Selasa, 24 Januari 2017

NAJIB JUAL TANAH MELAYU PADA CHINA






CHINA JUGA AKAN UNTUNG
Terbaca satu artikel sorang Mp dari "GANU" yang nama ada Raja gitu..artikel berkaitan kuasa China,Malaysia dan Najib... Melayu,India dan kaum lain akan mula belajar bahasa Mandarin..

Tapi advantage untuk komuniti Cina malaysia yang bertutur bahasa ibunda mereka..Mustahil seorang Hokkien,Teochew atau kantonis tak faham bahasa Mandarin.. Di sekitar Kl ni,Cina Malaysia lebih selesa melepak dengan Cina PRC berbanding melepak dengan warga malaysia yang lain..sebab apa? 

sebab bahasa,adat resam dan agama ke? Kalau ada Cina malaysia yang ada sentimen Anti-China PRC ,kebanyakan Cina malaysia yang bertutur bahasa inggeris di rumah,Cina Malaysia yang terbuka dari segi pergaulan..Tapi kalau tipikal Ah beng Kepong,Tipikal AhMoi Kepong..dia orang tak ambil kisah soal ni..Ibarat bersifat neutral jika China berjaya beli Malaysia dari Najib..

Tak percaya,cuba baca pandangan -pandangan dalam ruangan komen di MalaysiaKini dll,bila artikel atau berita berkaitan isu China..komen tak sehangat seperti on BERITA BAIAK UNTUK TANAH MELAYU
Publish | Delete | Spam
BABIHUTAN
at 4:41 PM



---------------

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

bila si gincu baccaaaaa semua ni...dgn muka sengeh nak kentut..terdetik dihati kecilnya.........nak ajar saya...tak tau le...??...skng ni....siapa pegang ziana dia pegang malaysia....kkakakakakakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Biar lah Cina sebangsa

Jangan pasal Melayu BODOH maka satu dunia mesti ikut BODOH

Macam cerita HADI pulak

Biar lah Cina China ke Cina Malsia ke , dah satu bangsa bijak

Biar kan saja lah

Cukai Cinalah bayar gaji bebudak bahalol semua tuh

Melayu manalah ada duit