.

Rabu, 30 November 2016

ULAMAK SEMAKIN FAKAP









F.B



Gua ni demam. Demam2 ni malas nak jawab benda ntah apa2. Tapi ramai tanya. Dah jadi tanggungjawab pula.
Kampung2 bukan orang asli (contoh Chu Badak, Hakka, etc), yang ditangkap ada juga kad pengenalan bukan kampung tu. Sama ada solidariti, atau pun waris waras mereka.
Lebai2 ulama yang guna hujah 2,3 orang asli ditahan adalah bukan kad pengenalan Kelantan tu, tak pernah minum air 30 juzuk ka kasi otak kurang bengap? Ko ingat mereka kawin satu kampung satu negeri sahaja ka? Ko ingat mereka beranak semua wajib hospital Kelantan saja ka? Ko ingat mereka takda networking sama2 orang asli negeri lain2 ka?
Jaja Islam universal sana sini dapat upah kuliah. Tapi hafal saja. Paham takda. Bengap punya lebai. Sebaran dan tebaran manusia pun tak tau, sembang Islam universal la, lengkap la. Fakap.



















ulamak


makin


fakap

------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yg indah pun org meluat sebab fakap sungguh...bukan setakat fakap otak cair kena dedak...tiada pemikiran kritis...hilang pedoman betul salah...jumpa dedak terus fakap...bukan bodoh....sebab pandai jual agama bangsa demi nak kaya raya...tambah spare tire beb....nak tunggu syurga lambat lagi kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ALAMAK ada juta juta mana ada ingat akhirat

Jaja jaja agama lah dapat kaya dunya

Kenyang perut tuh dunya kan

Tuh sebab geng UMNO

PAS ini sengkek mana ada duit

Biasa lah

Yang orang kampong sokong PAS apa ke hal

Padan muka