.

Jumaat, 12 Mei 2017

HARGA MINYAK TURUN NAIK









BELI STOK

MAHAL 

TETIBA HARGA

WAJIB TURUN

Stesen minyak bakal lingkup?
PENURUNAN harga minyak dalam tempoh tiga minggu terakhir ini menyebabkan pengusaha stesen minyak mengalami kerugian sehingga ada yang mungkin terpaksa mengambil keputusan menamatkan perniagaan.

Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM), Tuan Haji Khairul Annuar Abdul Aziz ketika menjelaskan kepada China Press, pengusaha stesen minyak biasanya menjual minyak petrol dan diesel mengikut kadar harga pembelian.

"Namun masalah yang berlaku kepada pengusaha stesen minyak pada hari ini ialah stok lama yang dibeli mereka dengan harga lebih tinggi perlu dijual harga murah apabila harga diturunkan. 

"Adalah mustahil bagi sesebuah stesen minyak dapat menghabiskan bekalan stok lama dalam tempoh beberapa hari. Secara purata, RON95 memerlukan empat hingga lima hari untuk dijual sehingga habis, manakala RON97 memerlukan masa lebih daripada seminggu," katanya.

BAGAIMANA

BELI MURAH

TETIBA WAJIB

NAIK HARGA



--------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAPITALISM, ada naik, ada turun, allah yang tentukan..............

tapi bukan allah!
KERAJAAAN BN yang menentukan harga!

adakah "kerajaan BN" lebih berkuasa dari allah?
WAJIB JAWAP!
WAJIB JAWAB!!
WAJIB JAWAB!!!

tak bole DALIH!
tak bole TAI CHI!!
tak bole PUSING!!!
tak bole KLENTONG!!!!


NAK SERIBU DAYA, TAK NAK SERIBU DALIH!

Tanpa Nama berkata...

Apa susah mau bising2 bhai. Kasi tunjuk laa kad ahli umno masa nak beli stok petrol tu pada petronas, confirm dapat subsidi. Majoriti pengusaha stesen petronas kan datuk2 dari kalangan suku sakat ahli umno. Masa kau untung ribu2 kau diam jer. Kau rugi sikit jer pun kau dah bising2.

Aku hari2 isi petrol rm8 ulang alik pegi kerja naik moto berhujan panas takde pulak nak bising walaupun gaji aku kecik. Yang aku pasti, masa pru aku tak undi dacing, lain2 tu aku berserah pada tuhan untuk bela keluarga aku.

Tanpa Nama berkata...

NAJIB ketandusan LUI lagi
belom masuk gaji........

(telor pon takde)

Tanpa Nama berkata...

Org melayu nak berniaga mudah tak sanggup tanggung risiko. Pi jual air tawar jampi la.

Tanpa Nama berkata...

Melayu berniaga, mcm ni la. Bila rugi, bisingnya ngalahkan keling berjambul.

Bila untung berlipat ganda, buat2 muka cengei pulak.

Kalo Melayu meniaga asyik senyum ja..maknanya untung la kuat kecoh dan menipu.