Selasa, 22 November 2016

SARAWAK MAKIN BERANI








SUARA MEDERKA

KERAS KUAT

KERAS MAKIN

LANTANG

KOMENTAR
keinginan untuk merdeka
keinginan untuk bebas
makin lantang

kenapa ini berlaku?

kerana najib makin lemah
kerana najib tidak diyakini
kerana najib diserang media barat
kerana najib terpinggiran

apabila kayu condong
mat bangla pun berani berak diatasnya
bila kayu condong
semua berak terkumpul dibatang

inilah hakikat
kalau sabah dan sarawak
dengan suara satu
meninggalkan malaysia keran najib
pasti najib akan kena terajang


Peruntukan Bajet Pusat tidak cukup! – Tok Nan

KUCHING: Setelah lama berdiam diri, Ketua Menteri, Adenan Satem hari ini bersuara dengan tegas, dan mimik wajah kecewa bahawa peruntukan yang disalurkan untuk projek pembangunan di Sarawak menerusi Bajet Pusat adalah adalah tidak mengcukupi.
“Dengan mengambil keluasan geografi, jurang pembangunan yang besar di antara Sarawak dan Semenanjung Malaysia serta jurang pembangunan yang luas di antara bandar dan luar bandar, peruntukan pusat untuk negeri ini adalah tidak mencukupi. Tidak cukup!,” tegasnya sebelum mengakhiri ucapan Bajet Negeri di DUN Sarawak pada pagi tadi.
Jelasnya, amat penting untuk Kerajaan Pusat memperuntukkan lebih banyak dana untuk Sarawak bagi membolehkan pelaksaaan lebih banyak projek infrastruktur seperti jalan raya, jambatan, dermaga dan jeti, saliran, prasarana utiliti, kemudahan asas luar bandar, kemudahan pendidikan dan perkhidmatan perubatan.

SARAWAK 

HIDUP BEBAS

TIDAK DITIPU

TIDAK DIBODOH

OLEH 

GEROMBOLAN

KETUANAN MELAYU






---------------

5 ulasan:

The Didi Butter berkata...

Sarawak keluar drpd Malaysia sebenarnya berita baik utk demokrasi. BN terlalu bergantung kepada kerusi2 dalam Sarawak padahal pengundi tak banyak mana pun.

Tanpa Nama berkata...

Orang Sarawak ada OTAK kan

Kenapa nak jadi BODOH

Negeri kaya tapi nak hidup miskin macam Kelantan

Orang BODOH pun tak sanggup jadi BODOH

Kenapa Orang Kaya nak jadi BODOH

Goblok banget sih ?????

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah adenan. Mau saksama, biarlah betul saksama. Bukan taksama. Bagilah orang sabah dan semenanjung, maknanya semua orang malaysia secara saksama, boleh keluar masuk sarawak dengan bebas tanpa ada peraturan lain tanpa perlu tunjuk paspot isi borang. Bagilah semua orang malaysia boleh tubuh syarikat perniagaan dalam sarawak tanpa perlu ada rakan niaga orang sarawak, ini bukan senang straightforward macam cari kawan main bola atau kawan minum kedai kopi atau kawan bersetubuh

Tanpa Nama berkata...

Ko tu yg bongok...betul ker orang kelantan miskin....

Tanpa Nama berkata...

buget tak cukup lagi..kan ke sarawak adai minyak..pasai apa takda duit lagi? pasai minyak tak laku..cuba cek kat rumah2 pegawai kerajaan di sarawak, kot2 duit2 peruntukan disimpan dlm tabung buaya dlm rumah...