau kena kat tempat sendiri, walau tenggelam sampai lepas bumbung, itu namanya UJIAN buat tambah pahala menurut ulama yang sama,

Tanpa Nama berkata...

Ala ahli pas tak perlu nak khuatir,
Ahli bawah cuma perlu banyak zikir,
Yang lain pandailah ulamak tadbir,
Ini perkara kecik - setakat banjir,
Serupa je dengan kena sakit buasir,
Dua-dua pun memang suratan takdir,
Yang penting tak lupa congak sifir,
Kantung derma penuhkan sebab pru hampir,
Mungkin jumpa najib belakang tabir,
Dan mungkin berunding dengan mahathir,
Stratejinya mesti tunjuk manis di bibir,
Menang pru merasalah ahli keseronokan bertakbir,
Aku pulak merasalah semula mechidis siap supir!