.

Selasa, 24 Januari 2017

BERITA BAIAK UNTUK TANAH MELAYU





B
BERITA BAIK

BAGI VIETNAM

BAGI PILIPINA

UNTUK  KITA

TANAH MELAYU


Trump White House warns against Beijing 'takeover' of South China Sea

The United States will take steps to foil Chinese efforts to “take over” the South China Sea, the White House has indicated, amid growing hints that Donald Trump’s administration intends to challenge Beijing over the strategic waterway.

Speaking at a press briefing on Monday White House press secretary Sean Spicer vowed the US would “make sure that we protect our interests” in the resource-rich trade route, through which some $4.5tn (£3.4tn) in trade passes each year.
His comments come less than a fortnight after Rex Tillerson, Trump’s nominee for secretary of state, set the stage for a potentially explosive clash with Beijing by likening its artificial island building campaign in the South China Sea to “Russia’s taking of Crimea”.

KALAU NAJIB

TERUS JUAL

TANAH MELAYU

PADA CHINA

LIHAT APA

TRUMP AKAN

BUAT


----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Bahalol kantoi lah

Trump sudah nampak tanah melayu kena gadai

Nampak gaya Trump kena henti kan terus gadaian nih

Mat Bahalol kena jumpa Trump lah gaya nya

Bagus nih

Pelaburan Amerika pulak datang Malsia

Berita bagus nih

BABIHUTAN berkata...

Terbaca satu artikel sorang Mp dari "GANU" yang nama ada Raja gitu..artikel berkaitan kuasa China,Malaysia dan Najib...
Melayu,India dan kaum lain akan mula belajar bahasa Mandarin..Tapi advantage untuk komuniti Cina malaysia yang bertutur bahasa ibunda mereka..Mustahil seorang Hokkien,Teochew atau kantonis tak faham bahasa Mandarin..
Di sekitar Kl ni,Cina Malaysia lebih selesa melepak dengan Cina PRC berbanding melepak dengan warga malaysia yang lain..sebab apa? sebab bahasa,adat resam dan agama ke?
Kalau ada Cina malaysia yang ada sentimen Anti-China PRC ,kebanyakan Cina malaysia yang bertutur bahasa inggeris di rumah,Cina Malaysia yang terbuka dari segi pergaulan..Tapi kalau tipikal Ah beng Kepong,Tipikal AhMoi Kepong..dia orang tak ambil kisah soal ni..Ibarat bersifat neutral jika China berjaya beli Malaysia dari Najib..Tak percaya,cuba baca pandangan -pandangan dalam ruangan komen di MalaysiaKini dll,bila artikel atau berita berkaitan isu China..komen tak sehangat seperti komen-komen berita berkaitan kebodohan melayu UMNO..dan lebih bodoh lagi,kritik polisi negara CHina ,di salah tafsir ibarat kritik orang Cina Malaysia..Parti politik ni memang fitrah bermain dengan isu kaum,UMNO kita lihat di mata kasar.mustahil sebuah parti berteraskan bangsa tidak bermain dengan isu bangsa..sebagai contoh,Seorang Cina malaysia yang neutral menunjukkan beberapa artikel-artikel yang mengatakan semua melayu di kampung tidak perlu bayar bil api ,tidak perlu bayar bil air,Masyarakat melayu di kampung hidup atas ihsan pembayar -pembayar cukai masyarakat cina..artikel-artikel tersebut peliknya datang dari page-page yang anti-UMNO..atau page tu di buat oleh cybertrooper UMNO yang pandai bertutur-menulis dalam bahasa diakek masyarakat Cina tempatan..Pandangan yang di utarakan ibarat semua melayu adalah UMNO?bukankah ramai rakyat malaysia dah sedar di mana kerajaan UMNO skrg tertubuh sebab tipu pilihanraya,Liow Tiong Lai menang atas tiket kiraan semula setelah lampu letrik terpadam..Malaysia akan selamanya duduk terbagi-bagi mengikut kaum,melainkan kelas-kelas bukit damansara,kelas seperti itu sudah tiada perbezaan kaum kerana mereka setaraf di mana kita panggil golongan kaya...Tapi takpe lah,andai kata UMNo tumbang..kita tengok mcm mana orang Malaysia akan jadi..kekal seperti sebelum-sebelum ni ke,atau berubah atas nama Malaysia baru..

Tanpa Nama berkata...

TERUS JUAL
TANAH MELAYU
PADA CHINA
LIHAT APA
TRUMP AKAN
BUAT?
Jawapan saintifik pada soalan cepumas kau ni tt, adalah: Menonggeng. Sebab berapa banyak dah trump belanja duit dia bikin siri tv the apprentice, berapa ribu mililiter dah airliur dia bersembur marah atau bersyarah pada berapa ratus peserta dan pada juri bersama dia, tentang teknik dan taktik dan cara buat bisnes yang berjaya, tapi nampaknya dah bertahun siri tu dipertontonkan, najib masih tak dapat disekolahkan, maka dari statistik kebarangkalian, frust menonggeng la trump!