Rabu, 18 Januari 2017

CHINA MAKIN AGRESIF





CHINA MAKIN AGRESIF
Oi tt kupas la sudut sains. Sains kata untuk kestabilan mesti ada kedua-dua ion positif dan jugak negatif. Kalau ion positif je, tak stabil, volatile. Tupasal dalam setiap manusia Tuhan beri jugak nafsu. 

Tapi dah tentu ciri positif mesti jauh melampaui ciri negatif barulah bagus. Jadi macamana bagus sekalipun kau lukis imej trump, dia tetap manusia yang ada kelemahan dan ciri negatif yang perlu kita nampak, sedar, paham, waspada dan tangani seelok mungkin, seperti juga betapa bagusnya mahathir bersama bersatu tapi tetapkita perlu paham, jangka dan sedia dengan putar kilas dia. 

Trump mungkin berterusterang dalam beberapa isu tetapi realpolitik menunjukkan dia hanya separa jujur bila menyatakan kemahuan berbaik dengan russia hanya untuk kelebihan ekonomi negara amerika. 

Jika dilihat situasi global keseluruhan jelas china sedang agresif melebarkan kuasa ketenteraan, setelah negara itu berjaya meledakkan tahap ekonomi mereka hingga mencabar monopoli amerika dalam ekonomi global. Jika on SIAPA DAN APA DONALD TRUMP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/18/17



--------------

Tiada ulasan: